וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריסטול מתניעה מחדש: חשפה את "בולט" החדשה

4.8.2016 / 13:30

בריסטול התעוררה מהתרדמת הארוכה והציגה מכונית יוקרה דו-מושבית עם מנוע של ב.מ.וו ותג מחיר שחוצה רבע מיליון לירות שטרלינג. לאספנים בלבד?

בריסטול קארס. אתר יצרן
בריסטול בוליט, מנוע מב.מ.וו ומעצב איטלקי/אתר יצרן

'בריסטול קארס', חברת הרכב הבריטית שנוסדה ב-1945 והפסיקה לייצר מכוניות ב-2011 בעקבות משברים כלכליים, חשפה בימים האחרונים, אחרי הכנה ממושכת את מכונית הספורט היוקרתית "בולט" (קליע), דו-מושבית מפוארת שנושאת מנוע בנזין רב עוצמה מגרמניה, ותג מחיר שיכול לאתגר גם את האמידים שבאספני המכוניות.

הבולט פותחה כמכונית קונספט ב-2014 תחת השם הזמני: "מיזם הפסגה". החברה יצרה בשנה שלאחר מכן קשרים עם מספר מעצבים חיצוניים, בהם גם איטלקי שנותר אנונימי ואחראי על גיבוש התוצאה הסופית. בבריסטול אומרים שהתכנון המקורי של הרכב אכן משקף את קו המחשבה של הוגי המותג המיתולוגיים, סר ג'ורג וויט וטוני קרוק.

בוליט, כיאה למוצר נוסטלגי, מאופניית בקווים מעוגלים בשני קצותיה עם הרבה סממני רטרו קלאסיים (בתי תאורה, חישוקים) שמגשרים בין העבר לדגמים של העידן הנוכחי (דוגמת מורגן למשל). היא מבוססת על שילוב מתקדם של תרכובות מסיבי פחמן (קרבון) ושלדתה עשויה מאלומיניום, מה שמניב משקל מרבי של 1.4 טון ללא נהג.

בריסטול בחנה מספר חטיבות כוח עבור הבולט, אבל בסופו של דבר הגיעה להסכמים עם ב.מ.וו; הבווארים הפקידו בידי הבריטים מנוע 4.4 ל' V8 עם 370 כ"ס בחיבור לתיבת 6 הילוכים ידנית. הכוח עובר כמובן לגלגלים האחוריים, ואת ההאצה ל-100 קמ"ש היא מסיימת בזמן של 4 שניות ועד 254 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית.

בריסטול דורשת תמורת הבולט מחיר התחלתי של 250 אלף לירות שטרלינג ועד 360 אלף לירות שטרלינג לגרסאות מיוחדות. לרוכשים הפוטנציאלים אף מוטב להזדרז - רק 70 יחידות תיוצרנה, וחלק ניכר מהן כבר נחטפו על ידי קהילת המעריצים של המותג.

עוד בוואלה! רכב:
פונטיאק טראנס אם כמו שלא הכרתם אותה
למבורגיני חוגגת 50 שנה למיורה
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully