וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר חשפה קרוסאובר חשמלי חדש - i פייס

15.11.2016 / 7:18

יגואר הציגה את ה-i פייס קונספט ערב פתיחת תערוכת לוס אנגל'ס עם מנועים חשמליים המפיקים 400 כ"ס וביצועים קיצוניים. על הכבישים בעוד כשנה וחצי

יגואר אי-פייס. אתר יצרן
יגואר i פייס/אתר יצרן

יגואר חשפה באירוע פרטי שנערך ערב פתיחת תערוכת הרכב בלוס אנגל'ס את יגואר i פייס קונספט, התשובה הבריטית לקרוסאוברים חשמליים כמו טסלה מודל X והדור הבא של חטיבת החשמליות של מרצדס, אודי וב.מ.וו. למרות הדמיון הרב שהקרוסאובר החשמלי חולק עם ה-F פייס, רוב הרכיבים שבו שונים לחלוטין והוא פותח מהיסוד. הוא עתיד להגיע לכבישים בשנת 2018.

בלב המערכת שוכנת מערכת חשמלית מורכבת עם סוללות 90 קילוואט ליתיום איון מחוברות לשני מנועים חשמליים חזקים - 200 כ"ס היושבים על הסרן הקדמי והאחורי. העוצמה המשוקללת של המכונית עומדת על 400 כ"ס ו-70 קג"מ מאפס סל"ד העוברים לכל הגלגלים, כשביגואר מדווחים על האצה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות בלבד באמצעות תיבת הילוכים אלקטרונית.

טווח הנסיעה המרבי של המכונית עומד על 500 קילומטרים בין טעינות. ביגואר מציינים כי לאור העובדה שרוב האנשים נוסעים כ-50 קילומטרים ביום בממוצע, תהיה זו אלטרנטיבה מצוינת להנעה בבנזין או בדיזל. הטעינה אגב קצרה למדיי, כ-80% מקיבולת הסוללה תהיה זמינה אחרי שעה וחצי של טעינה או 100% אחרי שעתיים מעמדות טעינה ציבוריות.

ה-i פייס קצת יותר קטנה מה-F פייס, עם אורך של 4.68 מ', רוחב של 1.89 מ' וגובהה 1.56 מ'. בסיס הגלגלים לעומת זאת הוגדל ב-3 סנטימטרים לטובת הפלטפורמה החשמלית, כך שלנוסעים מאחור מרווח נדיב עם כ-3 מ' מרחק סרנים. נפח תא המטען עומד על 530 ל' שימושיים למדי.

מערכות הפנים של היגואר או הנדסת האנוש אינן פורצות דרך כשבלב הקונסולה צג 12 אינטש עם כל הפונקציות המוכרות כיום (חיבורים לאפל ואנדרויד...). יגואר הכניסה בקבינה תכנון מעט יותר אטרקטיבי מהקרוסאובר הבכיר במשפחה אבל בסך הכול נראה שנשמרו סימני ההיכר הקלאסיים של המותג.

ביגואר מספרים שהדגם הסדרתי יוצג רשמית בסוף שנת 2017 ומעט לאחר מכן יגיע לאולמות המכירה. המחירים עוד נותרו בגדר נעלם.

עוד בוואלה! רכב:
יגואר F פייס החדש הושק בישראל
חורשים את האלפים ביגואר F פייס מנוע V8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully