וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיונים בוועדות הכנסת: בטיחות תלמידים בהסעות ואכיפת אופניים חשמליים

12.7.2016 / 7:55

מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי בחמש השנים האחרונות נפצעו בהסעות תלמידים 214 ילדים, 2 מהם קשה. במקביל, דיון בוועדת הכלכלה על אכיפת קורקינטים ואופניים חשמליים על ידי פקחים, שיורשו לבצע גם החרמות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיון שהתקיים אמש (שני) בוועדה לזכויות הילד בישראל, הוצגו נתונים מדאיגים לפיהם בחמש השנים האחרונות נפצעו בהסעות תלמידים לבתי הספר 214 ילדים. במהלך אותה תקופה נפצעו 58 ילדים בני 0-14 כהולכי רגל על ידי רכבי הסעות, מתוכם 4 נהרגו, 16 נפצעו קשה והיתר קל, כך על פי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

בדיון, שכותרתו "'בטיחות בהסעות תלמידים", נחשף כי חמישית מהתלמידים (280 אלף) במוסדות הלימוד בארץ נעזרים בהסעות, ובאזורי קיבוצים ומושבים מדובר בשיעור של 90% המשתמשים בשירות זה.

נציג הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אבי אזולאי: "הקטע של חברות האוטובוסים הציבוריות נולד בחטא. כבר 10 שנים שמשרד התחבורה לא מאשר קווים חדשים, רוב התלמידים נוסעים בתחבורה ציבורית רגילה לגמרי עם יתר האזרחים, במועצות האזוריות רוב ההסעות הן מוסעות, שם זה מתחלק לצהובים ששייכים למועצה האזורית ולחברות קבלנים, יש רשויות חלשות שאין להם מספיק צהובים, אז הם לוקחים קבלנים עליהם חלים כל הדרישות של הסעות תלמידים".

יו"ר הוועדה, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון, פנתה לשר התחבורה ואמרה: "יש לקבוע נהלים ברורים לגבי הסעות תלמידים אל בתי ספר ומבתי ספר, במסגרתם תקבע חובה כי לא יוסעו תלמידים בעמידה. לצד כך אנו קוראים לשר לשלב מלווה בכל הסעה, ועד להסדרה זו להתקין מצלמות ואמצעיים טכנולוגים בכל רכב הסעה".

אופניים חשמליים: אכיפת פקחים לקריאה שניה ושלישית

המטרה היא לא ליצור קופה לרשויות המקומיות

בדיון שנערך בוועדת הכלכלה במקביל, נקבע כי יש לזרז הכנות לקריאה שניה ושלישית של הצעת חוק לפיה תינתן סמכות רחבה לפקחי עיריה לאכוף עבירות של אופניים וקורקינטיים חשמליים על המדרכות, במסגרת המאבק בתאונות הקשות שנרשמו בשנתיים האחרונות, בהן היו מעורבים הולכי רגל.

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל ציין כי להחזיר את הסדר למדרכות ולהעלות את רמת הבטיחות של המשתמשים. עו"ד יואל הדר, יועץ המשרד לבטחון פנים, אמר כי הפקחים יאכפו בין היתר עבירות של איסור הפרעה במדרכה, איסור שימוש בסלולרי בעת רכיבה ורכיבה עם אזניות והסמכויות שיינתנו להם יכללו סמכות להורות על פינוי הדרך, סמכות להוציא אוויר מהגלגלים, סמכויות החרמה וסמכויות עיכוב ומתן קנס. "המטרה היא לא ליצור קופה לרשויות המקומיות, אלא לאפשר להולכים על המדרכות לעשות זאת בבטחה", כך הדר.

במסגרת גיבוש ההחלטות, נקבע כי הפקחים יקבלו גיבוי מרכב ליווי שימתין באזור האכיפה, ועליו יעמיסו אופניים שהוחרמו. הרוכב מצידו יקבל שובר לשחרר את האופניים למחרת, אך אם לא יגיע בתוך חודש ימים, האופניים יחולטו. ח"כ איתן כבל ביקש לקבוע סעיף לפיו תשלח הודעה להורים במידה ונתפס רוכב שגילו מתחת ל-16 שנים (כפי שמותר בחוק).

לפי נתוני הלמ"ס ב-2015 נפגעו 1,473 בני אדם בתאונות עם אופניים וקורקינטיים חשמליים.

עוד בוואלה! רכב:
עיריית תל אביב תחרוט מספרים על אופניים בחינם
מבחן לאופני הרים חשמליים - מי צריך את זה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully