וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייקון במצוקה: מכוניות השרירים נעצרות בחריקת בלמים

28.8.2016 / 8:16

למרות שהשוק האמריקני רשם שיא מסירות של כל הזמנים אשתקד, שברולט ופורד מדווחות על ירידה תלולה במכירות קמארו ומוסטאנג

שברולט קמארו 2016. אתר יצרן
שברולט קמארו. בירידה/אתר יצרן

דווקא בעיצומם של ימים טובים בשוק האמריקני, עם שיא מסירות של הזמנים ב-2016, מותגים אייקונים כמו פורד מוסטאנג ושברולט קמארו נקלעו למצוקה לא צפויה. ההערכות בארה"ב מצביעות על כך שזו עלולה להיות תחילתה של צניחה תלולה בקרב מכוניות השרירים המיתולוגיות, שזכו לעדנה מחודשת בעשור האחרון וחוג אוהדים נלהב שלא הכיר אותן בתור הזהב. האמנם התמונה עד כדי כך עגומה?

בשנה הקודמת, פורד מוסטאנג, שברולט קמארו וגם דודג' צ'לנג'ר הלקט רשמו ביחד זינוק חד בשיעור של 21% במכירותיהן, אולם במהלך 7 החודשים הראשונים של השנה הנוכחית, דיווחו היצרניות על מגמה הפוכה; השלישיה הקרבית רשמה ירידה של 8.4% במכירות לפי נתוני המסירות בארה"ב בחודש יולי האחרון.

הסיבה שבגינה נבדקת הירידה של מכוניות השרירים, נעוצה בעובדה שרובן משמשות סוג של ברמוטר לבריאותו של ענף הרכב האמריקני, או לחוסנו הכלכלי. וזאת, על אף שנתח המכירות שלהן די זניח. "זה כמו לראות ציפור יפהפיה במכרה פחם. יש נטיה ברורה יותר למכוניות דיסקרטיות, ולכן מכוניות שמושכות את תשומת לבך - נמצאות בירידה", כך אומר קרל בראור מ'קלי בלו-בוק' (מקביל ה"לוי יצחק" של ענף הרכב האמריקני). בראור מוסיף, כי צריך גם לבחון את שוק היוקרה. "גם כאן נרשמה ירידה לא קטנה - 13% ביחס לשנה הקודמת, וזו אינדקציה למצב הנוכחי ובכלל היא משקפת את העתיד לבוא, כנראה".

עד כה, פורד ודודג' חוו את הירידה הקלה ביותר, עם 5.5%, לעומת שברולט קמארו שצללה ב-15.4%. בכירים ב-GM תולים את המספרים הנמוכים בשינויים שבוצעו בדגמים וכן במעבר בין השנתונים. "לפני שנה בכלל לא עמדנו בביקוש לדגם הקודם" אומר ג'ים קיין משברולט צפון ארה"ב. פורד מצידה, כבר הזהירה שהרבעון אחרון עומד להיות חלש עוד יותר מהרבעון השלישי.

פורד מוסטאנג עדיין אינה נמכרת בארץ בייבוא סדיר. את הקמארו ניתן החל מהשנה לרכוש דרך קבוצת UMI במחירים שמתחילים ביותר מ-330 אלף שקלים.

עוד בוואלה! רכב:
פורד אדג' החדש במבחן דרכים
שברולט קמארו - נהיגה ראשונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully