וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופת אבק מפלצתית ותקלות טכניות מעכבות את ראלי דרך המשי. השיירה ממשיכה להתקדם

לאחר יום המנוחה הרשמי נכפה על השיירה יום מנוחה נוסף, עקב סופות אבק אדירות. למחרת היום ובכוחות מאוששים יצאה השיירה לדיונות של 'מונגוליה התחתית'. צוותי פוינטר-IGO ו-קדשאי-ערמוני מתמודדים עם תקלות טכניות

ראלי דרך המשי. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
כאשר השמש עוד זרחה, צוות פוינטר-IGO צולח את ים הדיונות הגדול/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

מי שעדיין חושב כי סין שופעת רק שדות אורז מוריקים, למד את העובדות המרות ביום ה-11 של הראלי; הבריזה הנעימה של הערב התגברה משך הלילה והפכה לסופת אבק אדירת ממדים, שגם זקני דקאר לא זוכרים כמותה. ההזנקה נדחתה מ-07:30 ל-10:00 והרוח לא פסקה לרגע. כאשר החלו אוהלים להתעופף והראות ירדה לכמה עשרות מטרים החליט מנהל המרוץ, וולדימיר צ'אגין, לבטל את הסטייג' משיקולי בטיחות מובנים.

ראלי דרך המשי. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
יזיד אל רהג'י הוא מהמהירים בקבוצת ה-MINI, המאיימת על ההגמוניה של פיג'ו. דספרה הוא נהג הפיג'ו היחיד שעוד לא ספג זמני עונשין/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

וועידת פסגה ישראל-סעודיה

המצב בחניון החדש היה אף גרוע יותר, רוחות מטורפות המרימות ענני אבק סמיך

"אהלן וסהלן, שייח' אל-רהג'י!" אמרתי ל-יזיד אל-רהג'י, נצר למשפחה עשירה מסעודיה. יזיד ענה ב"אהלן וסהלן" ובחיוך רחב. אמרתי לו שהוא בוודאי מכיר את מזג האוויר הזה מסעודיה, ושאלתי את דעתו על ביטול הסטייג'. זה לגמרי מוצדק, אמר יזיד, בתנאים כאלה אנשים עלולים ללכת לאיבוד וגם להיפגע פיסית. שאלתי מתי יגיע עם המיני ONE להתחרות בישראל (נגד מי? חשבתי לעצמי...). "יש לנו מדבר קטן, אבל יפה מאוד" ציינתי את הברור מאליו. "או קיי, ברגע שזה יתאפשר, אשמח להגיע" אמר הסעודי. קינחנו ב"אינשאללה" הדדי, ונפרדנו כידידים לרגע.

כשאר המתחרים יצאנו אל חניון הלילה הבא. יזיד התרווח במושבה הימני של ב.מ.וו X5 עם נהג ועוזרת (טכנאי ינהג את המיני לאורך 400 הקילומטרים המנהלתיים), אני בניסן נווארה שהפכה להיות ביתי השני. קיווינו שלאחר 400 קילומטרים נמצא מזג אוויר טוב יותר אך לשווא. המצב בחניון החדש היה אף גרוע יותר, רוחות מטורפות המרימות ענני אבק סמיך וחונק. בעזרת האיטלקים מצאנו בעיירה הסמוכה חמישה חדרים נחמדים (הרי לא חשבתם לרגע שאני אשן במלון תפנוקים, כאשר הצוות מתאבק בחניון?).

רכבי המרוץ הישראליים ומשאית הסיוע היו עדיין שעה וחצי מהמלון, שיחת טלפון קצרה סגרה את העניין – הולכים למלון. לאחר שהתפרענו במסעדה סינית מקומית ביעבעו המקלחות עד חצות הלילה, היה זה אושר גדול - כולנו היינו עייפים ומלוכלכים, נמאס לנו משירותי "בול-פגיעה" - ההפסקה המפנקת הייתה מושלמת, והגיעה בזמן. למחרת היום המתין למתחרים קטע דירוג מס' 12, 425 קילומטרים מדודים באוקיינוס הדיונות, ועוד 240 ק"מ מנהלתיים על הכביש.

ראלי דרך המשי. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
ראלי דרך המשי/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

אלת המזל הלמה פעמיים

הסטייג' הארוך ביותר בסין כלל דיונות החובקות אגמי מים ונאות מדבר, שבילים מהירים, וקשיי ניווט גדולים. סבסטיאן לוב קבע את הזמן הטוב ביותר, 7:02 דקות לפני סיריל דספרה; אבל מתברר כי לוב עבר רחוק מדי משתי נקודות CP, חטא פרוצדורלי בעבורו ספג הצרפתי 4 שעות עונשין! זה עונש בלתי חמור, שהוריד אותו למקום העשירי בדירוג הכללי. הפיג'ו של דספרה סבלה מבעיות מצמד ואיבדה הילוך השלישי אבל למרות זאת, קבע דספרה את הזמן הטוב של היום, לאחר הטלת העונש על לוב.

יזיד אל רהג'י הגיע במקום השני, עוד הישג מצוין. פטרהאנסל סיים רביעי. נראה כי איכשהו, הפיג'ו מפגינים ביצועים מדהימים, אבל הם סובלים מתקלות, התהפכות, בעיות ניווט וכיו"ב, המעניקים הזדמנויות גדולות למכוניות המיני.

עבור צוות פוינטר-IGO התחיל היום ברגל ימין; ראיתי אותם באמצע קטע הדירוג, לקראת הכניסה לדיונות ובמצב רוח משופר. כך היה בצהריים אבל עד עכשיו, 23:50 שעון מקומי, לא הגיעו רז והלל לחניון הלילה. מדיווחים מקוטעים מתברר שהם שברו את מסרק ההגה, אבל המשיכו להתקדם באמצעות קיבוע המסרק בחבל... מה שתקע אותם הייתה ציריה קדמית שנשברה; כרגע הם מזדחלים בחושך בהנעה אחורית בלבד ומצפים לזריחת הירח, שתקל עליהם את הניווט. עוד לילה ארוך ולבן עבור צוות פוינטר-IGO, נצפה לראות אותם מחר על קו הזינוק.

בתמונה השלישית, מכוניות השרד מסדרת Hong Qi בציר 1972 היו מסיעות את מאו צה-טונג, והפכו לפנטזיית הילדות של יו-קוואו-צאו. היום יש לו שלוש מכוניות מתחתיהן מתחבא פרו-טראק אמריקני, עם מנוע שברולט רב עצמה. הביצועים בינוניים, אבל הן נראות נפלא על הרקע המדברי.

ראלי דרך המשי. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מרטין וואן דן בריק לא אוהב את מה שהוא רואה במראות הצד, זו ה'קמאז' של מרדיב, העומד להדיח אותו מהובלת המרוץ/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

בקבוצת המשאיות נגמרה השליטה הזמנית של רנו, והקמאז של מרדיב סגרה סוף סוף את הפער על הרנו – הרנו ההולנדית איבדה 10 דקות בהחלפת גלגל, אבל מרדיב היה מהיר ממנה ב-17 דקות, מדהים! קטגוריית המשאיות הופכת להיות המלהיבה והמרתקת.

ראלי דרך המשי. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
הלל סגל ורז מורידים לחץ אוויר, לפני הכניסה לדיונות/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע
על קדשאי-ערמוני לא פסחה אלת המזל והם שברו את הדיפרנציאל הקדמי

גם על קדשאי-ערמוני לא פסחה אלת המזל, והם שברו את הדיפרנציאל הקדמי 6 ק"מ לאחר תחילת הסטייג'. הנזק לא אפשר להם להיכנס אל הדיונות אבל הם הצליחו להיחלץ אל הכביש, ולחבור אל צוות הסיוע הבלתי נלאה שלהם. צוות וילדר החזיר את רכב המרוץ לכשרות, אביב ויזהר הגיעו לחניון בסביבות עשר וחצי בלילה. עכשיו כולנו מחכים למשאית הסיוע האיטית – ועוד ארוכה העבודה... סביר מאוד להניח כי שני הצוותים הישראלים יעברו לילה קשה, אבל יזנקו מחר להמשך המרוץ – עם נקודות עונשין רבות בחול במדבריות סין.

ברגע האחרון: צוות פוינטר-igo הגיע למחנה בשעה שתיים בבוקר, לאחר 16 שעות נהיגה רצופות. מתברר כי בקילומטר 270 נשברה הצירייה הקדמית-שמאלית, והרכב נשאר בהנעה אחורית בלבד. הצוות נתקע במעמקי אמבטיה, ממנה נחלץ לאחר שעתיים, עם לחץ אוויר 5 psi. בדרכם החוצה נתקלו רז והלל במתחרים הפוכים, קירות תלולים, פרקו שלושה צמיגים, ועוד הרפתקאות לילה. לאחר 70 קילומטרים של דיונה לילית הגיעו אל הכביש - רצוצים אבל מלאים בחויית נהיגה נדירה. הלילה עוד יחליפו ציריה ומסרק הגה, בעזרת צוות וילדר, שיסייע להם להיות מוכנים לזינוק, היום (שישי) ב-08:36 בבוקר.

עוד בוואלה! רכב:
בחזרה למקורות - מרצדס G וואגון מטורף
עשרת רכבי השטח שהכי אהבתי
עצמאות בצריח: מפגש אישי עם טנק מרכבה 4

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully