וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשנה הבאה: טויוטה פריוס פלאג-אין עם אופציה לגג סולארי

20.6.2016 / 7:40

התוספת של תקרה סולארית תפחית את צריכת הדלק של הפריוס-פלאג אין בלפחות 10%. המחירים בישראל יקבעו בסמוך למועד ההשקה בינואר 2017

טויוטה פריוס פלאג-אין גג סולארי. אתר יצרן
טויוטה פריוס פלאג-אין, גם עם תקרה סולארית/אתר יצרן

זה נשמע כמו רעיון משנות ה-80, אבל כעת עולה כי הגרסה החדשה של טויוטה פריוס פלאג-אין (טעינה מהשקע) תוצע גם עם תקרה סולארית שקולטת את עוצמת קרני השמש ומתרגמת אותן לאנרגיה, כך מדווחת יצרנית הרכב היפנית הגדולה בעולם.

לדברי טויוטה, הפריוס פלאג-אין תצויד בתקרה סולארית שגוזלת את כל שטח התקרה. המערכת תצבור כוח מקרני השמש ותמלא את הסוללות של הבקרה ההיברידית כאשר המכונית אינה בשימוש או עומדת במקום. במצב נסיעה, האנרגיה תופנה לתפעול מערכת המיזוג, התאורה ועוד עזרים קטנים ברכב.

היתרון האמיתי שטמון בתקרה הסולארית נעוץ בחסכון במשאבים; בטויוטה מעריכים כי התקרה הסולארית תפחית את שיעור צריכת הדלק של המכונית בלפחות 10%. עדיין לא ידועים המפרטים של הפריוס פלאג-אין הבאה, אבל בהתחשב ביכולות של הדגם הקודם, צריכת הדלק בדור הרביעי עתידה להיות נמוכה במיוחד בשילוב נסיעה חשמלית בטווחים עירוניים.

בארה"ב עדיין לא יודעים אם הדגם הסולארי ישווק, שכן תקנות הבטיחות באמריקה מחייבות מבדקי התהפכות, וביפן תמכר גרסה זו עם זכוכית מחוזקת שאינה עומדת בקריטריונים האמריקניים. לישראל בכל אופן, תגיע אלינו פריוס-פלאג-אין בהתאם לתקני הבטיחות המקומיים בינואר 2017, כך מסרה לוואלה! רכב היבואנית 'יוניון מוטורס'. המחירים והמפרטים יקבעו בסמוך להשקתה, כולל האופציה לתקרה הסולארית.

עוד בוואלה! רכב:
מדוע רכשה בחזרה טויוטה טנדר עם 1.7 מיליון קילומטרים?
טויוטה ראב 4 היברידי במבחן דרכים
הצצה ראשונה לטויוטה קורולה המחודשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully