וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת התאונה הקטלנית של טסלה: הרכב היה בתאוצה

31.7.2016 / 7:44

מחקירה ראשונית של רשויות הבטיחות בארה"ב עולה כי הטסלה S שבה נהרג ג'וש בראון האיצה במצב נהיגה "אוטומטי" היישר אל המשאית, במהירות גבוהה מהמותר בכביש

תאונת טסלה מודל S, ה-NTSB. NTSB, ניר בן טובים
הטסלה S של ג'וש בראון לאחר התאונה/ניר בן טובים, NTSB

סוכנויות הבטיחות בארה"ב ממשיכות לחקור את התאונה הקטלנית בה נהרג ג'וש בראון בן ה-40 בטסלה מודל S בהיותה במצב נהיגה אוטונומי על הכביש המהיר. עד כה, לא פורסמו ממצאים כלשהם בנוגע לתאונה, אך בימים אלו הופץ דוח של ה-NTSB האמריקני (המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה), לפיו נמצא כי הטסלה האיצה בזמן ההתנגשות למהירות הגבוהה מ-65 מייל לשעה, כפי שמותר על פי חוקי התנועה בארה"ב. במועצה מגדירים את התאונה הזו כ"תאונת הדרכים הקטלנית הראשונה בעולם בה הייתה מעורבת מכונית אוטונומית".

לפי נתוני החקירה, הטסלה מודל S שייטה במהירות של 74 מייל לשעה (120 קמ"ש) כשבקרת השיוט משולבת עם בקרת הנהיגה האוטונומית. ב-NTSB אומרים שאין למהירות עצמה חשיבות ממשית, משום שרוב הנהגים מכיילים את בקרת השיוט למהירות הגבוהה ב-9 מייל מהמהירות המותרת בחוק כדי לחסוך בזמן, ולהמנע מקנסות.

החקירה איפוא, מתמקדת בעיקר באחריות של בקרת ה"אוטו-פיילוט" לתאונה והתרומה שלה לתוצאה הקטלנית; החוקרים דורשים תשובות ברורות יותר לשאלה, מה גרם לכשל של בקרת הנתיב האקטיבית והחיישנים שלא הצליחו לזהות מכשול בדמות משאית ענקית שחצתה את נתיב הנסיעה. בטסלה פרסמו כי להערכתם קרני השמש החזקות סינוורו את המצלמות והחיישנים, ולכן הטסלה לא האטה או ביצעה בלימת חירום. בדוח שהוגש לסנאט האמריקני, נכתב על ידי טסלה שייתכן גם והמערכת לא הגיבה בבלימה, משום שחשבה שמדובר בתמרור דרך או גשר ולכן "התעלמה" מכך והמשיכה בנסיעה.

הטסלה של בראון התנגשה בנגרר של המשאית ותקרתה נעקרה ממקומה. המכונית המשיכה למרחק של 100 מטרים נוספים, התנגשה בעמוד ועפה למרחק נוסף של 30 מטרים לכיוון העצים. בראון נהרג במקום. נהג המשאית, פראנק באסי, שנחקר בעקבות התאונה ולא הוגש נגדו כתב אישום, טוען שדעתו של בראון הוסחה משום שהוא שמע בזירת התאונה סרט המתנגן בין הריסות המכונית, אולם המשטרה שללה את האפשרות הזו על הסף.

ב-NTSB ימשיכו לבצע את החקירה בשבועות הקרובים ומתייחסים לממצא האחרון כפרט משלים במסגרת הבדיקה. האם זה יותיר כתם על המוניטין של אלון מאסק? מוקדם לדעת, ובכל מקרה נראה שבסטלה כבר החלו לבחון טכנולוגיות לשיפור הבקרות האלקטרוניות כדי למנוע מצבים אלו בעתיד.

בינתיים, לא נראה שהתאונה הקטלנית השפיעה לרעה על הציבור האמריקני, שממשיך להביע אמון בטכנולוגיות העתיד. על פי סקרים שנערכו בעקבות המקרה בקרב 1,500 אנשים ברשת, חלה ירידה מזערית של 3% באטרקטיביות של מכוניות ללא נהג, בעוד במקביל לכך נרשמה עליה של 10% למודעות של הנהגים לכלי רכב הנוהגים את עצמם. נתון נוסף שנבדק, העלה כי חלק ניכר מהם חושבים שטסלה מיומנת יותר מיצרניות רכב אחרות במערכות אוטנומיות.


עוד בוואלה! רכב:
טסלה מודל S בניחוח איטלקי
מה קרה בתאונה הקטלנית של טסלה?

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully