וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזוקי SV650 החדש במבחן דרכים. יוצאים לבלות

14.11.2016 / 7:36

עוד רגע אני מגיע לשפך זוהר ונפרד מכביש ים המלח ובראש כבר מתפתלת העליה לכיוון ערד. צברתי רק קצת מעל מאה וחמישים קילומטרים על ה-SV650 החדש עד עכשיו, ואני מרגיש כאילו אנחנו מכירים הרבה יותר. עוד מאות קילומטרים לפני והדופק עולה

סוזוקי 650 במבחן. ראובן סביו, ניר בן טובים
סוזוקי 650 במבחן/ניר בן טובים, ראובן סביו
תחושת הכוח של מנוע ה-SV דומה יותר למשיכה הרציפה של מנוע חשמלי, מאשר למנוע בנזין

הגוף מרגיש עדיין רענן, פרט לחלק הקדמי של האגן שלי, שמספר פעמים זכה לפגוש באופן לא נעים את מיכל הדלק הצר והבולט לאחור. כנראה בגלל שילוב בין מושב מעט נטוי לפנים ואספלט לא בידיוק חלק. פרט לכך הידיים, הגב וכפות הרגליים מרגישים מעולה בזכות העדר רעידות ותנוחת רכיבה נוחה וזקופה יחסית לאופנועי כביש. בעלייה אני מקפיד לא למשוך את ההילוכים יותר מידי ולהנות מתחושת הכוח שמנוע ה-V החדש מעניק לרוכב.

תחושת הכוח של מנוע ה-SV דומה יותר למשיכה הרציפה של מנוע חשמלי, מאשר למנוע בנזין ובהחלט עוזרת לשמור על קצב רכיבה אחיד ולצאת מפניות ללא שום בעיה גם בהילוך אחד גבוה מידי. כל עוד אני לא משהה את הבלימה יותר מידי, או מנסה להאיץ באגרסיביות בהילוכים הנמוכים ביציאה מהפניות האיטיות, האופנוע שומר על הקו באדיקות ומשרה תחושת בטחון גבוהה. במקרים שבהם אני טועה במהירות הכניסה לפניה, או נאלץ לבצע תיקונים בקו הפנייה, הסוזוקי מקבל זאת בהבנה, אך מעביר אלי מסר של חוסר שביעות רצון באמצעות נדנוד של האופנוע על המתלים. אני מרגיש שזהו אחד מהאופנועים התקשורתיים והנשלטים ביותר שעליהם רכבתי בכביש וזוהי בהחלט תכונה חשובה ביותר עבור אופנועים, שמיועדים למגוון רחב של רוכבים.

סוזוקי 650 במבחן. ראובן סביו, ניר בן טובים
סוזוקי 650 במבחן/ניר בן טובים, ראובן סביו

שורשים טכנולוגיים

ה-SV650 של סוזוקי החל את דרכו בשנת 1999 ובתקופה זו היה אחד מהאופנועים הראשונים מסוגו ואף זכה להצלחה אדירה בזכות יכולותיו המגוונות, מחירו הנגיש, התאמתו למגוון רחב של רוכבים ולסגנונות רכיבה שונים כולל למרוצים. מאז ועד היום ובמיוחד לאחר המשבר הכלכלי העולמי שהחל בעשור הקודם, החלו כל יצרני האופנועים לזנוח מעט את אופנועי הקצה ולפתח דגמים של אופנועים בעלי יכולות מגוונות ובמחירים סבירים, על מנת לענות לדרישות השוק החדשות. לאור ההתפתחויות החליטו אנשי סוזוקי לנסות ולהחזיר לעצמם את השליטה בפלח שוק חשוב זה ולייצר SV650 חדש עם מיטב הטכנולוגיה העכשווית וכל זה במחיר נגיש במיוחד.

עוד באותו נושא

אהבות ישנות: כך החזרתי לחיים טנדר סוזוקי סמוראי

לכתבה המלאה

רצועת כוח

סוזוקי 650 במבחן. ראובן סביו, ניר בן טובים
סוזוקי 650 במבחן/ניר בן טובים, ראובן סביו
מערכת ההצתה עושה שימוש בשני מצתים לכל צילינדר על מנת לייעל את שריפת התערובת

המנוע נותר במבנה זהה למנוע המוכר ואהוב של דגם ה-SV הקודם והגלדיוס, שהיווה דגם ביניים עד לדור הנוכחי של ה-SV וכיום כבר לא מיוצר. מרבית החלקים הפנימיים במנוע הוחלפו על מנת להתאים לטכנולוגיה הנוכחית ולשפר את ביצועיו ואמינותו. בכדי להשיג מהמנוע עוד יותר כוח מבלי לפגוע בעקומת המומנט השטוחה ובאופי הידידותי של המנוע נעשה שימוש נרחב במערכות אלקטרוניות חדשות השולטות על מערכות ההצתה וההזרקה וגם במזרקים חדשים ובגופי מצערת כפולים לכל צילינדר.

מערכת ההצתה עושה שימוש בשני מצתים לכל צילינדר על מנת לייעל את שריפת התערובת ובזכות כך לספק ביצועים טובים יותר, יחד עם צריכת דלק נמוכה יותר. בנוסף לכך התווספה מערכת ייחודית שדואגת להרים את הסל"ד בשחרור המצמד בתחילת נסיעה מעמידה.

מתחת לחזות

סוזוקי 650 במבחן. ראובן סביו, ניר בן טובים
סוזוקי 650 במבחן/ניר בן טובים, ראובן סביו

מערכת זו מקלה מאוד ברכיבה בעיר ומאפשרת גם להתחיל בתנועה תוך כדי שחרור מצמד עדין ומבלי לפתוח כלל את הגז. האלקטרוניקה מסייעת גם בשלב ההתנעה ודואגת לתזמן במדוייק את משך פעולת המתנע בכדי לאפשר התנעה קלה ומיידית בכל מצב. התוצאה של שלל המערכות הללו היא בהחלט מרשימה ומאפשרת למנוע להתנהג בצורה חלקה ואחידה ללא קשר לטמפרטורה שלו ומונעת לחלוטין דימומי מנוע בלתי רצויים.

מערכת הבלימה הותאמה אף היא לטכנולוגיה הנוכחית וקיבלה מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה מתוצרת nissin, שהפגינה ביצועים מעולים לאורך כל המבחן. שלדת האלומיניום מהדגם הקודם הוחלפה בשלדת ברזל, כנראה בכדי לאפשר בנית שלדה במבנה חדש מבלי להיכנס לעלויות היצור הגבוהות הכרוכות בשימוש באלומיניום. השלדה החדשה צרה יותר ובעלת גובה מושב העומד על 785 מילימטרים בלבד.

יכולת גבוהה

סוזוקי 650 במבחן. ראובן סביו, ניר בן טובים
סוזוקי 650 במבחן/ניר בן טובים, ראובן סביו
ניתן לכוון את המתלים לפי מספר מצבים של עומס קפיץ על מנת להתאים למשקל שונה של רוכבים

למרות זאת משקלו של ה-SV החדש קל מקודמו ומשקלו עומד על 197 קילוגרמים וממדי האופנוע קטנים יותר ומעניקים תחושת שליטה מעולה על האופנוע. כיול המתלים הבסיסי נוטה לכיוון הרך, אך בהחלט מתאים להתנהגות שאר המערכות באופנוע ומספק נוחות נסיעה גבוהה גם בכבישים משובשים. ניתן לכוון את המתלים לפי מספר מצבים של עומס קפיץ על מנת להתאים למשקל שונה של רוכבים ולרכיבה עם רוכב נוסף.

בגלל משקלי והרוכב הנוסף שהצטרף אלי במהלך המבחן, הגברתי את עומס הקפיץ בבולם האחורי ובהחלט ההשפעה מורגשת בעיקר במצבים של שינויי כיוון מהירים וברכיבה עם רוכב נוסף האופנוע נותר זריז ובעל היגוי קל. מערכת החשמל החדשה כוללת צג דיגיטלי שבו כל מה שניתן להעלות על הדעת כולל מד דלק מפתיע ברמת הדיוק ואפשרות לבחור בין מצבי תאורת רקע שונים. פנס החזית הגדול מספק תאורה מעולה ובנוי בצורה עגולה בכדי לאפשר את הרכבתם של מסכת חזית סביב הפנס, או מגני רוח תחליפים ללא בעיות מיוחדות. מיכל הדלק בנפח 14.5 ליטרים יחד עם צריכת דלק ממוצעת של 22 קילומטרים לליטר מעניקים טווח נסיעה של מעל 300 קילומטרים.

כך כדאי להתחיל

סוזוקי 650 במבחן. ראובן סביו, ניר בן טובים
סוזוקי 650 במבחן/ניר בן טובים, ראובן סביו

מהר מאוד גיליתי שה-SV הוא כמו חבר טוב, שביחד איתו כיף לבלות ולהשתולל וכאשר צריכים ממנו עזרה הוא תמיד שם וכל זה מבלי לדרוש יותר מידי בחזרה. ממדיו, אופי המנוע, הבלמים והמתלים מאפשרים לכל רוכב לרכב עליו בנוחות וללא חששות ובזכות כך הוא יכול לשמש גם בתור כרטיס כניסה לעולם אופנועי הכביש הגדולים.

מי שיודע איך ועומד על כך, יוכל להגיע לביצועים טובים מאוד עם ה-SV 650 החדש גם בתצורתו המקורית ואם הוא מעוניין בכך, "השמיים הם הגבול" בכל הקשור לאפשרויות השיפורים וההתאמות. בנוסף לכך, מחירו של ה-SV650 הוא 49,950 כולל מע"מ וללא הוצאות רישוי. זה ללא ספק הקלף המנצח שלו לעומת המתחרים האחרים בקטגוריה הזו.

עוד בוואלה! רכב:
סוזוקי באלנו החדש במבחן דרכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully