וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן טיגואן - עכשיו עם שבעה מושבים

10.1.2017 / 11:40

רק לפני כמה שבועות ראינו את האטלס, קרוסאובר גדול של פולקסווגן לשוק האמריקני, כעת בתערוכת דיטרויט מצטרף אליו הטיגואן אולספייס, גרסת 5+2 לטיגואן

פולקסווגן טיגואן אולספייס. פולקסווגן, אתר יצרן
עוד ס"מ ועוד מקום לטיגואן/אתר יצרן, פולקסווגן

בשנת 2001 הוצגה סקודה סופרב, המשפחתית הגדולה (מאוד) עשתה שימוש בפולקסווגן פאסאט כבסיס, האריכה את מרחק הסרנים וזכתה להצלחה גדולה, מהסיבה הפשוטה, היא הציעה לא פחות מאשר המקור במחיר נמוך יותר. בפולקסווגן למדו כנראה את הלקח, עם הקודיאק הם לא יתנו לסקודה לעשות להם את זה שוב – המענה שלה הוא גרסת ה"אולספייס" של טיגואן. תצורת שבעה מושבים מוארכת לג'יפון החדש שלה.
כמו אחיו הגדול האטלס, גם טיגואן אולספייס מבוסס על פלטפורמת ה-MQB המודולארית. על מנת לספק לאמריקנים חובבי המרחבים את המרווח הנוסף, הוא ארוך יותר מטיגואן החדש ב-21 ס"מ כאשר אורכו הכולל הוא 470 ס"מ (זהה לקודיאק), בסיס הגלגלים הוא 279 ס"מ שהם 11.2 ס"מ יותר מאשר בטיגואן הרגיל (גם כאן – זהה לקודיאק). נפח תא המטען (כאשר השורה השלישית לא בשימוש) הוא 730 ליטרים.

העיצוב החיצוני מאמץ גם הוא את הקווים שראינו בטיגואן החדש ובאטלס. זה מבחינת פולקסווגן הקו החדש של רכבי הכביש-שטח שלהם – משטחים ישרים וזוויתיים בשילוב יחידות תאורה בולטות משובצות בפנסי לד. בתא הנוסעים מוצע הקוקפיט הווירטואלי שמחליף את תצוגת המחוונים במסך מולטימדיה כאופציה, חיבור רשת, קישוריות התואמת אפל, אנדרואיד וגם שיקוף מסך הנייד (מירור לינק), מצלמת הרוורס היא סטנדרטית וברשימת האפשרויות יש בקרת שיוט אדפטיבית כוללת מצב פקקים, התראה ובלימה אוטומטית בזיהוי סכנת פגיעה מלפנים, זיהוי הולכי רגל, התראת רכב ב"שטח מת", התראה ותיקון סטייה מנתיב ועוד.

לגבי הסיבה שמייחדת את גרסת האולספייס המוארכת – מושבי השורה השלישית. אלו יגיעו כסטנדרט בגרסאות ההנעה הקדמית ואופציונליים בגרסאות ההנעה הכפולה. הגישה אליהם נעשית דרך שורת המושבים השנייה בחלוקה של 40:20:40 שנעה קדימה ואחורה בטווח של 17.8 ס"מ (בקודיאק החלוקה היא 40:60 וטווח התנועה הוא 18 ס"מ).

יחדת ההנעה היחידה המשודכת לעת עתה לטיגואן אולספייס היא בנזין בנפח 2.0 ליטרים טורבו בהספק 184 כ"ס ו-30.6 קג"מ. ההנעה לגלגלים הקדמיים או לארבעת הגלגלים בגרסת ההנעה הכפולה עוברת דרך תיבת שמונה הילוכים פלנטרית. באירופה, סביר להניח שהוא ישווק עם היצע רחב יותר של מנועים, החל מ-1.4 ליטר טורבו בנזין 150 כ"ס וכלה במנועי דיזל, אותם לא משווקת פולקסווגן בארצות הברית מאז פרשת הדיזלגייט וכן עם תיבת 7 הילוכים מצמד כפול.

אגב, למרות שהושק בתערוכת דיטרויט, הטיגואן אולספייס ישווק בשם המלא הזה רק באירופה על מנת להבדיל אותו מאחיו הקצר, בארצות הברית הוא פשוט ייקרא טיגואן.

עוד בנושא:
הצצה ראשונה - פולקסווגן טיגואן אולספייס
נחשף - פולקסווגן אטלס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully