וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקת אופנועי האדוונצ'ר 2017 של קי.טי.אם

2.7.2017 / 8:24

כשאמרנו לסביו שהוא יוצא לרכיבה על אופנועי אדוונצ'ר לא חשבנו שהוא ייקח את זה בצורה מילולית וישגר את הקי.טי.אם 1290R למופע אירובטי. אבל כנראה שהיינו צריכים לחשוב על זה קודם

קי.טי.אם משיקה את קו אופנועי האדוונצ'ר הגדולים שלה. רונן טופלברג
הג'אמוסים בדרכם חזרה לעמק החולה/רונן טופלברג

השעה רק שבע בבוקר ואנחנו כבר יוצאים מכפר הנופש רמות לכיוון דרום רמת הגולן. המסלול כולל דרכי עפר עם הרבה באמפים, קוליסים וסלעי בזלת גדולים וחדים. מרחוק אני מזהה קפל קרקע, שממנו ניתן לשגר את ה-1290R לאוויר ועם הרבה חששות אני ניגש לקפיצה בהיסוס. האופנוע מתרומם לאוויר, אני עומד על הרגליות מוכן לעזור למתלים לספוג את הנחיתה ו...פתאום אני מבין שכבר הכול מאחורי. את אותו תהליך אני עובר בעלית הסלעים שאחרי, בפניות הדוקות על חצץ בוגדני, בשבילים הפתוחים שבהם אני רואה מספרים תלת ספרתיים על צג המהירות ובכל פעם מחדש הקי.טי.אם הענק משאיר אותי מופתע. מלא התלהבות, אני מתחיל לשחק עם ה-1290R, מאיץ ובולם, מקפץ מהסלעים ומעיף אבק לכל הכיוונים, אין דרך יפה להגיד את זה - כמו ילד מתלהב סתם בשביל הכיף וה-1290R משתף איתי פעולה בדיוק עם אותה ההתלהבות. גם שאר העיתונאים שמסביבי מחייכים ומתנהגים בצורה דומה כבר מאתמול, כנראה שהאדוונצ'רים החדשים מצליחים לגרום לרוכב להרגיש עליהם טוב, בלי קשר למסלול עליו אתה נמצא ולמשך זמן הרכיבה, ובדיוק את זה אנשי ד.ל.ב רצו שנרגיש ובמנות גדולות לאורך היומיים של ההשקה.

קי.טי.אם משיקה את קו אופנועי האדוונצ'ר הגדולים שלה. רונן טופלברג
ה-R מתגלה כחוליגן שטח למרות המימדים הנדיבים שלו/רונן טופלברג

המעז מנצח

בד.ל.ב מוטוספורט לקחו החלטה אמיצה ואת ההשקה של דגמי האדוונצ'ר החדשים של קי.טי.אם החליטו לעשות במתכונת חדשנית וייחודית. יום רביעי אחר הצהריים יציאה מתל אביב ברכיבה על כל נבחרת האדוונצ'רים החדשים לכיוון מושב רמות שבמזרח הכנרת. בדרך השתחלנו דרך התנועה העירונית הצפופה של תל אביב בשעות העומס, רכבנו מהר בכביש 6 והשתעשענו בכבישי הצפון המפותלים תוך כדי שאנחנו מחליפים בינינו את האופנועים.

במסיבת העיתונאים בערב התגאו מנהלי המותג ונציגי היבואן בעובדה שבשנת 2016 הם הפכו למותג האופנועים בעלי הילוכים הנמכר ביותר בישראל עם למעלה מ-1000 מסירות וזאת יחד עם הגידול העצום של מותג קי.טי.אם בעולם כולו. בנוסף לכך הוצגו בפנינו הפרויקטים שהם הולכים לבצע בשנה הקרובה בנוסף להגדלת יעד המכירות. שיפור מערך השרות, הגדלה ושדרוג משמעותי של הסוכנות הראשית ברחוב שוקן בתל אביב ותחילת היבוא של מותג אינדיאן לישראל.

לאור ההצלחה של אופנועי האדוונצ'ר בשנים האחרונות, אנשי קי.טי.אם החליטו להשקיע הרבה בפלח שוק זה והציגו השנה חמשה דגמי אדוונצ'ר שונים. כל אחד מחמשת האופנועים פונה לרוכבים בעלי צרכים מעט שונים, כאשר החלוקה העיקרית היא בין דגמי ה-R המיועדים גם לשימוש אגרסיבי בשטח לבין שאר הדגמים, המיועדים בעיקר לכביש. החלוקה השנייה היא לפי נפח המנוע השונה בין דגמי ה-1090 לבין דגמי ה-1290 על כל המשתמע מכך.

קי.טי.אם משיקה את קו אופנועי האדוונצ'ר הגדולים שלה. רונן טופלברג
סביו, הבנו, זה אופנוע אדוונצ'ר אבל למה להגזים?/רונן טופלברג

דגמי ה-R

נתחיל עם ה-1290R מפסקת הפתיחה: לאחר הנחיתה מהקפיצה ולאחר שהפסקתי להעיף אבק, אני נזכר שמדובר באופנוע עם מסה יבשה של 240 ק''ג, נפח מנוע של 1301 סמ''ק והספק של 160 כ''ס. משקל האופנוע מורגש רק במצבים של סיבוב האופנוע במקום, או עצירה במקומות שבהם הקרקע לא מאוזנת וגם שם המערכת למניעת דרדור בעצירה עזרה לי להתגבר על המשקל. את מערכות הבקרה העברתי למצב OFFROAD, כך שההספק "מוגבל" ל-100 כוחות סוס ועדיין האופנוע מהיר ומושך הרבה יותר חזק ממה שהצמיגים מסוגלים להעביר לקרקע. כתוצאה מכך, מערכות הבקרה נכנסת לפעולה ומונעות מהרוכב לאבד אחיזה לחלוטין ובזכותן הוא מרגיש כל הזמן בשליטה על האופנוע.

האצות, בלימות, הורדות הילוכים אגרסיביות, שום דבר לא מוציא את ה-1290 משיווי משקל, פרט לפעולת ה-ABS בגלגל האחורי לא מורגשת התערבות מערכות הבקרה. כל אלו מעניקים לרוכב חווית רכיבת שטח אמתית, למרות הממדים וכוח המנוע. התחושה המפתיעה ביותר היא הקלילות שבה ניתן לרכוב בשבילים המחורצים ולהרים את הגלגל הקדמי בשליטה מלאה מעל סלעים ובורות, לבצע שינויי כיוון, האצות בלימות מבלי להקשות יתר על המידה על הרוכב ולגרום לו לחזור עם הזנב בין הרגליים לדרכי ה- 4X4הכבושות.

תנוחת הרכיבה נוחה מאוד גם בישיבה וגם בעמידה ולאחר פירוק כריות הגומי מרגליות הרוכב, מתקבלת שליטה טובה מאוד גם דרך הרגליים. גובה המושב המוצהר הוא 890 מ''מ, אך בפועל בגלל רוחב המושב זה מרגיש הרבה יותר וגם רוכב בגובה 186 ס''מ לא מצליח להגיע לקרקע עם שתי רגליים מלאות.

למרות תנאי החום במבחן והמצבים הלא שגרתיים, שבהם העמדנו את הסופר אדוונצ'ר, הוא מעולם לא גמגם, דומם, או הקשה עלינו לבצע את מה שרצינו ואפילו ההיפך הוא הנכון. מערכת ההזרקה וניהול המנוע פועלות היטב ומעניקות תגובה מידית ומדויקת לידית הגז ובכך עוזרת הרבה לשליטה ולביטחון של הרוכב. את פרק השטח במבחן ביצענו עם מיכל דלק מלא, לחץ אוויר בצמיגים של 32 PSI, את שיכוך הכיווץ וההחזרה במזלג הגברתי בארבעה קליקים וכמובן שאת מערכת הבקרה כיוונתי למצב OFFROAD.

למעשה לא נדרשת כל הכנה מוקדמת כדי לרכב בשטח עם ה-1290 פרט למגן גחון למי שמעוניין לקחת את האופנוע למקומות עוד יותר מאתגרים ועם קשיי עבירות משמעותיים. ברכיבה בכביש האופנוע מאפשר לרוכב לבחור מהירות ונתיב והוא כבר ידאג לקחת אותך בצורה הבטוחה והנוחה ביותר בדרך זו. מכיוון שבאופנוע המבחן הצמיג הקדמי היה בעל נטיות שטח גדולות יותר לעומת האחורי, במקרים שבהם נכנסתי בהחלטיות לפניות הרגשתי גמישות מסוימת מהפרונט שגרמה לי להאט בפניה הבאה. המלצה שלי, היא כמובן להקפיד להרכיב את אותם הצמיגים מלפנים ומאחור.

בכל טיול אופנועים יש את הרגע שבו מגיעים לשטח ומחפשים מקום עצירה שקט ומבודד. אין לי ספק שה-KTM סופר אדוונצ'ר 1290 החדש הוא אופנוע שייקח אותך בנוחות ובמהירות אל קצה האספלט ומשם, בכמה לחיצות כפתור, הוא ימשיך לתוך השטח עד שתמצא את מה שבאת לחפש...


בקצרה על ההבדלים לעומת ה-1090R

כאמור, למעשה האופנועים זהים בכול, פרט למנוע, לפנס הראשי, לצביעה של אזור מיכל הדלק ובקרת שיוט שנמצאת רק ב-1290. למרות זאת, חווית הרכיבה שונה והתחושה על ה-1090 היא של אופנוע הרבה יותר קטן וקליל. הפרש המשקל לפי הנתונים הרשמיים הוא 10 ק''ג בלבד, אך ההבדל בתחושה נובע בעיקר מאופי המנועים השונה. המנוע ה"קטן" מטפס בסל''ד הרבה יותר מהר וגם הרוכב מרגיש יותר בנוח לפתוח גז באופן החלטי ולנצל את יכולת המנוע. בשטח ההבדל הוא עוד יותר גדול ואת כל אותן החלקות כוח על השבילים המהירים הרגשתי הרבה יותר בנוח לבצע על ה-1090 למרות שההספק בשניהם היה מוגבל ל-100 כ''ס בגלל העברה למצב אנדורו. עם ה-1090 הייתי בהחלט מנסה להתמודד עם מסלולים במדבר יהודה, כולל סינגלים ושיפועים גדולים, אך לא הייתי מנסה זאת עם ה-1290. למי שאוהב לרכוב מהר מאוד בכביש ולהרגיש דחיפה אדירה של המנוע בכל סל''ד, אין לי ספק שהמומנט האדיר של ה-1290 עדיף, אבל בכל שאר המצבים המנוע של ה-1090 מצליח לרגש די ויותר.

1290R אדוונצ'ר / 1090R אדוונצ'ר

הספק: 160 כ''ס / 125 כ"ס

מומנט: 14.2 קג''מ / 11 קג"מ

משקל (רטוב): 240 ק''ג / 230 ק"ג

גובה מושב: 89 ס"מ

מרווח טיפולים: 15,000 ק"מ

מחירים:
1290R סופר אדוונצ'ר: 147,900 שקלים
1090R אדוונצ'ר: 109,900 שקלים
המחירים אינם כוללים אגרת רישוי

עוד באותו נושא

KTM דיוק 390 החדש – רכיבה ראשונה

לכתבה המלאה
קי.טי.אם משיקה את קו אופנועי האדוונצ'ר הגדולים שלה. רונן טופלברג
ה-1090 נותן תחושה של אופנוע קטן וקליל הרבה יותר מעשרת הק"ג בינו לבין ה-1290/רונן טופלברג

את ה-1090 כבר הספקנו לבחון בחודש שעבר, לכן נסתפק בסקירה של דגמי ה-1290.

1290 סופר אדוונצ'ר S ,T

גרסת ה-T היא למעשה גרסת האדוונצ'ר/תיור ארוך הטווח והיא גם הרבגונית ביותר משלושת הגרסאות של ה-1290. את זה היא משיגה בזכות גלגלים עם שפיצים ובמידות 19 אינץ' מלפנים ו-17 אינץ' מאחור שמסייעים מאוד ברכיבת שטח לעומת חישוקים יצוקים ובזכות מערך אלקטרוני עצום של בקרות עזר, בטיחות וסיוע לרוכב. מכל הדלק בנפח 30 ליטר, מאפשר לרוכב לכסות מרחקים עצומים ברכיבת כביש או שבילים גם במקרים שאין הרבה תחנות דלק בסביבה.

גרסת ה-S החדשה פונה לשימוש כביש ספורטיבי יותר. החישוקים יצוקים וקלים, מיכל הדלק בן 23 ליטרים והמשקל הכללי יורד ב-11 קילוגרמים לכדי 238 ק"ג כולל נוזלים ודלק. מיכל הדלק הקטן יותר לעומת ה-T מאפשר תנוחת רכיבה עם יותר העברת משקל לפנים לטובת האחיזה של הגלגל הקדמי בשינויי כיוון ובכניסה לפניות תוך כדי בלימה. בנוסף דגם ה-S (וגם ה-1290R) מצויד במסך TFT חדש, שהוא למעשה מסך LCD מתקדם יותר המאפשר תצוגה חדה יותר ומשפר את קריאת הנתונים גם עם שמש גבית. הפנס ראשי הוא מסוג LED מקורר (פטנט רשום של היצרן). כראוי לכלי מוכוון תיור, ניתן להרכיב עליו מגוון תוספות אופציונליות כמו "KTM MY RIDE" – שליטה על שיחות טלפון ומוזיקה דרך המסך, מערכת העברת הילוכים QUICKSHIFTER, מערכת HILL HOLD ועוד.

שני האופנועים נבדלים מדגם ה-1290R בכך שהם משפרים במקצת את היכולת לרכב מהר ואגרסיבי בכביש, בעיקר בגלל צמיגים מתאימים, אבל משלמים על כך מחיר גדול ביכולת השטח. הביצועים שלהם בכביש לא נופלים מאלו של אופנועי הספורט הגדולים, פרט לרכיבה במסלול, ולרוב הם יעניקו תחושת ביטחון רבה יותר במרבית הכבישים בזכות מערכות המתלים ומערכות העזר האלקטרוניות הרבות. קי.טי.אם השכילה ליצור שלוש גרסאות שונות, אך דומות מאוד לדגם ה-1290, כך שכל רוכב יכול למצוא בדיוק את מה שהוא מחפש.

T(S)
הספק: 160 כ"ס ב-8,750 סל"ד

מומנט: 14.2 קג"מ ב-6,750 סל"ד

מכל דלק: 30 ליטר (23 ליטר)

חישוקים: ק'- 19, א'-17, שפיצים (ק'- 19, א'-17, יצוקים)

מהלך מתלים (ק/א): 200 מ"מ

מרווח גחון: 220 מ"מ

משקל (רטוב): 249 ק"ג (238) ק"ג

מרווח טיפולים: 15,000 ק"מ

מחירים:

1290T סופר אדוונצ'ר: 147,638 שקל
1090 אדוונצ'ר: 103,900 שקל
1290S סופר אדוונצ'ר: 128,900 שקל

המחירים אינם כוללים אגרת רישוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully