וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: אינפיניטי QX30

2.12.2018 / 10:13

על הנייר, הקרוסאובר הקומפקטי של אינפיניטי ה-QX30 מציע דיל אדיר ביחס של רכב ואבזור למחיר. אבל איך הוא מתרגם את כל זה לנסיעה על הכביש והאם הבסיס של מרצדס GLA מארגן פה עסקה מצוינת?

מבחן דרכים: אינפיניטי QX30. קינן כהן, ניר בן טובים
מה מציע הקרוסאובר של אינפיניטי בקטגוריה הצפופה והצומחת של קרוסאוברים פרימיום?/ניר בן טובים, קינן כהן

בואו נשים דברים על השולחן, עם תג מחיר של 259 אלף שקלים תוכלו לקנות באינפניטי את ה-QX30 עם מנוע ה-2.0 ליטרים, 211 כ"ס, הנעה כפולה והרבה אבזור. בסכום דומה מאוד (254 אלף שקלים) תוכלו לקנות במרצדס את ה-GLA עליו הוא מבוסס ברמת הגימור הצהל"ית, עם מנוע 156 כ"ס והנעה קדמית. רוצים להשוות תנאים בין השניים? במרצדס תיפרדו מ-315 אלף שקלים. זה הסיפור כולו בקצרה.

עכשיו, בואו נדבר על הרכב עצמו. אינפיניטי QX30 הוא הקרוסאובר של אינפיניטי, חטיבת היוקרה של קונצרן רנו-ניסאן. הוא הוצג רשמית לפני שנה וחצי ואלינו הגיע לפני מספר חודשים. הוא מתבסס על הקומפקטית פרימיום של אינפינטי ה-Q30 שבעצמה מבוססת על הדור הקודם של מרצדס A קלאס, וכאמור מקביל למרצדס GLA - תולדה של שיתוף הפעולה בין רנו-ניסאן למרצדס.

מבחן דרכים: אינפיניטי QX30. קינן כהן, ניר בן טובים
לא ממש משדר את התדמית הג'יפונית הברורה/ניר בן טובים, קינן כהן

עניין של גיל

בשכונות, במועדוני הספורט ומחוץ לחנויות והמסעדות בהם מחנים מכוניות כמו אינפיניטי QX30 ודומותיה, המסר שמייצר הרושם הראשוני הוא מרכיב חשוב מאוד. זה מסוג המקומות בהם אתה רוצה סימן קריאה שמופיע יחד איתך, הצהרת נוכחות ברורה של מה אתה ובמה אתה נוהג. ה-QX30? הוא לא מסוג המכוניות האלו. נאה או לא, זו יותר שאלה של טעם ופחות עובדות בשטח. אבל מה שברור מאוד הוא שאת המעבר מהאצ'בק קומפקטית לקרוסאובר או ג'יפון הוא צולח בקושי רב. הוא דומה מדי ל-Q30, ההגבהה שלו, הקשתות בבתי הגלגלים והפלסטיקים הכסופים, שאמורים לדמות מיגוני מתכת - לא מצליחים במשימה.

כאשר הצגתי אותו לשכן שלי בתור "קרוסאובר" הוא רק פלט מין "אההה?" ארוך, ו"אההה?" ארוך זה ממש לא מה שאתה רוצה לשמוע אחרי שאתה משאיר רבע מיליון שקלים בסוכנות. גם בעולם המבולבל מגדרית של קרוסאוברים - הוא מתקשה לייצר מסר מגובש במראה שלו.

עוד באותו נושא

מכוניות קיצון מפוארות: באמריקה מתכוננים ל"סופר-בול" על גלגלים

לכתבה המלאה
מבחן דרכים: אינפיניטי QX30. קינן כהן, ניר בן טובים
תא הנוסעים נאה מאוד ומעניק תחושה יוקרתית, אבל המראה לא מצליח להסתיר את הגיל/ניר בן טובים, קינן כהן

תא הנוסעים, שלא צריך לעבור את השינוי ממכונית כביש, מרשים במבט ראשון ונראה טוב. גווני החום והשחור של העור, עם התפרים הבולטים משווים לו מראה יוקרתי. הרוב המוחלט של חומרי הדיפון איכותיים והגרסה הזו היחידה שנמכרת מתפקעת מרוב אבזור שבחיים לא תקבלו ברמות הגימור הנמוכות של מותגי היוקרה הגרמניים למשל. מושבי עור חשמליים לגמרי ומחוממים, תאורת לד עוקבת פניה, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע של BOSE, דיפון גג מזמש, חניה אוטומטית שעובדת בצורה מרשימה מאוד, מערך בטיחות עשיר (חסר רק תיקון אקטיבי) כולל מצלמת 360 מעלות אבל ככל שמעמיקים מבט בו מגלים כמה דברים.

מבחן דרכים: אינפיניטי QX30. קינן כהן, ניר בן טובים
המון מתגים שמגיעים ישר ממרצדס ולרוב זה לא בהכרח רע/ניר בן טובים, קינן כהן

בשלב ראשון מגלים יותר מדי מתגים שמגיעים ישר ממרצדס, שזה בפני עצמו לא דבר רע, אבל לא בדיוק מעניק תחושת "השקענו בך". הדבר השני הוא שכל הסביבה פה נראית מיושנת מדי, זה מובן בהתחשב בכך שה-Q30 היא משנת 2015 והמרצדס GLE בכלל מ-2013. קצת יותר מדי כפתורים, פחות מדי מסך מגע. הגג הפנורמי שלו לא גדול מספיק כדי לתת את התחושה הפנורמית ולא נפתח בכלל. יותר מזה, חוצה אותו גשר מתכת שלא הבנתי מה התפקיד שלו, אבל הוא מייצר רעש של קרקוש שמסוגל להוציא מהדעת בטווח מהירויות מסוים. בשלב מסוים פשוט נהגתי עם היד לוחצת אותו במקום כדי לעצור את זה.

התפעול של המערכות פה די אינטואטיבי ופשוט, אפשר להשתלט על העסק די מהר. למעשה הפאול המרכזי היחיד פה מגיע ממנוף ההפעלה של בקרת השיוט, שמגיע ממרצדס שגם היא נטשה אותו ומצריך תרגול ושינון של התפעול שלו. גם בגלל האופי המשונה שלו וגם כי כדי להוסיף חטא על פשע הוא מוסתר לחלוטין על ידי ההגה.

מבחן דרכים: אינפיניטי QX30. קינן כהן, ניר בן טובים
המרווח טוב, אבל המושב עצמו קצר יחסית/ניר בן טובים, קינן כהן

המרווח מלפנים לא גדול כפי שהייתם מצפים מקרוסאובר או ג'יפון, תחושת מרווח שנפגעת גם מהקורה הקדמית המשופעת שגם חוסמת המון משדה הראיה. כאשר פותחים את הדלת למושבים האחוריים, יש רגע של "וואוו" למראה המרווח, לאור 270 הס"מ בבסיס הגלגלים זה באמת מובן. אבל כאשר יושבים מגלים שהרבה מהרושם הזה מגיע מכך שהמושב עצמו קצר מאוד, ולכן העסק רק נראה מרווח. גם פה, כמו במושבים הקדמיים דיפוני העור החום-שחור נעימים למגע ומראה ומעניקים תחושה של מכונית יוקרתית.

תא המטען טוב מאוד, 430 ליטרים רחבי ידיים, יש בו תאורה ונקודות קשירה למטען. פתח הטעינה רחב וכאן דווקא מגיע היתרון הגדול של ה-QX30 בתור רכב נמוך יחסית - סף ההטענה נמוך מהמקובל בקבוצה שלו. את מקום הגלגל הרזרבי תופס הסאבוופר של מערכת השמע ולצידו ערכת ניפוח.

מבחן דרכים: אינפיניטי QX30. קינן כהן, ניר בן טובים
הגובה הצנוע של ה-QX30 דווקא יעיל מאוד כאשר זה מגיע לגובה ההטענה/ניר בן טובים, קינן כהן

הופה הפתעה

אינפינטי QX30 משווק בישראל עם מנוע ה-2.0 ליטרים טורבו שמקורו במרצדס. מנוע מיוחד למדי בכך שהוא מוצע גם בסידור רוחבי למכוניות הנעה קדמית וגם אורכי למכוניות הנעה אחורית. אבל זה פחות חשוב עכשיו. מה שכן חשוב זה שהמנוע הזה על 211 הסוסים שלו ו-35.7 הקג"מ הוא מנקודות החוזקה הכי גדולות של ה-QX30. הוא גמיש מאוד, עם המון דחף זמין מהרגע הראשון. אני לא אוהב תיבות הילוכים כפולות מצמד, אבל כאן התיבה הזו, שגם היא מקורה במרצדס והייתה רחוקה מלהרשים - עובדת מצוין. אין שום הססנות במהירות נמוכה, היא לא מתבלבלת בגלישה, היא מדייקת בבחירת ההילוך, בתזמון ההעברה ובלי שמץ נדנוד.

תניחו את זה על הנעה כפולה שאמנם מעדיפה את הגלגלים הקדמיים לטובת חיסכון בדלק, אבל מעבירה את הכוח אחורה במידת הצורך ועושה את זה מהר ויעיל - והנה לכם מכונית שיודעת לצאת מהמקום באופן נחוש ומרשים.

מבחן דרכים: אינפיניטי QX30. קינן כהן, ניר בן טובים
2.0 ליטרים טורבו עם 211 כ"ס זמינים וגמישים, עובד נהדר עם תיבה כפולת מצמד/ניר בן טובים, קינן כהן

מבחינת נוחות הנסיעה, כמו המון מכוניות שצריכות לגשר בין נוחות לדינאמיות, ה-QX30 הולכת על האפשרות השניה. היא לא עושה את זה באופן קיצוני של חוסר נוחות, אבל זה מורגש כאשר מאוד ברור שכדי לקבל שיכוך ראוי פה צריך להגיע למהירות של 70-80 קמ"ש וצפונה. מתחת לזה היא לא מבודדת באופן מושלם את השברים ואם בכל זאת לוקחים אותה לסיבוב שבילים, אפשר מדי פעם לשמוע את הבולם חובט בפתיחת מהלך מהירה מדי.

על הכביש המהיר נוחות הנסיעה טובה מאוד ואף למעלה מכך, יש לה שליטה מצוינת בתנודות הגוף במעבר על גלים באספלט, ייתרון נוסף של הגובה המצומצם שלה. כל עוד הסלילה איכותית, אפשר גם לקבל תא נוסעים ששומר על בידוד ראוי עד גזרת 160 קמ"ש בקלות.

מבחן דרכים: אינפיניטי QX30. קינן כהן, ניר בן טובים
ההנעה הכפולה מסדרת לו יכולת הורדת סוסים יעילה מאוד לקרקע והתנהגות טובה מאוד לקרוסאובר/ניר בן טובים, קינן כהן

הפתעה נוספת חיכתה בכביש המפותל, הציפיות הנמוכות מאוד שיש מקרוסאובר או ג'יפון בתחום הזה, פינו את מקומן להתרשמות מהיכולת הדינאמית של ה-QX30. ההגה מגיב בדיוק להפניה, יש לו משקל טוב והוא כמעט ואינו מעביר את המלאכותיות של הגאים חשמליים. אפשר לצלוח איתו פניות ברגוע, אפשר להכניס אותו מהר ואפשר ממש לדחוק אותו לתוך עיקולים תחת בלימה חזקה וחלק אחורי אוחז-לא אוחז - בכל אלו הוא יודע לטפל טוב מאוד. השלדה לא נכנעת גם בשינויי כיוון מהירים וההנעה הכפולה שממש לא מיועדת לשטח יודעת לפזר את הכוח לכל ארבעת הגלגלים כדי לייצר משיכה וקצב מצוינים.

צריכת הדלק בסיום ימי המבחן עמדה על 11.1 ק"מ לליטר, לא רע עבור התנאים בהם ננהג, הביצועים שלו והעובדה שהוא עם הנעה כפולה.

מבחן דרכים: אינפיניטי QX30. קינן כהן, ניר בן טובים
אתם תשלמו הרבה יותר כסף אצל המתחרים בשביל הביצועים האלו/ניר בן טובים, קינן כהן

סיכום

בשלוש השנים האחרונות ראינו הצפה של דגמים בקבוצת הג'יפונים היוקרתיים. הצפה שלא צפויה להתמתן בשנים הקרובות ואפילו תראה מתחרים חדשים (DS3 קרוסבק) ומתחדשים (אודי Q3, מרצדס GLA) ועוד. בקבוצה הזו, כדי להצליח אתה חייב לייצר בידול וייחוד שיגרמו ללקוחות לבוא דווקא אליך. זה יכול לבוא עם מראה מרשים, זה יכול לבוא עם מחיר, זה יכול לבוא עם אבזור. ביצועים והתנהגות - סחורה פחות חמה בקבוצה הזו. לאינפיניטי QX30 יש V בלא מעט סעיפים פה. אבל הבעיה שלו היא שהוא פשוט לא נועץ יתד בשני סעיפים מאוד חשובים - חיצונית ופנימית.
בראשונה - הוא לא נראה שייך לקבוצה הזו, וולוו XC40 לצורך העניין משדר את המראה הרבוע והקשוח טוב יותר ממנו. בשנייה - הוא פשוט כל כך 2015 כאשר אנחנו נושקים ל-2019 וזה חתיכת פער שנוצר בשנים האלו.

שורה תחתונה, על אף המחיר האטרקטיבי שלו ביחס לקבוצה וערימת האבזור, הסוסים וההתנהגות המצוינת שהוא מביא. בשוק הצפוף של היום, אם אתה לא מצויד במראית העין או לפחות במראית העין הטכנולוגית - קשה לו להיות משכנע.

מבחן דרכים: אינפיניטי QX30. קינן כהן, ניר בן טובים
הפלסטיקה הכסופה לא מאוד משכנעת.../ניר בן טובים, קינן כהן

על הצד הטכני: אינפיניטי QX30

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, כפולה
נפח: 1,991 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 211/5,500
מומנט/סל"ד (קג"מ): 35.7/1,200
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 443
רוחב (ס"מ): 182
גובה (ס"מ): 153
בסיס גלגלים (ס"מ): 270
תא מטען: 430

ביצועים:
תאוצה 0-100: 7.3 שניות
מהירות מירבית: 230 קמ"ש

מתחרים:
וולוו XC40, ב.מ.וו X1/X2, אודי Q3, מרצדס GLA

מחיר:
259 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully