וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו S60 החדשה בישראל: נכנסת בסערה

27.5.2019 / 13:46

המשפחתית הגדולה היוקרתית של וולוו ה-S60 ממשיכה את ההסתערות של וולוו על קטגוריית הפרימיום. שתי רמות גימור מאובזרות במיוחד ושני מנועים, בנזין טורבו ופלאג אין היברידי שרירי במיוחד. החל מ-249 אלף שקלים

וולוו S60 בישראל. קינן כהן, ניר בן טובים
וולוו S60 החדשה, כרטיס ביקור מרשים מאוד/ניר בן טובים, קינן כהן

חברת מאיר, יבואנית וולוו לישראל מתחילה בשיווק ה-S60 החדשה. המכונית שהוצגה בשנה שעברה והרשימה מאוד בנהיגת הבכורה בה, היא המהלך העדכני של התנופה האדירה בה נמצאת היצרנית השוודית. גם בעולם וגם בישראל עם התברגות בראש טבלאות המסירות של ה-XC60 וה-XC40, שממשיכים לשתות לקוחות למותגי הפרימיום הוותיקים. אם כי פחות במקרה של S90 וה-XC90.

מעבר למכונית, לטכנולוגיה, לאבזור ומערכות הבטיחות, השורה התחתונה והבשורה הגדולה שמביאה איתה המכונית, היא שבירת התפיסה שהושרשה בסגמנט בו גרסאות האבזור הבכירות הוצמדו למנועים החזקים. ב"מאיר" היבואנית הלכו על מהלך אחר לגמרי, וכאן טמון פוטנציאל הצלחה לא מבוטל.

המכונית עצמה מעוצבת על פי הרוח העדכנית של וולוו, בעיקר קווים שריריים מאוד וכמובן יחידות התאורה עם דוגמת הפטיש של ת'ור מהמיתולוגיה הנורדית. המימדים צמחו עם 476 ס"מ לאורך (תוספת של 13 ס"מ ביחס לדור היוצא), רוחב של 185 ס"מ, גובה של 143 ובעיקר בסיס גלגלים של 287 ס"מ (תוספת של 9.3 ס"מ ביחס לדור היוצא). תא המטען מכיל 392 ליטרים בגרסת הבנזין ו-390 ליטרים בגרסת הפלאג אין.

וולוו S60 בישראל. יצרן, אתר יצרן
287 ס"מ בבסיס הגלגלים, תוספת של 9.3 ס"מ ביחס לדור היוצא/אתר יצרן, יצרן

המכונית שמגיעה אלינו מהמפעל החדש של וולוו בצ'רלסטון שבדרום קרוליינה, מבוססת על פלטפורמת SPA של וולוו ותוצע בישראל עם שתי יחידות הנעה.

שתי הגרסאות עושות שימוש באותו מנוע 2.0 ליטרים ארבעה צילינדרים בנפח 1,969 סמ"ק ותיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה. אולם כאן דרכיהם נפרדות, בעוד גרסת ה-T4 עושה שימוש במגדש טורבו, גרסת ה-T8 מוסיפה למגדש הזה גם מדש על וכמובן יחידת הנעה חשמלית לגלגלים האחוריים.

הפער הברור ביותר הוא בהספקים ובנתונים. גרסת הבנזין מציעה 190 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-30.6 קג"מ ב-1,700 סל"ד. תאיץ ל-100 קמ"ש ב-7.1 שניות עד למהירות מירבית של 220 קמ"ש. גרסת הפלאד אין מציגה הספק משולב של 390 כ"ס ב-6,000 סל"ד, מומנט של 65.3 קג"מ ב-2,200 סל"ד וכאן הביצועים כבר עמוק בטריטוריה של הגרסאות החזקות של המתחרים - תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות ומהירות מירבית של 250 קמ"ש. על פי הצהרת היצרנית הטווח החשמלי עומד על 50 ק"מ.

ישראל היא המדינה היחידה לעת עתה בשווקי אירופה שמקבלת את המנוע החזק.

עוד באותו נושא

נהיגה ראשונה: וולוו S60 החדשה

לכתבה המלאה
וולוו S60 בישראל. יצרן, אתר יצרן
ניסוי ריסוק של פגיעה עוצמתית מאחור שעורכת החברה ל-S60/אתר יצרן, יצרן

המכונית תשווק גם בשתי רמות גימור Inscription המפוארת ו-R-Design הספורטיבית. שתי רמות הגימור זמינות עם כל אחד מהמנועים.

רשימת האבזור ארוכה מאוד וכוללת בכל הגרסאות מערכת שמע של הרמן קרדון, לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, מושבים קדמיים חשמליים (מאווררים ב-T8), חלון שמש פנורמי, תוארת לד מלאה ועוד. בין רמות הגימור השונות מבדילים מאפייני עיצוב חיצוני ופנימי כמו דיפוני אלומיניום ועור ב-R-Design ועץ, עור וקריסטל ב-Inscription. מושבי עור או מושבים משולבי נאפה גם הם מוצעים בהתאם לרמת הגימור. חישוקי 18 אינץ' מגיעים בכל הגרסאות למעט רמת הגימור Inscription עם מנוע ה-T8 שעוטה חישוק 19 אינץ'.

מבחינת מערכות הבטיחות, כמצופה מוולוו, הרשימה לא רק ארוכה ומקיפה, אלא גם כוללת כאלו ייחודיות לחברה שמזוהה עם בטיחת מזה עשרות שנים. בלימה אוטומטית כולל בזיהוי הולכי רגל, תאורת בלמים המשתנה בהתאם לעוצמת הבלימה, התרעה והכנת תא הנוסעים לפגיעה מאחור, תיקון סטייה מנתיב, מערכת התרעה על רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמת 360 מעלות מוצעת כאופציה.

וולוו S60. יצרן, אתר יצרן
לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה אנכי גדול כמו בשאר דגמי וולוו העדכניים/אתר יצרן, יצרן

מחירים

וולוו S60 המתחרה בקבוצת המשפחתיות הגדולות היוקרתיות מתחרה במקבילותיה בצמרת מותגי הפרימיום כמו מרצדס C קלאס, אודי A4 שלאחרונה קיבלה מתיחת פנים, ב.מ.וו סדרה 3 החדשה שבדרכה לישראל, קאדילק ATS, לקסוס IS, אלפא ג'וליה ואינפיניטי Q50.

מחירי המכונית מתחילים ב-249 אלף שקלים ל-T4 ברמת הגימור R-Design ו-252 אלף שקלים למנוע זה ברמת הגימור Inscription . מנוע ה-T8 מתחיל ב-290 אלף שקלים לרמת הגימור R-Design ועד ל-298 אלף שקלים לרמת הגימור Inscription.

כמו בדגמים האחרים של וולוו דוגמת ה-XC90, XC60, S90 וגם ה-XC40 התמחור האגרסיבי והאבזור העשיר מאתגרים את הלקוחות בשאלת התמורה למחיר של מותגי הפרימיום הוותיקים. איך זה מתבטא על הכביש, נצטרך להמתין בסבלנות, שכן מכוניות לנסיעות מבחן והאספקה הראשונה צפויות להגיע לקראת סוף הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully