וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתית מהירה: שברולט קרוז החדשה בישראל

21.11.2016 / 14:01

UMI חשפה בישראל את הדור החדש של שברולט קרוז, שמכוונת גבוה לצמרת המשפחתיות הקומפקטיות עם רפורמה משמעותית בכל ההיבטים. חידושים בטראקס, שמגיע לארץ לאחר מתיחת פנים

שברולט ישראל. ניר בן טובים
שברולט קרוז החדשה בישראל/ניר בן טובים

בחשיפה כפולה שנערכה היום (שני) במרכז הפעילות האסטרטגי של UMI ו-AVIS באזור התעשיה הצפוני בלוד, חשפה היבואנית המקומית שני דגמים חדשים בישראל - שברולט קרוז 2017 ומתיחת הפנים של רכב הפנאי שברולט טראקס, אחד מהקרוסאוברים הקומפקטיים הפופולריים של המותג (ותאום אופל מוקה, שגם הוא התרענן לאחרונה אך טרם נחת אצלנו).

ב-UMI מאמינים שהקרוז 2017 תצליח להתנער מהתדמית הלא מחמיאה שליוותה אותה בערוב ימיו של הדגם הנוכחי, במיוחד לאור התחזקות הקו הטכנולוגי של ג'נרל מוטוס בשנים האחרונות. זהו בסך הכול הדור השני של הקרוז מאז הוצגה ב-2008 ולהבדיל מליטושים סמליים כפי שבוצעו בה ב-2012, הפעם באמת מדובר במכונית חדשה לחלוטין.

כדי ליישר קו עם המרקם המודרני של סגמנט המשפחתיות המוביל, הקרוז הגדילה את בסיס הגלגלים שלה ל-2.70 מ' - שהינו המקובל כיום בקטגוריה. היא מציגה צמיחה כמעט בכל יתר מידותיה עם אורך של 4.66 מ', רוחב של 1.79 מ' ומשקלה כ-1.2 טון. רק גובהה כווץ במעט לטובת שיפור מקדם הגרר (0.28CD) וזה עומד כעת על 1.45 מ'. נפח תא המטען הוא כ-400 ליטרים.

בחזיתה של הקרוז מותר להכריז על מפנה קיצוני, בזעיר אנפין. במקום מנועים מנומנמים, מחוספסים ודלי מחץ, שברולט התקינה בחזיתה של המשפחתית האמריקנית למחצה מנוע 1.4 ל' טורבו עם 153 כ"ס ו-24.5 קג"מ המושגים מתחת ל-2,000 סל"ד. דור שלישי של תיבת 6 הילוכים אוטומטית מעמיד כאן ביצועים מפתיעים: 0-100 קמ"ש ב-8 שניות (שיפור דרמטי לעומת הדור היוצא) ומהירות מרבית של יותר מ-200 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת לפי היצרן היא 12.5 ק"מ לליטר לערך.

מבחינת אבזור ומרכבים, קרוז נמכרת בארץ בשלב זה בגרסת הצ'בק (5 דלתות) וסדאן (4 דלתות ותא מטען נפרד). הראשונה מגיעה רק עם חבילת אבזור בסיסית במחיר של 125 אלף שקלים, ואילו גרסאות הסדאן מתחילות ב-130 ו-135 אלף שקלים לדגם הבכיר במשפחה. גרסת ה-LT (תקני) מצוידת במערכת שמע מבוססת מולטימדיה מיי-לינק עם צג מגע ראשי 7 אינטש, בלוטות', USB, פקדים לשליטה על המערכות מגלגל ההגה, 6 רמקולים, תמיכה באפל ואנדרויד, בקרת שיוט ועוד. גרסת 'הפרמייר' הבכירה מוסיפה דיפוני עור, חימום מושבים, מושב נהג חשמלי, מפתח חכם, הנעה מרחוק, בקרת אקלים אלקטרונית, וכן את בקרת ה-TEEN DRIVER (סטנדרטית בכל הגרסאות) המאפשרת לעקוב אחרי מאפייני הנהיגה של המכונית ולשלוח דיווח להורים על אופי השימוש.

UMI השיקה במעמד זה גם את אפליקציית Chevrolet Complete Care, המאפשרת לנהג לנהל מעקב אחר הרכב שלו ולקבל סיוע בזמן אמת במקרה של תאונה או תקלה ברכב בין היתר, וכן לרכז אינפורמציה אודות השירותים הנדרשים לתחזוקתו, מדריכי הפעלה, מדריכי הכוונה ועוד.

מנגד, יש לציין כי מהקרוז נעדרות מערכות בטיחות אקטיביות אינטגרליות, ובמקום זאת יצוידו המכוניות במערכת התרעה בפני התנגשות של מובילאיי. מערך ההגנה שלו בכל זאת כולל 10 כריות אוויר לעומת 7 כריות אוויר בשאר המתחרים, לצד שלל בקרות יציבות, משיכה וסיוע לבלימה.

שברולט טראקס

שברולט ישראל. ניר בן טובים
שברולט ישראל/ניר בן טובים

שברולט טראקס שהוצג ב-2013 הגיע עד היום ליותר מ-800 אלף נהגים ברחבי העולם, ובישראל הוא נהנה מביקוש ערני למדיי. הדגם המחודש מציג קפיצת דרך בעיקר בכל הקשור לאבזור בחלל הפנים, שכן גם הוא מקבל את בקרת מיי-לינק החדשה עם תמיכה מלאה באפל ואנדרויד.

גרסת ה-LT כוללת 6 רמקולים, בלוטות', גימורים יוקרתיים יותר, בכלל זה חל שיפור באיכות החומרים בקבינה, מצלמת נסיעה לאחור, פתיחה והנעה ללא מפתח ועוד. מבחינת הופעתו, הטראקס מיישר קו עם הקרוז, מאליבו וספארק, ומאופיין בהבלטה של החלק הקדמי, יחידות התאורה וקשתות הגלגלים.

להבדיל מהקרוז, יחידת ההינע של הטראקס ממשיכה מהדגם שלפני מתיחת הפנים, משמע מנוע 1.4 ל' טורבו עם 140 כ"ס מחובר אל תיבת 6 הילוכים אוטומטית.

המחירים לטראקס הוזלו בשיעור של 7,000 שקלים לעומת קודמו, שכן מעתה יחל ב-123 אלף שקלים לגרסת הבסיס.

עוד באותו נושא

מבחן: שברולט ספארק ידנית ואוטומטית

לכתבה המלאה

הפנים קדימה

שברולט ישראל. ניר בן טובים
המרכז האסטרטגי החדש של קבוצת UMI ו-AVIS באיזור התעשייה הצפוני בלוד/ניר בן טובים

ב-UMI חותמים את שנת 2016 עם גידול של 35% בנפח המכירות. שברולט ספארק למשל זינקה לעומת השנה הקודמת ביותר מ-500% בהיקף המסירות, והצפי הוא שמגמת ההתחזקות תמשך גם בשנת 2017.

בחברה מציינים, כי הם ערוכים למאבקים הצרכניים שעומדים בפני הקרוז, שנקלעת לטריטוריה עוינת עמוסה בכלי רכב חדשים ובראשם רכבי הפנאי הקומפקטיים שגוזלים שטח גדול מעוגת המכירות בישראל. למרות זאת, מציין אור קליין, ראש אגף השיווק ב-UMI כי על אף הגידול החד בקבוצה זו, קטגורית המכוניות המשפחתיות הקלאסיות עדיין מרכיבה את החלק המרכזי ביותר בשוק - למעלה מ-70 אלף מסירות בשנה.

בהתייחסות לקרוז, אומר קליין כי הדרך לא תהיה פשוטה, אבל התמונה השתנתה לגמריי מ-2009. "הקרוז הקודמת התחילה מאוד חזק, השתפרה, אבל בעצם לא הצליחה להתרומם למרות שב-3 השנים האחרונות הצענו מוצר משובח. אנחנו מבינים מיהם המתחרים שלה, ורואים גם את הספורטאז' שמבחינת מחיר נמצא במשחק, וגם את ה-SX4 ועוד. הקרוז נכנסת לתחרות צפופה במחירים ממוצעים של 130 אלף שקל". עוד אומר קליין, כי המחירים משקפים את דגמי 2017 לאחר עדכון המס הירוק, ולא צפויים להשתנות. לעניין זה, הוסיף גם נשיא GM באפריקה מריו ספנגנברג, שהעיר כי אין קשר בין האיכויות של הקרוז הקודמת לחדשה. "נכון שלקרוז הקודמת היו את הבעיות שלה, אבל המהנדסים שלנו למדו היטב מהניסיון שצברו והקרוז הזו, כפי שתווכחו היא מכונית איכותית בכל המישורים".

גלית עיני, סמנכ"לית השיווק והמכירות ב-UMI, הוסיפה כי "אנחנו מברכים על האתגר, ומאמינים בקרוז החדשה. עם השקת הקרוז והטראקס היום, 90% מפורטפוליו הדגמים בישראל הינו חדש או מחודש".

נהיגה ראשונה בשברולט קרוז החדשה תתפרסם בוואלה! רכב בקרוב מאוד.

עוד בוואלה! רכב:
איך שברולט קמארו החדשה? מבחן דרכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully