וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזוקי ג'ימני החדש בישראל, עם תג מחיר גבוה יחסית

17.2.2019 / 10:17

לאחר ציפייה ארוכה הגיע אלינו רכב השטח האמיתי, הקטן והנגיש ביותר בעולם. ג'ימני 2019 משופר מאוד ביחס לקודמיו, אבל מחירו גבוה יחסית: 125,000 שקלים עם תיבה ידנית, 137,000 לגרסה אוטומטית

נהיגה ראשונה: סוזוקי ג'ימני החדש. דודי מוסקוביץ', ניר בן טובים
עדיין קטן, עדיין קשוח אבל עכשיו יקר בהרבה/ניר בן טובים, דודי מוסקוביץ'

אין חובב שטח שלא שמורה בליבו פינה חמה לסוזוקי ג'ימני, רכב השטח הזערורי המלווה אותנו מזה עשרים שנה. ג'ימני החדש שומר על מידות XXXS ובניגוד למקובל בעולם המודרני, הוא לא נכנע לאופנות עכשוויות של אירודינמיקה, פינוק ושאר זוטות של עכברי עיר. להיפך, הג'ימני החדש נראה עוד יותר קשוח מהדגם הקודם - ניתן לזהות בו סממנים עיצוביים של סבא סמוראי, מרצדס G, אפילו קצת דיפנדר.


יכולות השטח לא הוזנחו, ואף שופרו - באופן נדיר שומר הג'ימני על שלדת סולם ושני סרנים חיים והוא מתהדר בזוויות מרכב מצוינות, לצורך עבירות בשטחים תובעניים במיוחד. בעולם הגדול כבר התחילו לשפר אותו, ונראה שיהיה קל מאוד לשדרג אותו לכל מיני כיוונים. תא הנוסעים שודרג מאוד והוא כולל עכשיו צג מולטימדיה. אל תצפו לתא נוסעים מרווח, הג'ימני נשאר רכב מיניאטורי המתאים לשני נוסעים ושני ילדים. ארבעה מבוגרים יתקשו למצוא לעצמם מקום נאות. תא המטען הצטמצם ביחס לדגם הקודם; 85 ליטר בלבד בשימוש בארבעת המושבים, 377 ליטרים כאשר המושב האחורי מקופל. זה לא מספיק לטיול מדברי, יהיה צורך להעמיס ציוד על הגג.

סוזוקי ג'ימני 2018. יצרן, אתר יצרן
תא הנוסעים התעדכן וגם נוספו מערכות בטיחות/אתר יצרן, יצרן

יכולות הכביש שופרו משמעותית, במידה רבה הודות למנוע בנזין 1.5 ליטר אטמוספרי 102 כ"ס המשודך לתיבה ידנית 5 הילוכים, או לגיר אוטומטי 4 הילוכים; היינו שמחים למצוא חמישה הילוכים גם בתיבה האוטומטית, למה להתקמצן? נוחות הנסיעה השתפרה בעזרת מתלים משופרים, ויש מערך בטיחות משכנע למדי - שש כריות אוויר (רק 2 בדגם היוצא), בלימה אוטונומית, התראה על סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים. המהירות המרבית היא 140 קמ"ש לגרסה אוטומטית, 145 לידני. למרות כל אלו, הג'ימני החדש קיבל רק שלושה כוכבי בטיחות, מאוד לא מרשים.

עוד באותו נושא

נהיגה ראשונה: סוזוקי ג'ימני החדש

לכתבה המלאה
סוזוקי ג'ימני 2018. יצרן, אתר יצרן
נותר נאמן לשלדת סולם קשוחה וסרנים חיים/אתר יצרן, יצרן

למרות הכריזמה השופעת, סוזוקי ג'ימני אינו רכב נוח בכביש או בשטח, משקלו ומידותיו מכתיבים לו נסיעה קופצנית למדי. איכות ועידון הנסיעה בג'ימני נחותים בהרבה מאלה של כל קרוסאובר או מכונית מיני מודרנית אבל יש לו יכולות שטח גבוהות פי כמה, ופוטנציאל שיפורים גדול. כל אלה מצביעים על רכב המתאים ללקוחות צעירים ומשפחות בתחילת דרכן, בדיוק סוג הלקוחות שיהיה להם קשה לגייס את המחירים החדשים; 124,990 או 136,990 שקלים, זה כ-20,000 שקלים מעל למחירי הדגם היוצא. ניתן לשייך פער זה לשיפור הטכנולוגיה ולשינויים במיסוי אבל עדיין, זה מרחיק את הג'ימני החדש מהישג ידם של לקוחות מאותגרי תקציב. ומצד שני, עבור מי שרוצה רכב כביש בעל יכולות שטח רציניות, אין לג'ימני חלופה: אין שום רכב העונה להגדרות אלה, שאינו עולה כפליים או פי שלושה.

סוזוקי ויטארה 2019. יצרן, אתר יצרן
גם סוזוקי ויטארה מתחדש עם מנועי טורבו/אתר יצרן, יצרן

סוזוקי ויטרה: מתיחת פנים ומנועי טורבו עדכניים

הקרוסאובר האופנתי נוטש את מנועיו האטמוספריים המיושנים, ומקבל נשימה חדשה. 1.0 ליטר 110 כוח סוס ב-120,000 שקלים, 1.4 ליטר 140 כ"ס ב-130,000 שקלים.

סוזוקי ויטרה נטשה מזמן את יומרות השטח אבל היא מגיעה אלינו עם מתיחת פנים מינורית, וליין מנועים חדש לחלוטין. מנוע שלוש בוכנות 1.0 ליטר מספק 110 כ"ס, והוא מגיע בגרסת הנעה קדמית (119,990 ₪) או הנעה כפולה (126,990). גרסת ה-1.4 ליטר ארבע בוכנות מגיעה רק עם הנעה קדמית, במחיר 129,990 שקלים. ויטרה המחודשת תצויד במערכות מולטימדיה עם צג 10.1 אינץ', בהתקנה מקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully