וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבזר החורף האולטימטיבי, זחלילי שלג של ACF

4.11.2016 / 7:44

בעוד אנו מתבשמים מרוחות הסתיו, באירופה כבר מתכוננים לסופות שלג הנוהמות בפתח. מה דעתכם על אבזר שטח שיהפוך את הטנדר שלכם, לחתול שלג?

דאסטר שלג. רמי גלבוע, אתר יצרן
כבר לא צריך חתול או אופנוע שלג, כדי להגיע לכל מקום על המסלולים המושלגים. ACF הופך כל רכב שטח למפלצת חורף, בהשקעה סבירה יחסית/אתר יצרן, רמי גלבוע

טובי הג'יפאים שניסו לנהוג בשלג עמוק, מכירים את התסכול; החומר הצחור נראה ידידותי להפליא אבל ברגע שעומקו עובר 30-20 סנטימטרים, הוא יכול לתקוע גם רכבי שטח רציניים; אחיזת הצמיגים בשלג אפסית, והשלג הנדחס מתחתיהם הופך לקרח חלקלק. ברגע שמצטברת כמות שלג רצינית מתחת לגחון הרכב, נדחסת האבקה הלבנה ליציקת קרח המשאירה אותך נטול אחיזה ונשימה. שרשראות שלג משפרות מאוד את העבירות בשלג, אבל גם ליכולותיהן יש גבולות צרים עד כאב – כפי שלמדנו במסעות שלג באירופה ואמריקה הצפונית.

עבורנו, סופת שלג היא שעשוע מזדמן, לכל היותר מטרד דו-שנתי לתושבי ירושלים והצפון ההררי. אבל עבור חלק מהאירופאים זה מצב קבוע של מספר חודשים בשנה, בהם מוגבלת התנועה לצירים המתוחזקים על ידי מפלסות שלג. כבר ראיתי ב- YouTube זחלילים המורכבים על טנדרים אמריקנים אבל פגשתי בהם לראשונה בתחנת הסקי הרומנית, פויאנה-ברשוב. הופתעתי לגלות שהיצרן הרומני הוא בעצם צרפתי חייכן בשם Pierre Levivier, שפיתח את זחלילי השלג בהשראת אנדרה סיטרואן שצלח את אפריקה עם כלי רכב זחליליים, במסגרת מסע La Croisiere Jaune. פייר מבקר תדיר בישראל ושמח לטפס איתנו אל ראש ההר – ההתלהבות הייתה מלאה כי השלג הראשון של העונה ירד באותו הבוקר. הללויה!!!

דאסטר שלג. רמי גלבוע, יצרן,
הנהיגה הקצרה באמארוק המזוחלל נתנה לנו תחושה מצוינת – הכלי נוח ושקט יחסית, יכולת השלג שלו תספק כל צורך ארקטי. מרווח הגחון מוכפל/רמי גלבוע, יצרן

השריונים יצאו, בחריקת שרשרת

כך כתב חיים חפר על הטנקיסטים של שנות החמישים, אבל זחלילי השלג של ACF אינם "צבועים בצבע אדמה", ובכלל אינם חורקים; אלו רצועות גומי מתוחכמות, גמישות וקלות באופן יחסי. במקרה שלנו הן היו מורכבות על פולקסוואגן אמארוק סטנדרטי, והייתי סקרן לראות עד כמה ייפגעו הזחלים, בנוחות ובעידון הנסיעה. הטיפוס אל הסיפון מאתגר במקצת כי המנגנון מגביה את המרכב ב-22.5 סנטימטרים, מעניק לאמארוק מרווח גחון מרשים של מעל 45 סנטימטרים (וכושר צליחת מים מוגדל בהתאם). מהירות הנסיעה מוגבלת ל-60 קמ"ש, אבל היא נינוחה להפתיע.

בזמן נסיעת כביש נשמעת ה?מי?ה חזקה, יותר מהמקובל בצמיגי שטח מלאים, אבל ממש לא נורא. בשטח הטנדר קופצני יותר אבל במידה סבירה ביותר, הוא מאיץ ובולם היטב. מובן שההיגוי הרבה יותר כבד, אל תחשבו אפילו על תמרוני חניה... המערכת בנויה למרחבים הפתוחים, מושלגים או לא. שכבת השלג הדקיקה לא אתגרה את מערכת הזחלילים, ולכן הסתפקנו בהעפלה אל מסעדת הגבהים הנמצאת בלב מסלולי הסקי. שעת הערב התאימה לכוסית יין חם, סיבוב רגלי קצר וירידה לתחתית מסלולי הסקי.

עוד באותו נושא

הטנדרים המובילים בישראל במבחן משווה

לכתבה המלאה
דאסטר שלג. רמי גלבוע, יצרן,
גם באמריקה נמכרים כמה סוגי זחלילים, חלקם מופעל באמצעות גלגלי הרכב המקוריים – ההרכבה פשוטה יותר. המערכת של ACF מתאימה מאוד לשוק האירופאי/רמי גלבוע, יצרן

ביג-פוט רומני

אורכם של זחלילי השלג הוא 110 סנטימטרים, רוחבם 34.5 סנטימטרים; שטח המגע העצום מקטין את המשקל היחסי לכ-200 גרם לכל סנטימטר רבוע. זה פחות מ-10% מהלחץ של צמיג שטח, ומכאן כושר הציפה הפנומנאלי של המערכת. גם רכב שטח השוקל שתי טונות יצוף על פני כל משטח מושלג, כולל שלג טרי בעומק של מטר או יותר. חגורות הגומי מעוצבות כצמיג טרקטור, מאפשרות טיפוס גם בשיפועים גדולים מאוד. לנהיגה על קרח ניתן לשדרג אותו בעזרת מסמרי פלדה סטנדרטיים.

כל זחליל שוקל כ-145 קילוגרם וניתן להרכיב אותם תוך שעה, שעה-וחצי. הם מתחברים לברגי הגלגל המקוריים, וכוללים הפחתת יחס ההעברה ב-30%; ההפחתה מאפשרת למנוע הסטנדרטי לספק מספיק כוח להתקדמות, בלי לשבור מכלולי הנעה. המערכת מתאימה לרוב דגמי השטח האירופאים ואמריקנים, כולל... דאצ'יה דאסטר, אותו גילינו גם בתצורת טנדר! אני משער שזחלילי הגומי לא יגיעו לישראל בייבוא המוני אבל החברים מ-קרסו, למה לא תביאו לנו את הטנדר המקסים הזה? הצלחתכם מובטחת!

הזחלילים מיוצרים ברומניה ואינם דורשים תחזוקה מיוחדת. יש לגרז את המכלולים פעמיים בשנה, אחריות היצרן היא לשנתיים. המערכת נמכרת בעיקר לעיריות ותחנות סקי, המחפשות דרך להגיע בנוחיות לכל מקום – אין כמו טנדר או רכב 4X4 מחומם היטב, לעשות את העבודה. היצרן טוען שהמערכת מתאימה גם לעבודה בחול, אבל תרשו לי לפקפק בכך – בשלג עמוק זוהי מערכת גאונית אבל בדיונה? זהו Over Engineering הזוי ביותר...

דאסטר שלג. רמי גלבוע, אתר יצרן
דאסטר קרבי/אתר יצרן, רמי גלבוע

אני משער שגלגלי השיניים והמיסבים שתוכננו לעבוד בשלג קפוא, לא יאהבו את השחיקה האדירה של גרגרי חול. צריך לזכור שמול יתרונות הזחלילים עומדות גם כמה מגרעות – הם מעולים בשלג אבל פחות טובים בשבילים טרשיים הנמצאים מחת לקו השלג, לנסיעת כביש ארוכה צריך לפרק אותם, ולהרכיב את הגלגלים המקוריים. זה אפשרי, אבל הרבה יותר מסובך מאשר להרכיב ולפרק שרשראות שלג – אמצעי זול ביותר, אבל האפקטיביות שלו אינה מתקרבת ליכולות הגבוהות של הזחלילים.

מערכת זחלילים עבור אמארוק עולה 12,500 יורו, זחלילים לדאסטר יעלו לכם 9,400 יורו בלבד. עבור כלי כמו מרצדס ספרינטר תשלמו כבר 17,000 יורו, מחירים נקובים באירופה. את Pierre Levivier תמצאו באתר www.acftrack.co, הוא ישמח לספק לכם זחלילי גומי – בוודאי אם אתם עירייה המחפשת תחבורה בסיסית ואמינה לימי שלג, מפעילים של אחד מעשרות אתרי הסקי בישראל, וכיו"ב.

עוד בוואלה! רכב:
10 רכבי השטח הנחשקים ביותר שלי
לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully