וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מרטין ראפיד E: סערת חשמל

16.4.2019 / 12:05

יצרנית מכוניות הספורט הבריטית אסטון מרטין בחרה בתערוכת שנגחאי בסין כבמה להצגת המכונית החשמלית הראשונה שלה הראפיד E. עם 610 כ"ס וייצור מוגבל ל-155 יחידות

אסטון מרטין ראפיד E. יצרן, אתר יצרן
אקסלוסיבית בהנעה, במראה ובהיקף הייצור/אתר יצרן, יצרן

אחרי שבעברה הרחוק והקרוב שלל יצירות מוטוריות שנחקקו בזיכרון העולמי, אסטון מרטין מכינה את הקרקע לשלב הבא של ייצור מכוניות הספורט האקסלוסיביות של העתיד - אלו עם הנעה חשמלית.

המכונית החדשה שתיוצר במפעל חדש לחלוטין היא יריית הפתיחה מבחינת החברה לעתיד חשמלי של המכוניות שלה, תחת מותג לגונדה שחוזר מההיסטוריה. תחת שם זה תפעיל החברה תת חטיבה שכולה מכוניות יוקרה עם מנועים חשמליים בלבד.

העיצוב החיצוני מושפע משילוב של הצורך לשפר את האווירודינמיות של המכונית יחד עם הפחתה בצורך לאוורור של המנוע, בהיעדר יחידת הנעה עם בעירה פנימית על שלל מערכות המעטפת שלה. אבל לא רק בחזית המכונית נעשו שינויים. למעשה כל רצפת המרכב ועד הדיפיוזרים (מסיטי אוויר) האחוריים נבנו כדי לשפר את זרימת האוויר סביבה, מה שמתאפשר בשל היעדר אגזוזים וסעפת פליטה.

אסטון מרטין ראפיד E. יצרן, אתר יצרן
אסטון מרטין ראפיד E/אתר יצרן, יצרן

בשאיפה להפחית משקל ולהוסיף רושם, בנוי תא הנוסעים משלל פאנלים של סיבי פחמן, ומול הנהג מסך תצוגה ענקי של 10 אינץ' עם נתוני נהיגה, ניהול אנרגיה ומצב המכונית. ויש הרבה מידע כזה במיוחד כאשר בחזיתה מחליפה את מקומם של מנוע ה-6.0 ליטרים V12, תיבת ההילוכים ומיכל הדלק סוללה ענקית של 800V ובהספק 65 קילוואט שעה הנתונה במארז סיבי פחמן וקבלאר.

הסוללה מספקת אנרגיה לשני מנועים חשמליים אחוריים המספקים 610 כ"ס, אבל מרשים יותר הוא נתון המומנט של 96.9 קג"מ. המשמעות של זה בביצועים הם תאוצה ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) בפחות מ-4 שניות, תאוצות ביניים של 70-112 קמ"ש בשנייה וחצי ומהירות מירבית של 248 קמ"ש. את הביצועים המלאים הללו ניתן לנצל פרק זמן קצר. אבל באסטון מרטין מספרים כי מערכת ניהול הכוח שלה אפשרה לה לבצע הקפה מלאה של הנורבורגרינג ללא פגיעה בביצועים (מערכת הטעינה הרגנרטיבית טוענת את הסוללות בזמן בלימה).

עוד באותו נושא

איגוף בשטח: אסטון מרטין DBX

לכתבה המלאה
אסטון מרטין ראפיד E. יצרן, אתר יצרן
החברה לא מוסרת טווח נסיעה מדויק אלא רק הצהרה על "מעל ל-320 ק"מ"/אתר יצרן, יצרן

על הפן הדינאמי אחראית מערכת ניהול כוח בראפיד E שמאפשרת בחירה בין מצבי GT, ספורט וספורט פלוס. אלו משפיעות על אספקת הכוח ומערכות האחיזה של המכונית כמו הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה והבולמים שכויולו על ידי אסטון מרטין להיות דומים ככל האפשר לאלו של גרסת ה-APR של מקבילתה מונעת הבנזין.

בחשיפת המכונית שנערכה כאמור בתערוכת שנגחאי בסין אמר ד"ר אנדי פאלמר נשיא ומנכ"ל החברה בי "הצגת המכונית היא צעד היסטורי... בתור יצרנית רכב אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לחכות שהעתיד יגיע אלינו אנחנו צריכים להיות אלו שמגיעים אליו, רק כך נוכל ללמוד ולהתכונן".

אסטון מרטין ראפיד E. יצרן, אתר יצרן
סיבי פחמן ועור בתא הנוסעים/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully