וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט מוטורי: באחה 'אשלים' סוגר את 2016 בסימן התחדשות מוטורית

25.12.2016 / 14:19

מזמן לא נערך כאן מרוץ שהפיח כזו רוח במפרשי הראלי-רייד; על המסלול שעטה משאית מרוץ אימתנית (אביב קדשאי), ספונסור (אגאדיר) חדש הצטרף לזירה, רכבי העבירות נתנו בגז

ראלי אשלים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
9 טונות באוויר, בדרך לדקאר 2018. אביב קדשאי ומעוז וילדר הביאו לדיונות את החידוש המסעיר ביותר ב-2016/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

התמקמנו באחת ממאות הפניות של המסלול, וידענו בדיוק למה אנו מחכים – יוני לוי טס מעלינו עם הימאהה 450WR שלו, עידו התיז סילוני חול, ה-X3 חלף על פנינו בצרחת בוכנות, ורז היימן הקיף את המסלול כמו מ?טרונום שוויצרי. כולם היו יקיריי אבל אני חיכיתי בקוצר רוח, לראות את החידוש הייחודי ביותר בספורט המוטורי בישראל.

עוד בנושא:
המפלצת ההידרואלית מיערות הכרמל
מתי יהיה כאן ספורט מוטורי?

ראלי אשלים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
לאחר שעשה את דקאר על אופנוע ובמכונית, קדשאי רוצה להשלים את הסדרה עם משאית מרוץ. באחה אשלים היה האירוע הספורטיבי הראשון שלו, עם המשאית ההולנדית/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

הובלות קדשאי (קטגוריה T4)

אי אפשר היה לטעות בצליל הייחודי המהדהד בין הדיונות – לא היה זה ניסור של מנוע ספורטיבי, גם לא הנחרה המתפצפצת של V8 גדוש סטרואידים. לאחר עשרות שנות מרוצים על אופנועים וג'יפים, אביב קדשאי חוזר אלינו עם משאית הולנדית מהממת, שעשתה את מרוץ ה-דקאר ב-2016 ותחזור אליו ב-2018, אינשאללה, בצבעי כחול-לבן. ה-DAF עוד לא מכו?י?ל?ת ומאוזנת אבל אי אפשר לטעות בפוטנציאל שלה, ובנחרצות של אביב והנווט/מכונאי מעוז וילדר. עם מנוע טורבו דיזל בנפח 13-ליטר והספק של 900 כוח סוס הם תפרו את הדיונות ברהיטות ומהירות, שמונת בולמי הזעזועים מבקרים היטב את תנודות המרכב, קרוב ל-9 טונות של משקל יבש. בהופעת הבכורה הגיעו למהירות מרבית של 144 קמ"ש ועצרו את השעון על 2h04:27 שעות, תוצאה שהייתה מציבה אותם בקרבת המקום השני בקטגוריית הטרופי טראקס! קדשאי/וילדר מכוונים לצאת עם המשאית ל-דקאר 2018, ובשלב זה יתחרו רק נגד השעון – לא נראה שיש בישראל עוד מישהו שמסוגל לרכוש ולתחזק משאית 4T ראויה לשמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראלי אשלים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
הטרופי טראק של עדו כהן ריחף גבוה מעל כל המתחרים על-ארבע/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

עמק הבאחה (TT, טרופי טראקס)

עדו כהן הוא מוותיקי הספורט המוטורי בישראל, למרות שבשנים האחרונות לא היה פעיל בזירה הספורטיבית. לאחרונה השלים עדו בניית טרופי-טראק חדש, עם שלדת צינורות אותה ייצר במו ידיו וכל הידע שרכש משך השנים – כולל מנוע LSX בנפח 7.4 ליטר, המפיק 620 כוח סוס. שלשום ראינו את התוצאה טסה בדיונות של אשלים; שלוש הקפות של 49 קילומטרים, גדושות בבאמפים אכזריים, פניות חדות, קטעים מהירים וגם טכניים. בישורת רשם ה-GPS מהירות של 178 קמ"ש ואת שלוש ההקפות סיימו עדו ונמרוד 'קיד' ב-1h39:39 דקות, עשר דקות לפני המתחרה הבא (צוות פוינטר-M3 של היימן/סגל). המפציץ החמקן.

ראלי אשלים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
: עם או בלי מתחרים, צוות פוינטר-IGO נותן את כל מה שיש/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

הנוסע המתמיד (T1)

רז היימן והלל סגל (צוות פוינטר-IGO) הם המתחרים המעוטרים ביותר בישראל, וגם המתמידים ביותר. אתמול לא התייצב מולם יריב בקטגוריית T1 אז הם נתנו בגז (150 קמ"ש בישורת) והשיגו זמן הקפות מצוין – 1h50:12, רק עדו כהן היה מהיר מהם על ארבעה גלגלים. מבחינת היימן/סגל זרם המרוץ באופן מושלם והייתה זו הזדמנות טובה לבדוק את בעיות התחממות המנוע, שהשביתו את שמחת ראלי דרך המשי. מתברר שהשיפורים של הלל עשו את שלהם, והצוללת הצהובה שומרת על קור רוחה. מה יהיה בעתיד? נראה כי הצמד הצהוב מבין שהרכב הזה די מיקס?ם את עצמו, ושהפנטזיות לרכוש משאית יישארו בגדר פנטזיות. יכול להיות שהשלב הבא יהיה מעבר להתחרות במאבריק X3 אבל בינתיים, הם שומרים על ה'צהובה' בכושר שיא ומתמלאים באופטימיות לקראת 2017.

ראלי אשלים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
כמו תמיד שרף יוני לוי את המסלול, בהקפה השלישית השיג ממוצע של 92 קמ"ש/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

אלוף האלופים

הקרבות בגזרת ה-4X4 קרובים לליבי אבל אין מה לעשות – כמו בשנים הקודמות כך גם השנה, האדם המהיר ביותר בישראל הוא יוני לוי עם אופנוע הימאהה WR450. יוני טס את המסלול בקלילות מעוררת קנאה וסגר את 147 הקילומטרים ב-1h36:29 שעות, מהירות ממוצעת של קרוב ל-100 קילומטרים בשעה – זאת בשטח טכני משובש, כולל שתי הפסקות תדלוק! עדיין בגזרת הדו גלגלי, דורון וינטר הוכיח שגם בקטגוריית ה'סניורים' יודעים לתת גז, הוא סיים את המסלול ב-1:57:40 שעות.

ראלי אשלים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
שמעון ראובן הדגים לכולנו איך רכב עבירות עושה 'קפיצת ראש', וממשיך את המרוץ/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

King of Hammers

בתחילת פברואר תיערך בדרום קליפורניה תחרות KOH המיתולוגית, בה מתחרים טובי 'זוחלי הסלעים' האמריקניים, במרוץ המשלב עבירות קיצונית עם שבילי מדבר מהירים. עבור אלה מאתנו שלא יהיו שם נערך ב'אשלים' מקצה רכבי עבירות, לראשונה בישראל. בעבר התנהלו בארץ תחרויות עבירות רציניות אך בשנים האחרונות, גווע הענף לאיטו. משוגעים לדבר מנהלים מפגשים הרחק מעין המצלמות ולכן שמחו שלושה נהגי עבירות להתחרות ב-באחה אשלים. כראוי לבהמות המרגישות נוח מתחת לעשרה קמ"ש הם זינקו להקפה בודדת של המסלול, ולא שלוש. את ההקפה הבודדת השלימו צחי מדהלה וניצן בוסתן עם הדיפנדר-90 הקשיש ב-53:21 דקות (מהירות ממוצעת של כ-44 קמ"ש) תוך שהם מפזרים גלגלים רזרביים, חלקי מרכב ושאר מזכרות. נקווה לראות ב-2017 נהגי עבירות נוספים, כמו שמעון ראובן שהעניק לנו את קפיצת חייו, או מיכאל חן שלא סיים את ההקפה.

ראלי אשלים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
במרוץ הבכורה שלו סייע אמיר אבו-מוך לחלץ אופנוען מהשטח, ועדיין השיג זמן טוב. אני משער שב-2017 הוא לא יעזוב את דוושת הגז/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

יש עתיד במחלקת ה'צד-בצד' (T3)

שגיא בורשטיין עצר את הסטופר על זמן מצוין של 1:54:13, עם פולאריס 1000RZR שהוביל ייצוג דליל של קטגוריית רכבי צד-בצד הפופולארית. לפני מספר חודשים ניבאנו כי מאבריק X3 ישתלטו על הקטגוריה אבל זה עוד לא קורה, מכיוון שהשיווק רק בחיתוליו. X3 בודד זינק למרוץ אשלים, נהוג בידיו של אמיר אבו מוך הצעיר. אמיר סיים בזמן של 2h08:13 שאינו מדהים, אבל – מסתבר שזה המרוץ הראשון בחייו של אמיר ובתוך הזמן הזה כלולים החלפת גלגל וחילוץ בגרירה של אופנוען שנתקע בשטח. הבנתם אותי? גם החליף גלגל מפונצ'ר, גם חילץ אלמוני ועדיין, קבע זמן מצוין... מה יקרה כאשר אמיר יבין שבמרוץ, כל עוד אין פצועים, נותנים גז? יש עתיד לספורט המוטורי.

ראלי אשלים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
ניצן שקל ורן סיטון מבלים את הלילה בנעיצת בזנ"טים ושילוט המסלול. ההכנות למרוץ דורשות ים של עבודה ותיאומים, ותקציבים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

פגישה לילית

רכב המנהלות שלי היה סובארו XV בגרסת 2.0 ליטר פרימיום; זהו קרוסאובר שיודע לטוס דרומה בכביש 6, ומסוגל גם לצלוח את הדיונות של אשלים וצאלים. ביום חמישי בלילה הגעתי לנקודת הזינוק והתחממתי לי ליד מדורה מפצפצת בעליזות. נעים היה ליד האש אבל כוח שאין לעמוד בפניו דחף אותי אל תוך הלילה; "בוא רק תבדוק את ה-GPS" אמרתי לעצמי, שלא יהיו מחר הפתעות... יצאתי למבחן לילי קצר, ואי אפשר היה להשיב את הנעשה; ה-XV טסה בקלילות על הדיונות הרטובות, צלחה סכיני חול, היטלטלה בנקיקים טרשיים. הנהיגה הלילית עינגה אותי להפליא, ופתאום מצאתי את עצמי מסיים את ההקפה, לאחר 50 קילומטרים של נהיגת לילה מהירה... עונג גדול. באמצע ההקפה פגשתי את רן סיטון וניצן שקל, שהיו עסוקים בסימון המסלול – בחצות הלילה שלפני המרוץ! עצרתי לידם לכוס תה מחממת, וטסתי עם ה-XV אל האוהל בחורשת האקליפטוסים.

ראלי אשלים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
ה-XV היה רכב מנהלות מצוין והשלים שתי הקפות של המסלול, ביום ובלילה. עם הנעת 4X4 יעילה ו-22 סנטימטרים מרווח גחון, זהו אחד הקרוסאוברים הטובים ביותר לנהיגת שטח/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

הפגישה הלילית רק המחישה לי את העבודה הרבה הנעשית מאחורי הקלעים של מרוץ ראלי רייד; רן וניצן לא היו יחידים, שעה לפניהם עבר רפי כהן את המסלול כדי לבדוק שספר הדרך תקין, אנשים אחרים טחנו שעות ארוכות מול השלטונות, משטרה, שמורות הטבע... יש המון עבודה מאחורי כל מרוץ שטח, קונצרט המנוהל ביד רמה על ידי מפיק האירוע, עופר שוורץ. ב-2016 ארגנה עמותת הראלי רייד שלושה מרוצים ול-2017, מתוכננים חמישה מרוצים. "היום הגיעו 32 מתחרים" אמר בטקס חלוקת הפרסים ניצן שקל. כדי להרים את עונת 2017 אנחנו צריכים להגיע לחמישים מתחרים, ואני מבקש מכם לעורר את חבריכם, להגיע לאירועים הבאים.

בלי מתחרים אין מרוץ, אבל גם בלי ספונסורים לא יזוז כאן כלום; שמחתי לגלות בבאחה-אשלים שני ספונסורים חדשים ומלאי התלהבות, שעוני Emboss ורשת ההמבורגרים "אגאדיר". הספונסורים החדשים הזרימו כסף חשוב לקופת העמותה, והגדילה לעשות "אגאדיר" שצ'יפרה את המתחרים בשוברים לארוחת המבורגרים. על פי קריאות השמחה למרגלות הפודיום, ניתן היה לחשוב שההמבורגרים חשובים למתחרים, יותר מאשר הגביעים.

בסופו של יום מדברי העמיסו המתחרים את הכלים על הנגררים, וחזרו הביתה עם תקווה גדולה בלב. ראלי אשלים היה אירוע מעניין ומאתגר, מרוץ שהפגיש כוכבים וותיקים ומוכרים עם מתחרים צעירים בעלי פוטנציאל גדול. נראה שהעבודה מול הרשויות מתחילה לזרום טוב יותר, ואנחנו נכנסים לעונת 2017 שתהיה מעניינת ומאתגרת. מי אמר שאין ספורט מוטורי בישראל?

ראלי אשלים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
ראלי אשלים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully