וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: לנד רובר דיסקברי 5. שטח טכנולוגי

29.9.2016 / 7:29

הדור החמישי של לנד רובר דיסקברי מאמץ שלדת אלומיניום, מנועי דיזל ובנזין חזקים, מערכות שטח מתוחכמות והרבה מקום לנוסעים. בישראל בשנה הבאה

לנד רובר דיסקברי 2017. אתר יצרן
לנד רובר דיסקברי 5. שלדת אלומיניום/אתר יצרן

לנד רובר השיקה אמש (רביעי) לפנות ערב באנגליה את הדור החדש של לנד רובר דיסקברי שמציין 26 שנים למשפחת השטח המלכותית. במותג הבריטי מכוונים לשתי זירות במקביל וסוברים שבזכות קומבינציה של שלדה קלה, אבזור מרשים, טכנולוגיות מתקדמות וחלל פנים מרווח הוא יצליח לגנוב קליינטים רבים שהפנו את רגליהם לכוון מותגי היוקרה המתחרים, מבית אודי (Q7) וכן וולוו XC90.

הדיסקו 2017 מחביא תחת המראה המהודר, ותכונות השטח הטמונות בו, שלדת אלומיניום אחודה, המשרתת גם את ריינג' רובר המפואר. המשמעות היא חסכון של 480 ק"ג במשקלו לעומת הדור הרביעי, מה שיביא להפחתה בצריכת הדלק, שיפור בביצועיו וכן לירידה בפליטת המזהמים.

סדרת המנועים תחל ב-SD4 דיזל עם 240 כ"ס (50 קג"מ), מעליה TD6 עם 260 כ"ס (61.3 קג"מ) והגרסה הבכירה ביותר היא ה-SI6 לוגמת הבנזין עם 340 כ"ס (45.4 קג"מ) והאצה ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות. כל המנועים מחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית מבית ZF עם שמונה יחסי העברה ומערכת 4X4.

בלנד רובר מוסיפים שהוא רכב השטח הטוב ביותר שהם ייצרו במשפחה, בעל נוחות מרשימה (מתלי אוויר אדפטיביים) ורוב יכולותיו בכביש ובאזורים הלא סלולים הן אבולוציה של הדור הרביעי. הוא ימשיך להשתמש בבקרת 'טריין ריספונס', אולם זו תהיה מעט חכמה יותר בהעברת הכוח לגלגלים ותאפשר לנהג לקבל שליטה טובה יותר על מערכת ההיגוי.

הגידול במידותיו, נעשה כמעט במקביל לצמיחה של המתחרים. הוא ארוך יותר ב-14 סנטימטרים ומגיע כעת ל-4.97 מ', ובסיס הגלגלים נמתח בעוד 4 סנטימטרים ל-2.93 מ'. הוא אמנם מעט נמוך יותר מבעבר וצר יותר, אך מרווח הגחון הוגדל ב-4 סנטימטרים. יש בו סידור הושבה לשבעה אנשים (5 אופציונלי בחלק מהשווקים), ובקיפול כל השורות עומד נפח תא המטען על יותר מ-2,000 ליטרים (258 ל' כאשר כל השורות במקומן).

לנד רובר תשווק את הדיסקו 5 עם שפע מערכות בטיחות אקטיביות (בקרת סטיה מנתיב, פיקוח על שטח מת במראות הצד, בקרת שיוט אקטיבית, בקבלת בלימה אוטומטית ועוד). בפנים תמצאו את מערכת המדיה החדישה ביותר עם צג 10 אינטש, מערכת שמע עם עד 17 רמקולים, וכן תאימות לכל הסמארטפונים ומערכות ההפעלה. המחירים שלו באנגליה יחלו ב-44 אלף לירות שטרלינג ומסתכמים ב-67 אלף יורו לדגם ה-First edition שמיוצר במהדורה מוגבלת. לארץ הוא מתוכנן להגיע במהלך שנת 2017.

עוד בוואלה! רכב:
עשרת רכבי השטח הנחשקים של רמי גלבוע
השוואתי פרמיום: דיסקו נגד וולוו ו-ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully