וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי פורשת ממירוצי הסיבולת לטובת פורמולה E

30.10.2016 / 7:33

פולקסווגן תפנה את חטיבת המירוצים של אודי מסבב הלה-מאן אל ענף הפורמולה E החשמלי, במסגרת המאבק במשבר הדיזל. אודי תמשיך להתחרות גם ב-DTM, אבל עם מנועי 4 צילינדרים במקום 8

אודי לה-מאן. אתר יצרן
קבוצת הלה-מאן של אודי. פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך שהגיעו למכוניות הכביש/אתר יצרן

אודי תסיים את מעורבותה במירוצי הלה-מאן (סיבולת) אחרי כמעט שני עשורים, כך על פי הודעת היצרנית. הנימוק לפרישה, נעוץ באסטרטגיה של קונצרן פולקסווגן לצמצם את הנזקים שנגרמו ממשבר הדיזל "דיזלגייט" שסחט מזרועותיה מיליארדים. אולם להערכת בכירים בתעשיית הרכב בגרמניה, פרישה מהלה-מאן תניב רק 100 מיליון יורו החזר בשנה שיועברו למיזמים אחרים.

אודי טוענת שהיא שואפת להגדיל את נתח מכירותיה בסגמנט החשמלי בלפחות 25% עד שנת 2025, ולכן החליטה שהחל בשנה הבאה תתחרה במירוצי הפורמולה E (מערכות הינע חשמליות). "המירוץ לעתיד יעשה עם מנועים חשמליים", אומר מנכ"ל המותג רופרט שטדלר. "בעוד המכוניות הסדרתיות שלנו עושות את המעבר להנעה חשמלית והיברידית, חובה על אודי מוטורספורט לעמוד בחוד החנית של הטכנולוגיות האלה".

מרצדס וב.מ.וו גם הן שוקלות להצטרף לפורמולה E, בו משתתפות היום יצרניות כמו רנו, מותג DS של פיג'ו-סיטרואן וכן יגואר. בין הנהגים המובילים (והידועים) שבסדרה זו, נמנה את נלסון פיקה ג'וניור, נייק הידפלד, סבסטיאן בואמי, ניקו פרוסט (בנו של אלן פרוסט) ולוקה די גראסי מברזיל.

אודי זכתה ב-13 מירוצי לה-מאן ב-18 השנים האחרונות, ומהלך זה עשוי לסמן גם את קיצו של מנוע הדיזל בחטיבת המירוצים, אולם ההשפעה על מכוניות הכביש לא תהיה דרמטית. "אם אנחנו רציניים לעמוד בתקנות זיהום האוויר, אין אלטרנטיבה לדיזל משום שהם המנועים היעילים ביותר מבחינת ניצול אנרגיות", כך דובר המותג הגרמני.

בפולקסווגן ימשיכו לממן את חטיבת המירוצים של פורשה שמתחרה בלה-מאן עם מנוע היברידי בשנתיים האחרונות, ולזו אין שום כוונה לפרוש בעתיד הקרוב או הרחוק. בינתיים, אודי תמשיך להתחרות בסבב ה-DTM (מירוצי התיור בגרמניה) אך תעבור למנועי 4 צילינדרים במקום 8 החל בשנת 2018.

עוד בוואלה! רכב:
נחשף אודי Q5 החדש
מבחן: אודי S8 פלוס - דרקון מפואר על הכביש

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully