וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס E קלאס "אול-טריין": שטח מעודן

21.9.2016 / 9:35

מרצדס מגביהה את ה-E קלאס אסטייט ומשיקה גרסת אול-טריין ורסטילית שתתחרה באודי אולראוד, וולוו V90 קרוס-קאנטרי ועוד. הבכורה בתערוכת פריס

מרצדס E קלאס אול-טריין. אתר יצרן
מרצדס E קלאס "אול-טריין", סטיישן ושטח בחבילה מפוארת/אתר יצרן

זו התפתחות כמעט טבעית של מרצדס לטבול את גלגליה בקטגוריה שגובלת ברכבי פנאי-שטח. דיימלר השיקה בשנתיים האחרונות סגל עמוק של דגמי פנאי יוקרתיים (GLC, GLE...) וכעת היא מחפשת מקור הכנסה נוסף שיגדיל את הפערים בינה לבין שאר הגרמניות באירופה. איך היא תעשה זאת? עם גרסת "אול-טריין" שימושית שמציבה אותה ראש בראש מול וולוו V90 קרוס קאנטרי ואודי אולראורד, בין היתר.

הרעיון לשדך בין מרכב סטיישן (640 ל' נפח במצב רגיל) לגרסת שטח רכה, אמור לקלוע לטעמם של רבים באירופה שרוצים לטייל ברחבי היבשת אבל לא מתכננים לרבוץ על הבטן בתוך יערות סבוכים. כמו סובארו אאוטבק וולוו V90 קרוס-קאנטרי, הסטיישן של מרצדס מוגבהת בכמה סנטימטרים בזכות שינויים בגדלי הגלגלים, מהלך הבולמים ועיצוב הקשתות. אלא שלהבדיל מהמתחרים, היא נעזרת גם בבקרת מתלי אוויר אדפטיבית משולבת עם מערכות ניטור חכמות.

במרצדס מכנים אותה "אול-טריין" (בכל קרקע). הבקרה עובדת באופן קבוע, כך שגם במהירות של 40 קמ"ש ניתן להגביה את המכונית תוך כדי נסיעה. בסך הכול, הנהג יכול לבחור להרים אותה בצורה מדורגת, בין 12 ס"מ מרווח מהקרקע, ל-14.3 ועד 15.6 סנטימטרים מרביים. היא מקבלת תמיכה ממערכת הנעה כפולה 4 מאטיק, בקרת נהיגה סלקטיבית עם 5 מצבי כיול ושלל מערכות בטיחות אקטיביות לשמירה על יציבות.

המנוע היחיד שמרצדס תשווק בשלב ראשוני עם ה-E קלאס אול-טריין יהיה כמובן לוגם סולר. מדובר במנוע 4 צילינדרים E220D בנפח 2.0 ל' טורבו המחלץ תפוקה של 194 כ"ס ב-3,800 סל"ד ו-40.8 קג"מ המושגים בתחום שבין 1,600 ו-2,800 סל"ד. תיבת הילוכים אוטומטית 9 מהירויות תאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות ועד 232 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על 19 ק"מ לליטר.

"לא הייתה לנו אי פעם מרצדס אסטייט כל כך שימושית", אומר בכיר בדירקטוריון דיימלר, אולה קולניוס. "יחד עם מערכת 4 מאטיק סטנדרטית ומרווח גחון מוגבה בזכות בקרת ה-AIR BODY CONTROL, ה-אול טריין שלנו עושה הכול עבור המשפחה בשטחים לא סלולים".

במרצדס אומרים שה-אול טריין תחוזק עם גרסת ששה צילינדרים בפעימה השניה, אולם בפריס היא תוצג רק עם גרסה זו לעת עתה. המחירים שלה באירופה, יחלו באזור ה-50 אלף יורו.

מיבואנית מרצדס לישראל כלמוביל נמסר לוואלה! רכב כי ה-E קלאס אול-טריין תגיע לארץ ברבעון הראשון של שנת 2017.

עוד בוואלה! רכב:
בלי גג, עם הרבה מאוד כוח: מרצדס AMG GT-C
ב.מ.וו סדרה 7 לא מצליחה לצמצם פערים מ-S קלאס

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully