וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד לשכות המסחר: משרד התחבורה - השירות הגרוע ביותר לציבור

19.7.2016 / 10:02

זאת לאחר שבשנת 2015 דורג כמשרד הכי נוח לעסקים. עו"ד אוריאל לין: "צמצום הביורוקרטיה חייב להיות יעד עיקרי של שרי הממשלה, זוהי חובתה הבסיסית של המדינה לציבור תושביה"

שר התחבורה ישראל כ"ץ. משרד התחבורה, מערכת וואלה! NEWS
ישראל כ"ץ, שר התחבורה/מערכת וואלה! NEWS, משרד התחבורה

איגוד לשכות המסחר וחברת SQ פרסמו היום (שלישי) את מדד הבירוקרטיה של המשרדים הממשלתיים בישראל. על פי הנתונים שפורסמו, עולה כי בסך הכול חל שיפור גדול ברובם ביחס לשנה הקודמת עם צמיחה מציון 6.2 לציון 7, אולם עם זאת מציינים כי השירות אינו משביע רצון ביחס למגזר העסקי, וכי העבודה מול המשרדים הממשלתיים עדיין גורמת לעיכוב ופגיעה בעסקים.

מבין 7 המשרדים שדורגו, התייצב משרד התחבורה במקום האחרון, עם ציון של 6.56 בלבד, לעומת שנת השיא שלו ב-2010 אז הגיע לציון של 7.24. באיגוד מציינים כי המשרד עובר לאחרונה שינויים מנהליים, בהם גם איוש מחדש של תפקיד המנכ"ל על ידי קרן טרנר-אייל שגויסה בתחילת החודש למשרד ותחליף את עוזי יצחקי.

התלונות העיקריות כלפי משרד התחבורה מגוונות למדיי, כפי שהן בכל המשרדים. לדברי האיגוד "בעלי העסקים מלינים בעיקר על זמן התהליך (6.16) וזמינות נציגי המשרד (6.23). זאת למרות שהמשרד מציג את הפער הנמוך ביותר בין זמן הטיפול בפועל, לזמן הנתפס כסביר בעיני בעלי העסקים ומחזיק בתואר המשרד שמעניק את השירות המהיר ביותר לעסקים עם זמן טיפול ממוצע לפניה של פחות משבועיים. עוד עולה, כי 37% מבעלי העסקים חשים כי הביורוקרטיה המסורבלת פוגעת בעסקיהם במידה רבה או רבה מאוד. באיגוד מקווים כי המנכ"לית החדשה תדאג לשפר את המצב הקיים במידה משמעותית.

שי חיון, מנכ"ל SQ: "על משרד התחבורה עוברת תקופה פחות טובה. אחרי שנים של הובלה ברמת השירות, במהלך השנה וחצי האחרונות המדד מראה על ירידה עד לרמת שפל".

מדד הבירוקרטיה. איגוד לשכות המסחר, אתר רשמי
מדד הבירוקרטיה/אתר רשמי, איגוד לשכות המסחר

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר מסכם: "המאבק המתמיד של איגוד לשכות המסחר לצמצום נגע הביורוקרטיה במגזר הציבורי מתחיל לתת את פריו, ויש לקוות ששיא זה ישבר במדידות הבאות... זוהי חובתה הבסיסית של המדינה לציבור תושביה. נגע הביורוקרטיה עולה למדינה מיליארדים רבים. טביעה בבוץ הביורוקרטי היא אנטי צמיחה. שרי הממשלה חייבים לדעת שאין הם יכולים להסתפק רק בעיצוב מדיניות. מוטלת עליהם החובה להיכנס לסדרי העבודה ויעילות הביצוע בתחומי משרדם."

עוד בוואלה! רכב:
משרד התחבורה רוצה לבטל מוסכי הסדר מטעם הביטוח
מלחמת יום כיפור של שר התחבורה נגד רוכבי אופניים
בקרוב: צעד גדול בבטיחות משאיות בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully