וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: יונדאי i30 החדשה

8.9.2016 / 5:32

הדור החדש של יונדאי i30 מרווח מקודמו, עם עיצוב ספורטיבי, תא נוסעים חדש ושורה של מנועי בנזין טורבו קטני נפח. בישראל ב-2017

אתר יצרן

בקרב בכירי יונדאי, אין אירוע חגיגי יותר מהשקת דור חדש של ה-i30. המכונית הדרום קוריאנית, שנוצרה כדי להתחרות במיטב תוצרת אירופה מבית פורד, פולקסווגן ואופל, כבר סוגרת למעלה מעשור שנים על הכבישים בהצלחה לא מבוטלת, ואם למישהו היה ספק באשר לרצינות המותג ומעורבותו באירופה, מומלץ לו לקפוץ לאזור הנורבורגרינג ולהתרשם ממטה הניסויים של החברה בסמוך למסלול המירוצים המפורסם בגרמניה.

מי שכמובן מנצח כיום על כל קו המוצרים של יונדאי הוא פטר שרייר, שמנווט גם את קיה. שרייר אומר שכדי להמציא את ה-i30 מחדש הוא ייצר מכונית שמתאימה לכולם תוך הבנה שיש מגוון רחב של אנשים. "זו גישה בוגרת יותר ל-i30" כך שרייר, ואליו מוסיף סגן מנהל השיווק ביונדאי שאומר כי "היינו קשובים לרצונות של הנהגים וזה מה שסיפקנו להם".

התוצאה, כפי שהתמונות מלמדות היא בעיקר יישור קו עם תעודת הזהות החדשה של יונדאי, שגובשה קודם ב-i20 ולאחר מכן הוצגה ביונדאי טוסון. התכנון הוא מעט יותר נקי עם בתי תאורה מוגדלים בשני קצותיה, חישוקים חדשים, נורות LED וביונדאי מוסיפים שמקדם הגרר עומד כעת על CD30 לטובת שיפור זרימת האוויר סביב המרכב. מבחינת גודלה, היא ארוכה יותר במעט וצומחת קלות ברוחבה, עם תא מטען בנפח 395 ל', ובסיס גלגלים זהה לדור השני עם 2.65 מ'.

את רוב השינויים הקוסמטיים המהותיים אפשר למצוא בקבינה, שמקרינה איכות גבוהה יותר ותכנון מחודש לכל הקונסולה הראשית. יונדאי נפטרה מרוב הרכיבים המיושנים שליוו את הדגם היוצא וציידה את בקרת התפעול הראשית עם צג ראשי בגודל 5 אינטש או 8 אינטש (תלוי בגרסה), עם תאימות לאפל ואנדרויד. גם קו הבטיחות שלה תוגבר, עם פיקוח על שטחים מתים, בקרת בלימה אוטומטית בעיר, בקרת סטיה מנתיב, בקרת שיוט מבוקרת רדאר, מצלמת רוורס מקורית, התרעה על עייפות ועוד.

מפרט המנועים של יונדאי i30 מורכב מ-6 חטיבות כוח, דיזל ובנזין, עם שילוב בין יחידות אטמוספריות בסיסיות ליחידות מוגדשות טורבו. הדגמים הפשוטים, הרלוונטים לישראל ימשיכו לנצל את מנועי ה-1.4 ל' עם כ-100 כ"ס ו-1.6 ל' עם 135 כ"ס, אבל מעליהם ישובצו מספר מנועים מוגדשים עם יתרון בזמינות הכוח ובחסכון בדלק (שטרם ידוע אם יגיעו לארץ). אלו מתחילים ב-1.0 ל' טורבו עם 120 כ"ס (17 קג"מ מ-1,500 סל"ד), ועד 1.4 ל' טורבו עם 140 כ"ס ו-25 קג"מ מ-1,500 סל"ד. המנועים מחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות או 7 דו-מצמדית בדגם החזק ביותר, בעוד גרסאות הדיזל CRDI עם 110 ו-136 כ"ס מחוברות לתיבה דו-מצמדית 7 מהירויות כסטנדרט, או תיבה ידנית 6 מהירויות.

בנוסף לכך, וכפי שדיווחנו לכם לפני מספר ימים, תחבור אל ה-i30 גרסה חמה עם מעל 250 כ"ס שפותחה על ידי חטיבת N החדשה. זו ככל הנראה תגיע במחצית השניה של 2017 לאירופה כדי לקרוא תגר על פולקסווגן גולף GTI. ביונדאי אומרים שכל הגרסאות של ה-i30 תהיינה חדות יותר ומהנות לנהיגה מהדגם הקודם באופן משמעותי.

כאמור, ה-i30 דור שלוש, תגיע לארץ במהלך 2017, אולם מוקדם לדעת עם אילו מפרטים תשווק ומהם המחירים.

עוד בוואלה! רכב:
מבחן: איזה מנוע הכי חסכוני: בנזין, דיזל או היברידי?
יונדאי מחממת את הגרסה הספורטיבית של ה-i30
מתיחת פנים ליונדאי i10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully