וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוף בשטח: אסטון מרטין DBX

16.11.2018 / 13:15

אחרי פורשה, למבורגיני, בנטלי, רולס רויס ובעתיד גם פרארי - מגיעה אסטון מרטין לרגע שבו קרוסאובר ספורטיבי מפאר את שורותיה. לישראל הוא יגיע בסוף השנה הבאה

אסטון מרטין DBX. יצרן, אתר יצרן
אז ככה נראית ואנטג' סטיישן.../אתר יצרן, יצרן

another one bites the dust שרה להקת קווין בלהיט שלה, והפעם זו אסטון מרטין שהולכת לאכול אבק בשטח עם ה-DBX - שמו של אב הטיפוס לקרוסאובר הספורטיבי של החברה.

בעולם בו יצרניות שזוהו במשך שנים עם מכונית ספורט כבר לא רואות בכלים האלו פשרה או כורח - המהלך הזה היה מתבקש. מה שמסקרן בסיפור הזה, שבעוד שלישיית המתחרים הישירים שלו - פורשה קאיין, למבורגיני אורוס ובנטלי בנטיגה עושים שימוש בסופו של דבר בפלטפורמה משותפת - לאסטון מרטין לא היו ברירות אלא לפתח אחת משל עצמה.

על מנת לעשות את זה, מי שמנהל את המבחנים וגם נהג באב הטיפוס בשבילים הבוציים של ראלי וויילס הוא מאט בקר - המהנדס הראשי שהגיע אליה מלוטוס. המבחנים האלו הם למעשה יריית הפתיחה בניסויים האמיתיים של ה-DBX.

אסטון מרטין DBX. יצרן, אתר יצרן
שונה מכל מה שהחברה הזו ייצרה אי פעם/אתר יצרן, יצרן

תחת קשקושי ההסוואה והבוץ קשה לראות בדיוק את קווי המתאר של ה-DBX. אבל מה שכן בולט הוא אימוץ המראה המזוהה של כלל דגמי אסטון מרטין עם הגריל הגדול ופנסי החזית הקטנים שכבר ראינו בואנטג'.

שאר המרכב, נו, באמת קשה להיות יצירתיים עם המכוניות האלו - כך שהוא נראה פחות או יותר כמו כל החבורה הזו, עם חלק אחורי שמשתפל בדומה לקופה.

עוד באותו נושא

נהיגה ראשונה: אסטון מרטין ואנטג' החדשה

לכתבה המלאה
אסטון מרטין DBX. יצרן, אתר יצרן
אל תדאג, אלו רק הפנסים של האב טיפוס/אתר יצרן, יצרן

בהודעה לעיתונות אין כל פרט בנוגע למנועים, מימדים או מערכות שישרתו את ה-DBX. אבל מהיכרות עם דגמי החברה סביר להניח שהיא תעשה שימוש בשני המנועים בהם היא משתמשת בדגמיה האחרים. קרי, V8 טורבו שבואנטג' מספק 510 כ"ס או ה-V12 שמספק בין 560 ל-608 כ"ס בהתאם לדגם.

על פי המדבקות על אב הטיפוס, בלישטיין יצרנית הבולמים המפורסמת תהייה אחראית על תחום המתלים ויצרנית הצמיגים פירלי על התרכובת שתספק אחיזה של מכונית ספורט ויכולת נסיעה בשטח.

האתגר הנוסף של החברה יהיה כמובן לצלוח את אתגר הפיתוח של מערכת הנעה כפולה קבועה, כמותה אין לאסטון מרטין כרגע בהיצע.

אסטון מרטין DBX. יצרן, אתר יצרן
חלק אחורי משתפל מטה למראה דמוי קופה/אתר יצרן, יצרן

המשמעות של דגם כזה עבור אסטון היא אדירה. קחו למשל את ההיבט של יכולות ייצור והקיפי בנייה אותם היא לא הכירה עד כה. לשם כך הקימה החברה מפעל חדש שבו תבנה את הדגם הזה.

המשמעויות האחרות היא כניסה של אסטון מרטין לפלחי שוק חדשים מבחינת הסגמנט בו לא הייתה פעילה ואפילו מדינות בהן הנוכחות שלה הייתה מצומצמת. בהשקת הואנטג' לפני מספר חודשים, סיפר לי בכיר באסטון מרטין, כי אחד החסמים הגדולים שלהם ברוסיה למשל הוא היעדר מכונית בעלת הנעה כפולה. כמו גם בסין, בה הביקוש לקרוסאוברים יוקרתיים מרקיע שחקים.

אסטון מרטין DBX. יצרן, אתר יצרן
DBX קונספט מ-2015/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully