וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: במ.וו סדרה 5 החדשה

13.10.2016 / 7:46

הדור השביעי של ב.מ.וו סדרה 5 מציג קפיצת דרך משמעותית בהיבטים הבטיחותיים, המראה וכן ביכולות הדינמיות. על הכבישים בשנת 2017

ב.מ.וו סדרה 5. אתר יצרן
ב.מ.וו סדרה 5 החדשה. שיפור בכל ההיבטים/אתר יצרן

ב.מ.וו מסכמת מעל 7.5 מיליון מכירות של סדרה 5 בשש הדורות האחרונים שלה (נמכרת מ-1972), והחברה הבווארית טוענת שהדור השביעי "מצביע אל העתיד". הדגם החדש, שיושק בכבישים בהמשך השנה ויגיע לישראל ב-2017, מפגין לא רק עיצוב מושך מהסדרות האחרות במשפחה, אלא גם אוצר מערכות טכנולוגיות חכמות שחלקן נולדו בסדרה 7 ופלטפורמה קלה יותר, עם תרכובות אלומיניום שהפחיתו ממשקלה כ-100 קילוגרמים.

בבחינת העיצוב מסתבר שסדרה 5 מקבלת דחיפה לכיוון הנועז בקרב הקבוצה. התכנון של הספורט-סאלון הגרמנית מעניק לה חזות של סדרה 7 מוקטנת ונאה, אך היא בכל זאת מאופניית בחרטום אגרסיבי שיוצר הבחנה ברורה בינה לבין אחיותיה השמרניות. ב.מ.וו גם הטמיעה בה נורות LED אדפטיביות מלפנים, בציוד התקני.

בהשוואה לדור השישי, סדרה 7 החדשה צומחת רק במעט במידותיה; מדובר בתוספות סמליות באורך וברוחב, עם בסיס גלגלים שהוגדל ב-7 מילימטרים ל-2.975, וכן הורחבו מפשקי הסרנים שלה בכמה מילימטרים צנועים. תא המטען מציע נפח של 530 ל' (תוספת של כ-9 ליטרים ביחס לדור היוצא).

כשהופנו המהנדסים לתכנון חלל הפנים, הקדישו הרבה מחשבה לריווח הספסל האחורי, כך שתוכל להתחרות בצורה מיטבית במרצדס E קלאס (שנחשבת למובילת נוסעים נעימה יותר). על כן, המרחק בין היושבים הוגדל והמושבים יהיו נוחים יותר לנסיעות ארוכות. עמדת הפיקוד של הנהג היא המשך לקו של סדרה 7 תוך שינויים בצג הראשי (10.2 אינטש אופציונלי) עם בקרת Idrive הכוללת גם הפעלה של המערכות עם מחוות ידיים ובקרה קולית. קו ההגנה כולל צי של בקרות בטיחות אקטיביות בהן נהיגה אוטונומית עם שמירת מרחק אוטומטית כמו בסדרה 7.

לסדרה 5 החדשה תהיינה 6-7 חטיבות כוח עם חלוקה לבנזין ודיזל וכן דגם היברידי. גרסאות הבנזין יחלו ב-530i עם הספק של 252 כ"ס ועד 540i עם תפוקה מרבית של 340 כ"ס. בקצה ההיצע תתייצב גרסת ה-M, או ה-M550i xDrive עם מנוע V8 טורבו המחלץ מקרביו 462 כ"ס ו-66 קג"מ מ-1,800 סל"ד. בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות והנעה כפולה, היא תאיץ ל-100 קמ"ש ב-4 שניות בלבד. מהצד השני, חובבי איכות הסביבה יוכלו לרכוש את הדגם ההיברידי הנטען מהחשמל, לו 252 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 45 קילומטרים עד אוזלת כוחן של הסוללות.

ב.מ.וו כמובן ממשיכה לתאר את מעלותיה הדינמיות של סדרה 5 החדשה עם חיזוק מהותי ביכולות הכביש ומחויבות להותיר את הנהיגה בראש סדר העדיפויות. היא תיוצר בגרמניה ובאוסטריה, וב-2017 נדע מה יהיו מחיריה הרשמיים בישראל. מהיבואנית דלק מוטורס, נמסר כי היא תנחת בארץ ברבעון הראשון.

עוד בוואלה! רכב:
X חדש על המפה: ב.מ.וו רומזת על ה-X2
נהגנו במיניוואון החדש של ב.מ.וו. מפתיע?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully