וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים עלינו בעיניים: מכניסים לכיס אחד ומוציאים מהשני

אבי הורוביץ - מאמר אורח

20.6.2019 / 7:00

ההודעה על המשך סבסוד הצהרונים והתוכנית להקטנת הגירעון גרמו לכם לאנחת רווחה? תחשבו שוב, את הכסף לשם כך המדינה מתכוונת להוציא מהכספומט שנקרא הנהג הישראלי

מחלבת הנהגים. יח"צ, אתר יצרן
גם הפעם המדינה תחלוב את הנהגים/אתר יצרן, יח"צ

לפני מספר ימים בישרו ראש הממשלה ושר האוצר כי סבסוד הצהרונים יימשך גם בשנת הלימודים הבאה. "מצאנו את המקור הכספי" בישרו השניים לאומה. "יהיו צהרונים גם בשנה הבאה וגם בשנים הבאות" - אך לא סיפקו הסברים נוספים לגבי מקור הכסף. עכשיו מתברר שבעלי המכוניות ההיברידיות הם בין היתר אלו שיממנו את הסבסוד. בשבוע הבא תוגש לממשלה תוכנית לצמצום הגרעון, שצפויה לכלול בין היתר הקטנה משמעותית של הטבת מס הקניה על מכוניות היברידיות, החל מינואר 2020.

מעבר לפגיעה באיכות הסביבה וחיסול הרפורמה שאמורה היתה לעודד מעבר לכלי רכב מזהמים פחות, על פי תחזיות הגבייה, מהכיס של האזרחים שמתעתדים לרכוש רכב היברידי, יתאדה סכום מצרפי של 500 מיליון שקלים, כאשר בשלב הראשון יקפוץ המס שמושת על רכבים אלו כמו גם על רכבי "פלאג אין" בשיעור של 15%. גובה המס שנשלם על רכבים היברדיים יעמוד על 45% ואילו רכבי "פלאג אין", ימוסו בשיעור של עד 35%. כפועל יוצא - מחירי יונדאי איוניק וטויוטה קורולה, המכוניות הנמכרות בישראל, צפויים להתייקר בתחילת השנה הבאה בכ-10,000 שקל לכ-145 אלף שקל. היברידיות-נטענות זולות יחסית, כמו מיצובישי אאוטלנדר PHEV וקיה נירו צפויים גם הם להתייקר בסכום דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully