וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו תייצר מכונית אוטונומית עד שנת 2021

25.7.2016 / 7:43

היצרנית השוודית הכריזה רשמית כי תחל לשווק רכב עם בקרת נהיגה אוטונומית בעוד כ-5 שנים. ניסוי ראשון בגוטנברג ב-2017

וולוו XC90 ר-דיזיין. אתר יצרן
וולוו XC90 R/אתר יצרן

וולוו עתידה לשווק מכונית אוטנומית שתוכל לנסוע ללא התערבות נהג על הכבישים המהירים, כך על פי דיווח של 'בלומברג'. היצרנית השוודית תשווק רכב בשנת 2021 המבוסס על טכנולוגיות שפותחו חלקית על ידה ובשיתוף ספקיות חיצוניות של חיישנים ומצלמות, כך שתוכל להתחרות בין היתר גם בב.מ.וו, שהודיעה לפני כמה שבועות על דגם מסוג זה בשנת 2021 בשיתוף מובילאיי הישראלית. זו אגב סייעה לוולוו לפתח את מערכת ה-CITY SAFETY שהושקה לפני 7 שנים לערך ב-XC60.

וולוו תחל לשגר את המכוניות בשנה הבאה במסגרת פיילוט שכולל 100 מכוניות שתבחנה על כבישים מהירים בסביבת גוטנברג, לונדון וסין. המטרה העיקרית של וולוו היא מצד אחד להפגין קדמה טכנולוגית, אך גם לחזק את הצהרותיה לפיהן אף נהג שינהג במכוניותיה לא יהרג בתאונת דרכים או יחווה פציעה קשה עד שנת 2021.

להבדיל מב.מ.וו, שהכריזה על שיתוף הפעולה עם מובילאיי ואינטל לאחרונה, וולוו עדיין מחפשת לכרות ברית עם יצרניות שמסוגלות לתכנן עימה את המכונית. מנהלי המיזם חותרים לגייס מהנדסים שמתמחים בתוכנות וטכנולוגיות "ענן", כך אומר מנכ"ל החברה האקן סאמולסן. "השאיפה שלנו היא אכן לייצר מכונית שתוכל לנסוע בצורה אוטונומית על הכביש עד 2021, אבל זו טכנולוגיה שאנחנו כיצרן עצמאי לא יכולים לפתח בעצמנו".

סאמולסן מדגיש כי על "הנייר" הכול נראה טוב, אבל העלאת מכוניות אוטונומית לכביש מחייבת הסתגלות ורגולוציה, וכן הוא מודע לביקורת הרבה שנמתחה על טסלה לאחרונה נוכח התאונות בהן היו מעורבות מכוניותיה האוטונומיות, אחת מהן גבתה את חייו נהג רכב אמריקני כבן 40 שהיה ממעריצי מותג טסלה.

עוד בוואלה! רכב:
נהיגה ראשונה בוולוו S90 החדשה
המשאיות של וולוו תהיינה סופר חסכוניות בעתיד
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully