וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מיליון דולר: אסטון מרטין מציגה מכונית קיצון

6.7.2016 / 9:38

קבוצת הפורמולה 1 של רד-בול ואסטון מרטין חשפו את מכונית הקיצון AM-RB001, עם מעל 1,000 כ"ס. עד 150 תיוצרנה. הלקוחות כבר התנפלו

אסטון מרטין. אתר יצרן
אסטון מרטין 001, התשובה לבוגטי שירון/אתר יצרן

אסטון מרטין וקבוצת רד-בול ריסיינג מסבב הפורמולה 1 חשפו מכונית קיצון ("הייפר-קאר") בשם AM-RB001 שפותחה במשותף, ומחלצת ממנוע V12 מעל 1,000 כ"ס. עלותה של המכונית נעה בין 2-3 מיליון לירות שטרלינג והיא מוגדרת על ידי בכירי המותג כשתשובה לבוגטי שירון, בין היתר. אסטון מרטין תייצר אותה במהדורה מוגבלת של בין 99-150 יחידות והיא תצא לכבישים בשנת 2019.

באסטון מרטין מתייחסים למיזם זה כנקודת התפנית במשבר הפנימי שלכאורה פקד את החברה בשנתיים האחרונות. מנכ"ל אסטון מרטין אנדי פאלמר אומר שזו העדות המוחשית ביותר לכך שהמצב הכלכלי איתן. "היא שולחת מסר לכל התעשייה שהאבולוציה של אסטון מרטין היא אמיתית. למתחרים שלנו מוטב להיות עירניים".

אסטון תייצר למעשה שתי גרסאות של ה-AM-RB001. אחת מהן מותאמת למסלול המירוצים והיא "משווה את ביצועיה של מכונית הלה-מן התחרותית", כך אומר אדירן ניואי, ראש המחלקה הטכנית של קבוצת הפורמולה 1 ברד-בול. הגרסה השניה, המיועדת לכביש הציבורי תושק בעוד כשנתיים וזו תרד ממשקל של טון ותציע ביצועים יוצאי דופן (כמובן).

ניואי, שמוביל את המיזם שהוכרז על ידי שתי החברות בינואר האחרון, אומר שבחר שלא לבסס את המכונית עם מנוע היברידי כפי שעשו במקלארן עם ה-P1 או בפרארי (לה-פרארי), כדי לשמור על משקל נמוך. רובה עשויה תרכובת קרבון (סיבי פחמן), אך היא אינה עירומה מאבזור בתא הנוסעים.

"קיבלנו 370 הזמנות עוד ביום שהכרזנו עליה", אומר פאלמר. גרסאות אב-טיפוס תהיינה מוכנות כבר בשנה הבאה, אבל הלקוחות יאלצו כאמור להמתין לפחות עד סוף שנת 2018 כדי להניח את ידם על מכונית העל הראשונה של אסטון מרטין. מי שיביע עניין רציני ידרש להפקיד בעת ההזמנה חצי מיליון לירות שטרלינג. לקליינטים שמחזיקים אסטון ONE77 או אפילו את הוולקן הנדירה, מצפה תהליך רכישה מהיר וקל יותר. איך שלא בוחנים זאת, ועם קבוצת רד-בול לצידם, לאסטון מרטין, אחת מנותנות החסות של קבוצת ה-F1, בהחלט יש את הכלים למרר לגרמניות ולאיטלקיות את החיים. לפחות יש להן שנה-שנתיים להתכונן.

עוד בוואלה! רכב:
אסטון מרטין רודסטר, בהזמנה אישית
ביקרנו במפעל אסטון מרטין, וגם נהגנו בכמה מכוניות
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully