וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח היברידי באריזה מפוארת: אודי Q8 קונספט סולל את הדרך לעתיד

11.1.2017 / 9:01

אודי הציגה בתערוכת דטרויט את רכב הפנאי הרעיוני Q8 עם מערכת הנעה היברידית ושפת עיצוב מודרנית. בהמשך 2017, אודי SQ5 הספורטיבי עם מנוע בנזין יוצא לדרך

אתר יצרן

Audi אולי מתחילה לאותת על רפורמה בעיצוביה, עת היא חושפת בתערוכת הרכב בדטרויט את הקרוסאובר הרעיוני Q8. כנגזר מהשיוך המשפחתי של הסדרה, מדובר ברכב פנאי גדול ומפואר המצויד בטכנולוגיות מתקדמות שיתברג בעתיד מעל ה-Q7 ויציע לא רק יכולת רהוטה בכביש, אלא גם חווית שהות מיוחדת.

באודי מתארים את ה-Q8 כאבולוציה של הקרוסאוברים הספורטיביים, במיוחד בכל מה שנוגע לעיצובו של הגג המשתפל בחדות לכוון קורות C שתוכננו בהשראת דגמי הקוואטרו של שנות ה-80 והפיסול של החרטום. הגריל מבטא את הנוסח שיחליף את קווי המתאר הנוכחיים בדגמי החברה, עם הרחבה ניכרת של תיחום השבכה לקצוות בתי התאורה. אלו אגב מכילים את תאורת ה-LED מטריקס והם פתוחים לרווחה ללא כיסוי; "זה נותן אפקט כאילו הם חופשיים בחלל", כך מעצבי היצרן.

ה-Q8 גדול ומרשים, עם אורך של יותר מחמישה מטרים, רוחב שחוצה את ה-2 מטרים וגובה של 1.70 מ'. למרות התקרה הכפופה, באודי מספרים שאין לו בעיה להושיב 4 אנשים מבוגרים בנוחות מרבית בזכות בסיס גלגלים מרווח למדי. אלו ימצאו גם הרבה מקום להניח את הציוד הנלווה, שכן תא המטען מציע חלל אחסון של 630 ליטרים.

מערכת ההנעה של ה-Q8 היא היברידית ומבוססת על מנוע בנזין 3.0 ל' TFSI מחובר לסוללות, מנוע חשמלי ובקרת טעינה מהשקע הביתי (או הציבורי). היחידה מחלצת (משוקלל) הספק מרבי של 445 כ"ס ומעל 71 קג"מ בחיבור אל הנעה כפולה ותיבת הילוכים דו-מצמדית. את ההאצה ל-100 קמ"ש הוא מסיים בזמן של 5.4 שניות ועד 254 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. צריכת הדלק הממוצעת מגרדת את ה-50 קילומטרים לליטר. איך זה קורה? המנוע החשמלי מספק טווח נסיעה של 60 קילומטרים עד אוזלת כוחן של הסוללות (ליתיום איון), כך שהטווח המרבי של ה-Q8 הוא 1,000 קילומוטרים בניצול כל המשאבים. טעינה הסוללות אורכת מספר שעות משקע ביתי.

תא הנוסעים רווי באמצעים חדישים, חלקם תמצאו גם בדגמים הנוכחיים, כמו לוח המחוונים הוירטואלי בגודל 12.3 אינטש ומערכת ה-MMI האחרונה עם פונקציות לכל מערכות ההפעלה בטלפונים החכמים. בנוסף לכך, מצויד ה-Q8 בתצוגה עלית מפורטת, מושבי כורסה מרווחים, וכל האבזור שקיים במחסנים של החברה הגרמנית.

באודי מציינים כי ה-Q8 הוא הרבה יותר מעוד "שיעור בעיצוב" או רכב ראווה זמני. דגם סדרתי המבוסס עליו יצא לאור במהלך שנת 2018.

עוד בנושא:
אודי A5 ו-S5 החדשות נחתו בישראל
אודי S8 פלוס במבחן דרכים. הרבה יותר מעוד כוח

אודי SQ5, עכשיו גם עם מנוע בנזין

אודי SQ5. אתר יצרן
אודי SQ5/אתר יצרן

בניגוד לשיטה הנהוגה ברוב יצרניות הרכב, אודי הצליחה לרתום את מנועי הדיזל TDI לרכב פנאי ספורטיבי ממוקד. ישנם לא מעט דוגמאות לקרוסאוברים "מהירים" בענף, לרבות מבית פורשה, ב.מ.וו, ואפילו מכוניות דיזל שובבות כמו מיני SD, אבל אין ספק ש-SQ5 המקורי היה רעיון חריג בנוף כשהוא צירף לעצמו את האות S. העובדה שהוא צאצא לממלכת רכבי הפנאי, רק הפכה אותו לעוד יותר אטרקטיבי בעיני הנהג המשפחתי שחפץ במנה נוספת של ריגושים.

שנתיים קדימה, ואודי הציגה את היורש של ה-SQ5 המבוסס על אודי Q5 החדש שנחשף רק לפני מספר חודשים. גולת הכותרת ברכב היא השתלת מנוע בנזין TFSI במקום מנוע ה-TDI כאמור. יחידה זו, המשרתת גם את אודי S4, מפיקה מ-3.0 ל' טורבו הספק מרבי של 354 כ"ס ו-50 קג"מ הזמינים מטווח של 1,370 סל"ד.

בחיבור אל תיבת הילוכים 8 מהירויות והנעת קוואטרו, ה-SQ5 מאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות, כלומר קצת יותר איטי מדגם הדיזל שהעפיל למהירות זו ב-5.1 שניות. גם צריכת הדלק קצת פחות טובה מלוגם הסולר, כשהנתון הרשמי מדבר על כ-11 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

כשאודי השיקה את ה-SQ5 דיזל הוגדר כמעין אלטרנטיבה ספורטיבית נדירה לרכבי הפנאי היוקרתיים. אלא שעכשיו, ניצבים מולו גם מרצדס GLC43 לו 370 כ"ס וכן גרסתו הבכירה של ב.מ.וו X4 בגרסת הדיזל עם 312 כ"ס. בקיצור, לא יהיה משעמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully