וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו החדשה, רנו טווינגו ושברולט ספארק

יואל שוורץ, קינן כהן

11.5.2017 / 10:04

אל סגמנט המיני התוסס הצטרפו לאחרונה קיה פיקנטו החדשה, יונדאי i10 לאחר מתיחת פנים ורנו טווינגו. צירפנו אליהם את שברולט ספארק ויצאנו למבחן ארוך בשיתוף "קראספורום" כדי לגלות מי מכונית המיני הטובה בישראל?

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: נועה לוי מעצב גרפי: אביחי ברוך

"עזוב, אין טעם להתחיל, הרי ברור מי תנצח במבחן". אמר אחד הבוחנים בשעת בוקר מוקדמת מדי עבורי. לאחר התלבטות מעמיקה של לא יותר משתי שניות וחצי החלטנו לוותר על ישיבה ממוזגת מול סדרת כוסות קפה וכריכים עד סוף היום, ולהמשיך בתוכניות המקוריות.

הטריגר למבחן הפעם היה תחילת שיווקן של קיה פיקנטו החדשה ויונדאי i10 לאחר מתיחת פנים. אליהן החלטנו לצרף את רנו טווינגו החדשה גם כן, אשר טרם נבחנה אצלנו במבחן השוואתי, ואת שברולט ספארק שכבר מתגלגלת על כבישי ישראל בדיוק שנה ומהווה אחת המתחרות הבולטות בסגמנט.

קיה פיקנטו, רנו טווינגו ושברולט ספארק התייצבו למבחן ברמות הגימור הגבוהות ביותר כאשר יונדאי i10 הגיעה ברמת גימור 'אינספייר' הנמוכה מבין שתי רמות הגימור שמוצעות עם מנוע ה-1.25 ליטר. זו רמת גימור חדשה שהתווספה עם הגעת הדגם לאחר מתיחת פנים וביחס לרמת הגימור היקרה יותר היא מחסירה הגה עור, דיבורית בלוטות' מקורית, חישוקים קלים ופנסי איתות במראות הצד. לא וויתורים מהותיים כאשר מצד שני מחירה נמוך משמעותית - 74,000 שקלים (שכולל תוספת של 2,000 שקלים עבור המולטימדיה). הגרסה המאובזרת של i10 עולה 83,000 שקלים, תוספת גדולה מאוד שאף מייקרת את המכונית מעבר למתחרות הישירות - מחירן של פיקנטו וספארק עומד על 80,000 שקלים כל אחת. טווינגו יקרה משמעותית ונמכרת ב-87,000 שקלים.

למבחנים בודדים:

- שברולט ספארק
- רנו טווינגו
- קיה פיקנטו

מבחן השוואתי – מכוניות מיני: שברולט ספארק, רנו טווינגו, קיה פיקנטו, יונדאי i10. פבל צ'רניצקי, מערכת וואלה! NEWS
מכוניות המיני כבר אינן קופסאות התחבורה הספרטניות שהיו/מערכת וואלה! NEWS, פבל צ'רניצקי

עיצוב ותא נוסעים

בכל הנוגע למראה, רנו טווינגו משאירה אבק למתחרות האלו וגם להרבה מאוד מכוניות שיעלו פי שתיים ושלוש ממנה – היא ממתק שמעלה חיוך בכל פעם שעוברים לידה

מכוניות מיני, הן הזדמנות מצוינת לייצר מכונית בעלת מקדם "חמודה" גבוה מאוד בשל ממדי הבינבות שלהן, ארבעת המכוניות הנבחנות אכן ניחנות במראה חיצוני נאה. אם כי גם כאן, למרות שזהו עניין של טעם - במבחן מגרש החניה אפשר לייצר תובנות די ברורות.

אולי בשל העובדה שהיא נפוצה מאוד, יונדאי i10 גם אחרי מתיחת הפנים שהצעירה אותה היא הפחות מושכת את העין. שברולט ספארק שבדור הנוכחי שלה התבגרה והתרחקה מהעיצוב המצועצע של הדור הקודם נראית כמו מכונית סופר מיני מוקטנת. קיה פיקנטו, הן בשל היותה ה"טרייה" ביותר בקבוצה והן בשל החזות האגרסיבית מייצרת מכונית מוצלחת מאוד. אבל בסעיף הזה רנו טווינגו משאירה אבק למתחרות האלו וגם להרבה מאוד מכוניות שיעלו פי שתיים ושלוש ממנה – היא ממתק עיצוב שמעלה חיוך בכל פעם שעוברים לידה.

בכל הנוגע לתא הנוסעים הציפיות לא היו גבוהות. בכל זאת, מיני היא הקטגוריה הזולה ביותר בשוק, אלו כלי רכב שאמורים להיות בסיסיים מאוד. אולם בתחום זה ציפתה לנו הפתעה.

שברולט ספארק:

ספארק הייתה דוגמה מצוינת להפתעה שדיברנו עליה. פנים הרכב מעוצב יפה, המילה "יוקרתי" נזרקה לחלל האוויר באחד הוויכוחים. הנדסת האנוש טובה וקל מאוד להבין איזה כפתור עושה מה ואיך, לוח המחוונים קריא וברור. למרות שיקוף (CarPlay ו-Android Auto) במולטימדיה, היינו שמחים לתפריטים ידידותיים יותר לתפעול.

איכות ההרכבה וכן איכות החומרים היא מהטובות ביותר בקבוצה הזו, אם כי זו האחרונה אינה אחידה. כך אפשר למצוא בד נעים ודיפון רך ולצדם פלסטיקה נוקשה.
המרווח ברכב היה שני מבין הארבע במושב האחורי, המושב עצמו קשה אבל נעים לאורך זמן, וכן הפלסטיקה בסביבתו לא נעימה. כמו בטווינגו, גם כאן נרשם היעדר ידיות בגג לנוסעים מאחור.

נפח תא המטען הוא 185 ליטרים בלבד, אם כי פתח ההטענה גדול יחסית והוא עמוק.

רנו טווינגו:

השימוש בחומרי פנים פשוטים מוסווה היטב עם שימוש בשלל אלמנטים עיצוביים. אם הוא חביב עליכם או לא זו בעיקר שאלה של טעם, אבל מכמה נקודות בעיקר בתחום הנדסת האנוש קשה להתעלם. קחו למשל את עניין המולטימדיה, הרעיון מדליק בבסיסו – שימוש בטלפון הנייד כמסך המולטימדיה של המכונית. זה עובד טוב, אבל מצד שני מסתיר את הכפתורים הפיזיים כאשר אינו בשימוש ומלבד זאת, לא בכל נסיעה קצרה אני ארצה להשתמש בפטנט ובינתיים חוסם המתקן המיותם את הגישה לפקדי הרדיו. או למשל תא האחסון המרכזי שהינו קופסה נשלפת שתחתיו נמצאים מחזיקי הכוסות, כך שכאשר הוא במקומו – אי אפשר להשתמש בהם.

המושבים הקדמיים נראים נהדר וגם נוחים לרוב הבוחנים, כשאחרים התלוננו שהם לא מרגישים ישובים בתוכם אלא ישובים עליהם. מאחור היא הייתה הצפופה מבין הארבע, עם מרווח הברכיים והראש הקטן ביותר ובנוסף חלונות אחוריים הנפתחים רק כדי סדק צר.

בשל מיקום המנוע ותיבת ההילוכים מאחור, תא המטען המתקבל קטן מאוד. אבל דווקא הרצפה השטוחה שלו הופכת אותו לנוח ביותר לשימוש.

יונדאי i10:

קל מאוד לנחש שיונדאי i10 היא המבוגרת ביותר בחבורה רק ממבט בתא הנוסעים. הוא נראה טוב, אבל פשוט לא טוב כמו האחרות ואלו בעיקר שילובי הגוונים שבו המחלצים אותו מהאפרוריות.

הנדסת האנוש טובה בבסיסה, ולציון מיוחד זוכה מערכת ה-connected car של יונדאי שיכולה ללמד דבר או שניים גם מערכות מקוריות של יצרניות "נחשבות" ממנה. המסך מבריק ולעיתים החזר האור ממנו מקשה על הקריאה. לנו חסרו ברמת גימור זו כפתורי מענה וניתוק לשיחה מההגה, במיוחד לאור קלות השימוש במערכת, עוד לחובתה מנגנון כיוון גובה כיסא שאינו נגיש כאשר הדלת סגורה. הפתעה נוספת הייתה היעדר מנגנון נגד סינוור למראה האחורית, אפילו לא חשמלי חלילה, אלא רק מתג המשנה את זווית המראה אבל זו באמת סוגיה שתטריד מעט מאוד נהגים.

מבחינת המימדים, ההבדלים לא דרמטיים, ועדיין i10 הייתה המרווחת ביותר במושב האחורי. מנגד עיצוב חלון הצד שעולה לקראת הקורה האחורית מגביל במעט את הראות החוצה. תא המטען שלה על 252 הליטרים שלו הוא הגדול והנוח ביותר לשימוש מבין הארבע.

קיה פיקנטו:
עם תחרות קשה מאוד מצד הספארק, קיה פיקנטו מצליחה לייצר את תא הנוסעים המוצלח ביותר. איכות החומרים, העיצוב והנדסת האנוש כאן טובים מאוד. כמו בספארק, ניכר שמחלקת העיצוב הייתה חלק מהעבודה על המכונית מהבסיס והעסק לא נעשה כלאחר יד. ירידה לפרטים שניכרת אפילו בעיצוב פקדי בקרת האקלים שנראים כמו בקר פלייסטיישן ועד לוח המחוונים. אגב, גם פה (כמו ב-i10) כיוון גובה המושב בלתי אפשרי כאשר הדלת סגורה.

מערכת המולטימדיה, על אף המראה המרשים לא מאוד אינטואטיבית (צימוד הנייד למשל אינו פשוט) ולפעמים צריך ממש למעוך את האצבע כנגד מסך המגע כדי שיגיב.
מאחור היא מרווחת ברמה של ציון "סביר", מרווח הראש וכפות הרגליים טוב, אבל הברכיים פחות.

למרות יתרון במספרים על הנייר, גם עם 255 הליטרים שלו, תא המטען נמצא כפחות נוח לשימוש מאלו ב-i10 ובספארק.

שורה תחתונה:
1. קיה פיקנטו, שברולט ספארק
2. יונדאי i10
3. רנו טווינגו

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מבחן השוואתי – מכוניות מיני: שברולט ספארק, רנו טווינגו, קיה פיקנטו, יונדאי i10. פבל צ'רניצקי, מערכת וואלה! NEWS
כל אחת מהמכוניות מאמצת בחום את המראה המותגי העדכני ביותר של היצרן/מערכת וואלה! NEWS, פבל צ'רניצקי

מנועים ותיבות הילוכים

בתחום יחידות הכוח אנו פוגשים בקיה פיקנטו וביונדאי i10 את אותם מנועים ותיבות המוכרים, 1.25 ליטר שמפיק הספק של 85 כ"ס ב-6000 סל"ד עם תיבה אוטומטית פלנטרית עם ארבעה הילוכים. שתי האחרות קצת יותר מתוחכמות כשבשברולט ספארק מנוע 1.4 ליטר עם 98 כ"ס ותיבה רציפה ורנו טווינגו בוחרת בתחכום במנוע בנפח ו-0.9 ליטר טורבו עם 90 כ"ס ותיבה רובוטית כפולת מצמד (edc בצרפתית) עם שישה הילוכים.

במבחן התאוצות קיה פיקנטו ויונדאי i10 היו שקולות למדי, עם יתרון קל לקיה ביציאה מהמקום ויתרון קל עוד יותר ליונדאי בתאוצות הביניים. לשברולט לוקח זמן לזמן את כל הסוסים שלה, כך שעד 60 קמ"ש היא קצת מאחור ואז תופסת תנופה, עוקפת את האחרות ואפילו בורחת קצת עד 100 קמ"ש. הטווינגו הייתה האיטית ביותר ביציאה מהמקום בגלל תיבת ההילוכים האיטית בתגובתה. מאותה הסיבה בתאוצות ביניים מ-50 קמ"ש ל-80 ול-100 קמ"ש היא הדביקה את הצמד קיה ויונדאי רק ממש לקראת 80 קמ"ש.

כשעוברים לכביש האמיתי מתגלים מספר דברים. בשיוט בין עירוני, שברולט ספארק טובה משמעותית מהאחרות. בזכות התיבה הרציפה מחט הסל"ד "יושבת" נמוך וזמינות הכוח טובה. מה שכן, בעלי רגל כבדה יגלו שהמנוע ממש רועש בסל"ד גבוה.

למרות שעל פניו יחידות ההנעה של יונדאי i10 וקיה פיקנטו זהות, התחושה בנהיגה שונה. הקיה מרגישה יותר חיה ונמרצת. גם מבחינת צליל המנוע, וגם מבחינת תגובת הדוושה המידית יותר. לפי המפרט, יחס ההעברה הסופי בתיבת ההילוכים קצר יותר בקיה; זה, יחד עם כנראה תכנות שונה של הגיר, גורמים ל-i10 להרגיש עצלה ו'מסטיקית' לעומת הקיה. בשתיהן שיוט ב-100 קמ"ש מתבצע על כ-3,000 סל"ד, שזה סביר בשביל קטנטנות עם גיר אוטומטי סטנדרטי עם ארבעה הילוכים בלבד.

מרנו טווינגו על יחידת הכוח המתקדמת ביותר פה, לפחות על הנייר ציפינו לגדולות במבחן הזה. המנוע מעולה, עם רצועת כח רחבה, אבל תיבת ההילוכים חולמנית ומחבלת בחוויית הנהיגה. כשההילוך כבר משתלב, המנוע מושך בהחלט יפה, חזק יותר מהזוג יונדאי-קיה ובערך זהה לספארק. היא אמנם נעדרת מד סל"ד אבל צליל המנוע נוכח מספיק כדי שלא תוכלו להתבלבל. מעבר לזה, השילוב בין שלושה צילינדרים ואופי הפעולה של התיבה יוצרים לא מעט רעידות, במיוחד בתחילת תנועה או בזחילה.

שורה תחתונה:
1. שברולט ספארק
2. קיה פיקנטו
3. יונדאי i10
4. רנו טווינגו

מבחן השוואתי – מכוניות מיני: שברולט ספארק, רנו טווינגו, קיה פיקנטו, יונדאי i10. פבל צ'רניצקי, מערכת וואלה! NEWS
בכל הקשור לכושר תמרון, לטווינגו ייתרון גדול על שאר המתחרות בזכות תצורת המנוע וההנעה האחוריים/מערכת וואלה! NEWS, פבל צ'רניצקי

נוחות והתנהגות

את קטע הכביש המפותל אפשר להמשיל לרכיבה על סוס פוני, הוא ממלא את הפונקציה הביולוגית של "סוס" – אבל אתה לא נהנה והוא רק רוצה לגמור עם זה

עניין הנוחות במכוניות האלו הוא בעייתי, מכיוון שאלו מכוניות זולות, אין לשום יצרן את התמריץ להשקיע שעות כיול ארוכות למתלים ולבולמים וכן מגבלת המחיר על הרכיבים עצמם מרחפת באוויר. אולם, דווקא מכוניות אלו העירוניות בעיקרן מתמודדות עם מפגעי סלילה לא פשוטים.

ארבעת המכונית מתמרנות יפה מאוד בעיר, המימדים הקטנים מקלים על השחלה לחניות, חניונים וחצרות. אולם בסעיף זה טווינגו עשתה לכולן בית ספר, עם הגה קליל לתמרון וקוטר סיבוב "על המקום" בשל זווית הפנייה גדולה מאוד של הגלגלים הקדמיים (המנוע מאחור זוכרים?).

קיה פיקנטו הציעה ספיגה גבולית עם שחרור של חבטה פה ושם בתחילת מהלך ובמעבר על רצף שיבושים קטנים. הנוקשות הזו דווקא עמדה לזכותה מחוץ לעיר שם היא הציגה יציבות טובה מאוד. אם כי בליווי רעש מנוע.

גם טווינגו הייתה קופצנית ומרצדת, רק עם עלייה במהירות ל-50 קמ"ש וצפונה הקופצנות נרגעה. בכביש המהיר היא הייתה הרועשת מכולם, לגג הבד יכולת מוגבלת מאוד לשכך רעשים. ההיגוי המהיר שלה היה פחות נעים בכביש המהיר, עם רגישות גבוהה לשינויי כיוון.

שברולט ספארק הייתה נוחה מאוד על שיבושים במהירות נמוכה ובינונית, אבל התקשתה לשמור על רמת הגינונים האלו ביציאה לכביש מהיר, אותם מתלים רכים הביאו אותה לתנועות גוף מעט מוגזמות במפגש עם גלי אספלט בנסיעה מהירה.

יונדאי i10 הציעה את השילוב של שיכוך טוב בכל טווח המהירויות, הן בזכות כיול מתלים טוב והן בזכות צמיגים בחתך 65 וקוטר חישוק של 14 אינץ', צנוע משל האחרות – אבל עם תמורה מלאה בנוחות.

כאשר דירגנו את נושא ההתנהגות חזרנו והדגשנו, כי במכוניות האלו למרכיב ההנאה יש משקל נמוך בציון. הן לא מתוכננות ולא אמורות לרגש או לגרום למישהו לחייך.

מכיוון שהרף היה נמוך, אכן לא התאכזבנו, אבל גם כיף גדול לא היה כאן. את קטע הכביש המפותל אפשר להמשיל לרכיבה על סוס פוני, הוא ממלא את הפונקציה הביולוגית של להיקרא "סוס" – אבל אתה לא נהנה והוא רק רוצה לגמור עם זה.

לזכות שברולט ספארק עומד מנוע רב עזוז וכוח ביחס לאחרות אבל הגה מאוד מלאכותי, זוויות גלגול לא נעימות ובלמים בעלי תחושה דביקה. חסרה הייתה לנו עוצמת בלימה או נחישות במענה ללחיצה.

בטווינגו, על אף שילוב של מנוע אחורי והנעה אחורית מעוררי תאבון, העסק לא מערב או מעורר לנהיגה. ההגה הקל, נטול התחושה, מרכז הכובד שלה וחלוקת המשקל המוזרה שלה מונעים ממנה להיות מהנה לנהיגה באמת.

יונדאי i10 מפיקה את המיטב בכביש המפותל בזכות כיול המתלים הבסיסי המוצלח שלה, אבל דווקא כאן אלו הצמיגים שמאותתים על הצורך למתן את הקצב והיא מגיעה מוקדם מהאחרות לקרבת מגבלות האחיזה.

קיה פיקנטו, בזכות שלדה הדוקה וקשיחה, מתלים נוקשים התומכים בגוף והגה שהוא, איך נאמר, נסבל יותר משל האחרות – מתגלה כמוצלחת ביותר בחלק הזה של המבחן.

בבדיקות צריכת הדלק, בתנאי המבחן המכבידים השלישיה הקוריאנית הציגה מספרים דומים מאוד, עם 12 ק"מ לליטר בממוצע ליונדאי i10, קיה פיקנטו ושברולט ספארק על 11.7 ק"מ לליטר ורנו טווינגו עם 9.7 ק"מ לליטר.

שורה תחתונה:
1. יונדאי i10
2. שברולט ספארק/קיה פיקנטו
3. רנו טווינגו

מבחן השוואתי – מכוניות מיני: שברולט ספארק, רנו טווינגו, קיה פיקנטו, יונדאי i10. פבל צ'רניצקי, מערכת וואלה! NEWS
מבחן השוואתי – מכוניות מיני: שברולט ספארק, רנו טווינגו, קיה פיקנטו, יונדאי i10/מערכת וואלה! NEWS, פבל צ'רניצקי

סיכום: תחרות קשה

ככל שחלפו הקילומטרים היה ברור מי לא נמצאת בליגה העליונה של קטגוריית המיני הישראלית: רנו טווינגו. אין ספק שהיא המיוחדת בחבורה בגלל המראה הנאה, בגלל תצורת ההנעה האחורית הייחודית לה (ולסמארט תאומתה), בגלל כושר התמרון הפנטסטי. אבל יש לה יותר מידי חסרונות בולטים שמונעים ממנה להשתייך לליגה המובילה: מפתחי המיזוג המרכזיים שלא ניתנים לכיוון והעדר מערכת מולטימדיה אינטגרלית, דרך הנדסת אנוש לוקה בחסר (מיקום התפס המקורי לסלולר שמסתיר את כפתורי מערכת השמע למשל) וכלה בנוחות נסיעה עירונית בינונית וביחידת כוח שאינה מספקת ולא רושמת יתרון כלשהו בצריכת הדלק.

כל זה, עוד לפני שמתייחסים לסוגיית המחיר היקר משמעותית. אם נרד ברמת האבזור של טווינגו ונבחר ב'דיינמיק' שעולה 80,000 שקלים, נגלה שהיא מחסירה חלק מהפריטים החמודים והייחודיים שיש במכונית, כך שגם רמת אבזור זו נמצאת בעמדת נחיתות מול המתחרות. למי שרוצה את המכונית הכי שמחה בקבוצה – אין לה מתחרות, אבל במבחן הביצוע היא לא מתעלה.

את הניפויים הבאים היה הרבה יותר קשה לבצע בעיקר כיוון שלכל אחת משלוש המכוניות הנותרות יש לכאורה צידוק לנצח במבחן:

יונדאי i10 מציעה תחושה של מכונית בוגרת ורב שימושית בזכות תא הנוסעים ותא המטען המרווחים ביותר, ונוחות הנסיעה בכל תנאי הדרך. בנוסף היא הזולה ביותר משמעותית ועל אף חוסרי האבזור אין וויתורים כואבים.

פיקנטו מעניקה תחושת עיצוב מוקפד, תא נוסעים איכותי ושני פרטים ייחודיים לסגמנט בדמות מערכת בלימה אוטונומית ו-7 שנות אחריות.

שברולט ספארק שופעת אבזור, בעלת יחידת הכוח החזקה והיעילה ביותר, ומציעה רמת עידון מצוינת בזכות נוחות נסיעה גבוהה ותא נוסעים שקט.

אבל מבחן צריך להכריע ולאחר שקלול נקודות, ויכוחים קולניים ואיום של אחת מבנות הזוג של אחד הבוחנים בנוגע למעבר עם הכרית ו"השמיכי" של בן זוגה לסלון עד הודעה חדשה אם לא נסיים בהקדם, הגענו להחלטה: שברולט ספארק היא הזוכה במבחן בזכות יתרונות ברורים (יחידת כוח, התנהלות רגועה ונינוחה) וחבילה כוללת מרשימה מאוד שמתורגמים כולם לרמת עידון והידור גבוהה מאוד בתא הנוסעים ויכולות המנוע שבא לידי ביטוי במעטפת שימוש רחבה יותר כמכונית גם מחוץ לעיר. היא גם נמכרת במחיר זהה לזה של פיקנטו החדשה כך שסעיף זה מנטרל את עצמו.

חסרונותיה של הפיקנטו בדמות רמת רעש גבוהה מאוד בתא הנוסעים, ותחושה עסוקה של יחידת הכוח (בגלל התיבה המיושנת), אינם יכולים לכפר על יתרון הבלימה האוטונומית שיש למכונית, עם כל הכבוד לחשיבות הרבה שיש למערכת הזו. על כן פיקנטו נאלצת להסתפק במקום השני למרות שחלק מהבוחנים העדיף להעניק ל-i10 את המקום השני.

i10 מציעה אלטרנטיבה בקו ברור מאוד - נגישות למחיר. תמורת כמה חוסרי אבזור המחיר ירד ב-10% ביחס לפיקנטו ולספארק או 18% ביחס לטווינגו. עבור הצרכן רגיש המחיר שמגרד את השקל האחרון בשביל לרכוש מכונית חדשה, i10 יכולה להוות אלטרנטיבה מוצלחת, אבל בסופו של דבר 10% מסתכמים בכ-6,000 שקלים - תוספת לא גדולה יחסית ששווה את זה בכל פעם שתכנסו מחדש לשברולט ספארק - מנצחת המבחן.

תודה רבה לפבל צ'רניצקי עורך התוכן של אתר "קארספרום" וכן אליה קוה ומשה בדש, חברי הפורום שהשתתפו במבחן

מבחן השוואתי – מכוניות מיני: שברולט ספארק, רנו טווינגו, קיה פיקנטו, יונדאי i10. פבל צ'רניצקי, מערכת וואלה! NEWS
מבחן השוואתי – מכוניות מיני: שברולט ספארק, רנו טווינגו, קיה פיקנטו, יונדאי i10/מערכת וואלה! NEWS, פבל צ'רניצקי

על הצד הטכני - נתונים

רנו טווינגו

מנוע, הנעה – בנזין, טורבו, אחורית
נפח – 898 סמ"ק
הספק/סל"ד – 5,500/90
מומנט/סל"ד – 2,500/13.8
תיבת הילוכים – כפולת מצמד, 6 הילוכים
0-100 – 10.8 שניות
מהירות מירבית – 165 קמ"ש
מידות
אורך (ס"מ) – 360
רוחב (ס"מ) – 165
גובה (ס"מ) – 155
בסיס גלגלים (ס"מ) – 249
תא מטען (ליטרים) – 188
משקל (ק"ג) – 993

שברולט ספארק

מנוע, הנעה – בנזין, קדמית
נפח – 1,399 סמ"ק
הספק/סל"ד – 6,200/98
מומנט/סל"ד – 4,400/13.1
תיבת הילוכים – רציפה
0-100 – 12.6 שניות
מהירות מירבית – 179 קמ"ש
מידות
אורך (ס"מ) – 364
רוחב (ס"מ) – 160
גובה (ס"מ) – 150
בסיס גלגלים (ס"מ) – 239
תא מטען (ליטרים) – 185
משקל (ק"ג) – 1,013

i10 יונדאי

מנוע, הנעה – בנזין, קדמית
נפח – 1,248 סמ"ק
הספק/סל"ד – 6,000/87
מומנט/סל"ד – 4,000/12.2
תיבת הילוכים – אוטומטית, 4 הילוכים
0-100 – 13.8 שניות
מהירות מירבית – 163 קמ"ש
מידות
אורך (ס"מ) – 367
רוחב (ס"מ) – 166
גובה (ס"מ) – 150
בסיס גלגלים (ס"מ) – 239
תא מטען (ליטרים) – 252
משקל (ק"ג) – 961

קיה פיקנטו
מנוע, הנעה – בנזין, קדמית
נפח – 1,248 סמ"ק
הספק/סל"ד – 6,000/84
מומנט/סל"ד – 4,000/12.4
תיבת הילוכים – אוטומטית, 4 הילוכים
0-100 – לא נמסר נתון
מהירות מירבית – לא נמסר נתון
מידות
אורך (ס"מ) – 360
רוחב (ס"מ) – 160
גובה (ס"מ) – 149
בסיס גלגלים (ס"מ) – 240
תא מטען (ליטרים) – 255
משקל (ק"ג) – 983

בחירת הקהל - פבל צ'רניצקי עם בחירת חברי "קארספורום"

במסגרת המבחן, הזמנו את גולשי הפורום והעוקבים בעמוד הפייסבוק שלנו לבוא ולהתרשם מהמכוניות. הם ישבו בהן, מיששו את הדשבורדים, בדקו את תאי המטען ואת רשימות האבזור, עשו נסיעת התרשמות קצרה על כל אחת מהמכוניות ובסופו של דבר נתנו לכל אחת ניקוד מ-1 עד 10 בלמעלה מ-20 פרמטרים שונים.

אחרי שקלול כל הציונים מכל המשתתפים התוצאות לא הפתיעו והיו קרובות למדי להתרשמות שלנו. הציון הממוצע הגבוה ביותר (9.6) הלך לטווינגו, על סעיף העיצוב כמובן, וכמותו היא קיבלה גם את שני הציונים הנמוכים ביותר על המרווח במושב האחורי (4.3) ועל תא המטען (4.1).

בשורה התחתונה ועם סיכום ושקלול הנקודות, המנצחת של חברי הפורום הייתה קיה פיקנטו (ציון משוקלל 7.54), במקום השני שברולט ספארק (7.42), יונדאי עם 7.08 ורנו טווינגו עם 6.54 נקודות.

אבל הנקודה המעניינת ביותר שעלתה ממבחן הגולשים היא אחרת לגמרי - מלבד כמה ציונים נמוכים במספר מקרי קיצון, רוב רובם המוחלט של הציונים היו גבוהים מ-5. המסקנה היא אחת משתיים: או שהגולשים שלנו אדיבים במיוחד, מה שכנראה לא ממש נכון; או - מה שיותר הגיוני - שכל המכוניות האלה, שאנשים מצפים מהן שתהיינה כלי תחבורה בסיסיים ביותר ורק יביאו אתכם מ-A ל-B, מצליחות להפתיע ולהיות יותר מזה, ממש מכוניות לא רעות בכלל.

עוד על מכונית מיני ובכלל במגזין הרכב של אתר "קארספורום" ובפורום הרכב של האתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully