וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלו ברקס: טלגראס, כך עבד מערך ההפצה

וואלה!רכב

12.3.2019 / 6:20

המעצר של ראשי טלגראס מחזיר אותנו לכמה מהכתבות הנצפות יותר, שעסקו בעיקר בפן הלוגיסטי של שינוע הסמים. על שיטות ההסתרה, השליחים, המפיצים וכלי הרכב באפליקציה

טלגראס הזווית המוטורית. צילום מסך, צילום מסך
מקומות המסתור והסכומים שמגלגלים השליחים של טלגראס/צילום מסך, צילום מסך

מעצרם של האנשים מאחורי פלטפורמת המסחר בקנאביס וסמים אחרים "טלגראס" העלה לכותרות שוב את הפעילות הענפה של תחום הסחר תוך שימוש באפליקציית טלגרם המוצפנת.

אולם מה שצריך לזכור הוא שבסופו של דבר, ישנן לא מעט חוליות ביניים שאחראיות על השינוע וההפצה של אותם סמים בין המגדלים, הסוחרים, המפיצים ובסופו של דבר ללקוחות הקצה.

בשנה האחרונה עקבנו כאן ב"וואלה!רכב" אחר הערוצים השונים האלו, האנשים שעובדים במה שנראה כמו משרת החלומות שדורשת שעות עבודה ספורות ומגלגלת סכומים אדירים - אבל גם סיכונים לא קטנים במידה ותיתפסו.

באחת הכתבות הראשונות בנושא, עוד באוקטובר 2017, הבאנו כאן את המספרים והסכומים אותם מרוויח שליח על קטנוע בשירות טלגראס. תזכורת, מדובר היה בשליח שעובד באיזור תל אביב בלבד, במשמרות, על גבי אופניים חשמליים או קטנוע ומרוויח בחודש "חלש" כהגדרתו סכומים של 30 אלף שקלים.

כך מחביאים סמים בקטנוע ומכונית

בשתי כתבות נוספות בדקנו מה השיטות בהם עושים שימוש השליחים להסתרת הסמים בכלי הרכב השונים. השליחים העושים שימוש בקטנועים כבר מזמן לא מחביאים את הסמים באחד התאים הקטנים של הקטנוע, או מדביקים אותו לאחורי לוחית הרישוי וכבר מזמן עברו להשתכלל עם הסתרה במסנן האוויר ואפילו בנייה של מיכל דלק מפוצל עם תא הסתרה פנימי וגם הסתרה בתוך הקסדה. אולם המשטרה, עם מידע מודיעיני וניסיון של עשרות אלפי חיפושים מכירה לא פחות טוב מהם את הטריקים.

מה קורה עם המכוניות? אם חשבתם על להחביא את זה מתחת לגלגל החלופי, בקופסת הנתיכים (פיוזים), או אפילו בדיפון הפלסטיק של הדלת - תשכחו מזה. המשטרה, עם ניסיון מקומי ועולמי של עשרות אלפי חיפושים רוב המקומות כבר מוכרים וגם שיטות כמו להסתיר את הסם בנייר טואלט מגולגל בפח כבר מוכר לה.

7,000 שקלים בשעתיים עבודה

אבל מה עם אלו שמגלגלים את הסכומים הגדולים בהרבה, וגם לוקחים את הסיכונים הגדולים? בכתבה האחרונה בסדרה פגשנו את אחד מהנהגים הספורים שעוסקים בהובלה של כמויות בנות כמה ק"ג של קנאביס מהמגדלים לסוחרים.

עם מחזור של עשרות אלפי שקלים בחודש עבור מספר שעות עבודה, הוא מצהיר שאחרי שנמאס לו לקרוע את עצמו בעבודה רגילה הוא החליט לפנות לאפיקים המכניסים יותר של שינוע סמים. גם הידיעה שאם ייתפס הוא צפוי לעונשים כבדים לא מדאיגה אותו שכן לטענתו ה"מעסיקים" שלו יעמידו לרשותו עו"ד דין מומחה שידאג להוציא אותו מזה.

מה לגבי הסיכוי להיתפס? הוא מודע לכך, אבל הכסף הגדול כנראה מפתה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully