וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קחו את הרכב בחזרה: בעלי פולקסווגן בארה"ב לא רוצים תיקון תוכנה

31.8.2016 / 10:32

מעל מחצית מבעלי פולקסווגן שהושפעו מפרשיית מנועי הדיזל של החברה בארה"ב, מעדיפים שהיצרן ירכוש מהם בחזרה את הרכב מאשר להמתין לתיקון התוכנה, שעדיין לא אושר על ידי הסוכנות להגנת הסביבה

מנוע TDI פולקסווגן. יצרן, ניר בן טובים
מנוע ה-TDI של פולקסווגן/ניר בן טובים, יצרן

כמעט מחצית מכל בעלי פולקסווגן בארה"ב שהוגשה להם הצעת פיצוי בשל התוכנה המזייפת במנועי ה-2.0 ל' TDI, דחו את חבילת התיקונים שנוסחה על ידי פולקסווגן והודיעו כי מעוניינים שהיצרן ירכוש בחזרה את המכוניות, כך מדווחים כלי התקשורת בגרמניה. יותר מ-210 אלף אנשים פנו לפולקסווגן, בהם גם בעלי אודי, והודיעו להם שאינם ממתינים לכיול התוכנה ברכב, שכאמור מרמה את מבחני זיהום האוויר ומפיקה תוצאות המיטיבות עם היצרן.

תכנית ההסדר של פולקסווגן מורכבת מ-2 אפשרויות עיקריות: מכירת הרכב בחזרה לפולקסווגן וסגירת חוזה ליסינג ללא קנס יציאה, והאופציה השניה היא להמתין לתיקון התוכנה לאחר אישורו בסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב. אנשים שיבחרו למכור את הרכב יקבלו לא רק תשלום פיצוי בעבור הסקנדל, שיכול להצטבר גם ל-10 אלפים דולרים אלא גם את שווי המלא של הרכב, לפי המחירון האמריקני.

בשלב זה, דחתה הסוכנות להגנת הסביבה מספר הצעות תיקון לתוכנה המזייפת את נתוני ה-CO2, אולם בפולקסווגן ממשיכים במאמצי השכנוע כי הם מסוגלים לתקן את המכוניות עם עדכון תוכנה חדש. בתוך כך, מומחים בענף רכב בגרמניה, העירו כי דווקא הבחירה בתיקון תגבה מפולקסווגן משאבים הרבה יותר גדולים, ועל כן מוטב שהאינטרס של היצרן יהיה לרכוש כמה שיותר מכוניות בחזרה מהלקוחות.

פולקסווגן מאיצה בחודשים האחרונית תכנית ייעול שמורכבת גם מפתרונות הנעה חשמליים. על פי ההתכנות היא תחשוף מספר דגמים עם הנעה חשמלית שיכנסו לשירות ב-2018, כאשר גם אודי רומזת על מתחרה ישירה לטסלה מודל S בשם אודי A9 אי-טרון.

עוד בוואלה! רכב:
פולקסווגן קרפטר המחודש: יותר מהכול
פולקסווגן טיגואן החדש במבחן דרכים
שווה לקנות גרוטאה ב-3,000 שקל, שנוסעת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully