וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: טויוטה קורולה עשויה להשתמש במנוע של ב.מ.וו

25.12.2016 / 7:45

הדור הבא של טויוטה קורולה ינצל את מערכת היחסים עם ב.מ.וו ויאכלס בחזית יחידת הינע מוגדשת טורבו של הבווארים. האם גרסת ספורט בקנה?

השקה: טויוטה קורולה מעודכנת. יולי 2016. קובי ליאני
טויוטה קורולה/קובי ליאני

דיווחים שונים בכלי התקשורת ביפן טוענים שהדור הבא של טויוטה קורולה ישא בחזיתו מנוע שפותח על ידי ב.מ.וו. שתי היצרניות מפתחות ביחד מספר מיזמים, בהם גם מכונית ספורט יוקרתית אולם נראה שגם גרסה בכירה של המשפחתית העממית תצא נשכרת מהחיבור בין הגרמנים ליפנים.

ככל הנראה, הקורולה תקבל מנוע ארבעה צילינדרים טורבו בהספק לא ידוע, שיסייע לה בעיקר מול מנועי 2.0 ל' בכירים של מתחרותיה. מצד שני, מסתמן שב.מ.וו לא תסייע לטויוטה בכל הקשור לפלטפורמה, שכן הקורולה תשען על פלטפורמת ה-TNGA הגלובלית שכבר משרתת את טויוטה פריוס דור 4.

המשמעות היא, לפחות מהפן הדינמי, שהקורולה לא תוכל לתת מענה למכוניות דינמיות ממנה בהן מאזדה 3, הונדה סיוויק או גם מתחרותיה האירופיות. יחד עם כך, הקורולה הבאה מתוכננת לצאת לכבישים בשנת 2018, כך שנותר לחברה זמן די והותר לאפות מכונית קצת יותר מעניינת לנהיגה, בהנחה שהיא אכן תקבל את המנוע הגרמני.

קורולה עם מנוע ב.מ.וו הוא מהלך שנשמע דמיוני, אבל הבווארים כבר נקטו בשיטות אלה בעבר. בשנות ה-80 ב.מ.וו התקינה בחרטום של מכוניות לינקולן מנוע 2.4 ל' בשאיפה שהאמריקנים יכול להתחרות במרצדס, אולם המיזם התפוגג במהרה אחרי מכירות מעטות ולינקולן פירקה את השותפות.

הקורולה הנוכחית נמצאת על הכבישים מ-2012 עם מתיחת פנים ב-2015. זו המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם שמתחזקת קהל שמרני. מעניין יהיה לראות מה תהיה מידת התערבותה של ב.מ.וו בגרעין של היצרנית היפנית הגדולה בעולם

עוד בנושא:
מה כל כך טוב בטויוטה קורולה?
נהיגה ראשונה: טויוטה C-HR החדש. פנאי מסוגנן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully