וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזלר פורטל – שער לעתיד המיניוואנים

5.1.2017 / 14:02

נמשכת המגמה בה יצרניות רכב בוחרות דווקא בתערוכת הטכנולוגיה CES כבמה להצגת מכוניות ופיתוחים חדשים. הפעם זו קרייזלר עם מוביל הנוסעים העתידני פורטל

קרייזלר קונספט. אתר יצרן
קרייזלר פורטל קונספט. כך יראה מוביל הנוסעים בעתיד/אתר יצרן

אם המילים "היי-טק" ו"רכב" מעלות לכם אסוציאציות של מכוניות ליסינג מלוא העין, כדאי שתציצו במה שמוצג בתערוכת הטכנולוגיה CES, התערוכה הזו המכוונת למוצרי צריכה טכנולוגיים הייתה זו שבה הופיעו לראשונה מכשירים כמו נגן הוידיאו, נגן התליטורים, הטטריס, מסכי ה-HD, פלזמה, בלו ריי ועוד טכנולוגיות רבות שאז בשנות ה-70 וה-80 נראו חדשניות ומרחיקות לכת, אבל כיום הן משהו שבין נוסטלגיה חביבה לבני ה-30 ומעלה או מוצג ארכאולוגי לצעירים יותר – אבל לכולם הייתה השפעה אדירה על היום יום שלנו.

כאשר עוד ועוד יצרניות רכב מסתכלות על העתיד של התחבורה הפרטית ומניחות את קווי המתאר לטכנולוגיות, היישומים, העיצובים ואפילו סגנון החיים שעשוי לאפיין אותנו בעוד 20-30 שנים הן לא עושות את זה בתערוכות הרכב המסורתיות, הן עושות את זה בתערוכת CES – אל מול קהל יעד עדכני, טכנולוגי, צעיר שמביט במכונית פחות ופחות ככלי שמסיע ממקום למקום, או חלילה כזה שמצריך מאתנו ממש לנהוג, אלא פשוט שלוחה של הבית או המשרד בזמן ששוהים בתוכו.

עוד בנושא:
נחשפה אופל זפירה החדשה
פיג'ו 5008 - כבר לא מיניוואן משפחתי

אמריקן דרימס

קרייזלר קונספט. אתר יצרן
קרייזלר קונספט/אתר יצרן

קרייזלר למשל מציגה בתערוכה את ה"פורטל". כלי תחבורה שמייצג את החזון שלה לשינוע אנשים עתידי. כאשר הם שמים את הצרכים של דור הצעירים הנוכחי בכלי רכב אחד. המחקר שלהם העלה שהדרישות תהיינה במישור התקשורת והבידור, פלטפורמה הניתנת לעדכון ושדרוג וגם במחיר נוח.

בכל הנוגע למראה החיצוני, התפיסה היא מינימום גודל ומקסימום מרווח. המידות החיצוניות של כלי הרכב לא נמסרו, אבל בהודעה לעיתונות נכתב שהוא קצר יותר ממכונית קומפקטית מקובלת, עם בסיס גלגלים של 300 ס"מ לפורטל יכולת שינוע של שישה נוסעים. המושבים עצמם מתוכננים להיות צרים יותר מהמקובל כדי לשפר את המרווח, ולהקל את המשקל שלהם, אבל עם זאת מתוכננים להיות חכמים יותר ומותאמים ארגונומית לגוף הנוסע.

סידור המושבים הוא מדורג כך שכל שורת מושבים ממוקמת מעט מעל זו שלפניה. הכניסה והיציאה נעשים דרך שתי דלתות הזזה גדולות שנפערות לצדדים וכאשר הן סגורות החלק המשיק שלהן יוצר בעצם את קורה B האמצעית שתומכת במרכב. מעבר לכניסה ויצאה נוחות יותר, הדלתות גם מאפשרות לפורטל לחנות בסמוך לכלי רכב אחרים או עצמים שכן אין צורך להשאיר מקום לפתיחת דלת קונבנציונלית. בחלקו העליון-קדמי של תא הנוסעים עמדת עגינה לטאבלט שיהווה את ממשק המולטימדיה של המכונית בין אם בהזרמת מוזיקה או הקרנת תכנים לנוסעים. מערך המולטימדיה שבין המושבים הקדמיים מחובר לאינטרנט ומעבר לגישה לרשתות חברתיות יציע גם אפליקציות ייעודיות כמו הזמנת מקומות במסעדה, קולנוע, עדכון איסוף נוסעים וגם שליטה על מאפייני הבית החכם.

בניגוד למה שהיינו מצפים, למרות שזו מכונית קונספט בלבד, בכל הקשור ליכולות הניהוג העצמאי של המכונית, קרייזלר פורטל עושה שימוש במאפיינים אוטונומיים הנשענים על טכנולוגיה קיימת. מדובר במכונית אוטונומית מדור 3 מה שאומר שהיא מסוגלת לשמור על מהירות ומסלול הנסיעה המבוקש, לתקשר עם כלי רכב אחרים והתשתיות בסביבתה (רמזורים, בקרת תנועה, עדכוני מזג אוויר ועוד) אך הנהג עדיין נדרש לפקוח עין על הנעשה ולקחת פיקוד ושליטה על המכונית במידה ותנאי הדרך מצריכים זאת. על מנת לוודא שהנהג אכן מודע לסביבת הנהיגה שלו, מצלמה המופנית אליו מנטרת את תנועות הפנים שלו, ובמידה והיא מזהה שהוא אינו מזהה ומעורב במה שקורה לפניו היא בשלב הראשון תתריע ובהמשך תאתר מקום בטוח לעצירה של כלי הרכב. כל המערכות האוטונומיות שלה ניתנות לשדרוג עד לרמה אוטונומית מלאה כאשר יבשילו התנאים הסביבתיים והחוקיים לכך.

על ההנעה החשמלית כמובן מופקד מנוע בחזית וסוללת ליתיום איון גדולה בהספק 100 קילוואט הממוקמת ברצפת הרכב. הטווח המשוער עומד על כ-400 ק"מ עם אפשרות לטעינה מהירה בת 20 דקות שתספק 240 ק"מ נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully