וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: גם פרארי נפרדת בקרוב מתיבות ההילוכים הידניות

10.10.2016 / 7:52

פרארי טוענת שהקדמה הטכנולוגית בתיבות דו-מצמדיות מאפשרת למכוניות להגיע לביצועים טובים יותר. תמיד תוכלו לקנות משומשת

פרארי. אתר יצרן
ה"קליק" המתכתי שהפך לאחד מסימני ההיכר בפרארי ידנית ישאר רק בדגמים המשומשים/אתר יצרן

להבדיל ממותגי למבורגיני, פורשה ואסטון מרטין, שהתחייבו להמשיך ולייצר תיבות ידניות - נגד הזרם הקולקטיבי של הענף (ובמיוחד בקרב מכוניות העל), נראה שפרארי מוכנה להצטרף לגל הנוכחי ולקבור אותן במחסן. בראיון לכלי התקשורת בארה"ב, אמר הוגו לייטר, ראש המחלקה לפיתוח ומחקר ביצרן, כי התיבות הרובוטיות המודרניות הרבה יותר טובות היום מאי פעם.

"פרארי היא אבולוציה של עיצוב, טכנולוגיה וביצועים. ואין כיום תיבת הילוכים ידנית שיכולה להתגבר על היכולות של תיבות ההילוכים הדו-מצמדיות, ולכן אנחנו מפנים את המשאבים שלנו לכוון אחד בלבד בתחום זה", כך לייטר.

אם מסתכלים על פרופיל המכוניות של פרארי ב-2016, החל ב-488GTB, קליפורניה או ה-GTC4 לוסו, קשה לאתר ביניהן אופציה לתיבת הילוכים ידנית, אם בכלל. בפרארי לא תולים את ההחלטה בירידה בביקוש לתיבת הילוכים ידנית (כלומר היא קיימת, אך זו לא הבעיה היחידה), אלא כאמור בעובדה כי המכוניות נוסעות מהר יותר עם שתי דוושות ולא שלוש.

מגמה זו אגב, ניכרת גם במותגים שמציעים מכוניות ספורט-סדאן טהורות, בהן ב.מ.וו למשל. החברה הבווארית מעולם לא מנעה מלקוחותיה את הקומבינציה שבין תיבה ידנית להנעה אחורית, אך בזכות תיבות 8 הילוכים אוטומטיות עם כיול ברמתן של מכוניות תיור תחרותיות, היא מעלימה אותן בהדרגה מסדרות הבית הוותיקות.

עוד בוואלה! רכב:
טופ 10: נבחרת הכוכבות של ג'רמי קלארקסון ב-2016
יחידה בעולם: ביקשת? קיבלת. פרארי 458 ספציאלה

  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully