וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

lightyear one המכונית הסולארית הסדרתית הראשונה

1.7.2019 / 11:54

הכירו את המכונית הסולארית הסדרתית הראשונה בעולם, לפחות כך טוענת חברת lightyear ההולנדית שאחראית ל-one. טווח מקסימלי של 725 ק"מ וטעינה של 12 ק"מ מכל שעה בשמש

lightyear יצרן

בעוד אירופה מתאוששת מגל החום האחרון שלה, הקיץ הישראלי כבר מכה בנו בעוז, וזה הולך להחמיר. בעיתוי הזה מעניין להפנות מבט להולנד, משם מגיעה אלינו מי שמצהירה על היותה המכונית הסולארית הסדרתית הראשונה בעולם. הכירו את lightyear one.

מכוניות סולאריות הן הגביע הקדוש של ממציאים בתעשיית הרכב בעשורים האחרונים. הרעיון של רתימת אנרגיית השמש להפקת חשמל והנעת כלי רכב מסתובבת כבר לא מעט שנים, אולם שני תהליכים מקבילים הביאו לכך שבשנים האחרונות אנחנו שומעים על פתרונות כאלו יותר ויותר. הראשון הוא התקדמות טכנולוגית משמעותית בתחום המנועים החשמליים, הסוללות ותשתית הטעינה. התהליך השני הוא פיתוחים חדשים בתחום האנרגיה הסולרית, כאלו שגם קשורים לחיפוש אחר הפקת אנרגיה ממקורות מתחדשים.

המכונית שהציגה lightyear לא ממש מיוצרת באופן סדרתי, אך מוגדרת כמוצר מוגמר. באתר החברה ניתן למעשה כבר להזמין מכוניות, כאשר כמעט 100 לקוחות כבר שילמו מקדמה בסכום של 119 אלף יורו (מתוך מחיר מלא של 149 אלף יורו) עבור 500 המכוניות הראשונות שאמורות להימסר ב-2021.

lightyear one מכונית סולארית. יצרן, אתר יצרן
508 ס"מ לאורך יוצרים משטח טעינה גדול לפאנלים הסולריים/אתר יצרן, יצרן

החברה לא ממש מפרטת נתונים בנוגע למנועים בהם עושה המכונית שימוש וכן לא מוסרת את הביצועים שהיא מפיקה, למעט שלל מספרים הנוגעים לטווח הנסיעה שלה, זה החשמלי וזה הסולרי. טווח חשמלי מכיוון שלמרות הגימיק של הפאנלים הסולריים, המכונית הזו היא בעיקר מכונית חשמלית נטענת שקע. באופן שימוש זה המכונית תכסה כ-350 ק"מ בטעינה של לילה משקע ביתי, עד 570 ק"מ בטעינה של שעה משקע טעינה מהירה או 209 ק"מ בטעינה של שעה משקע ציבורי.

על החלק הסולרי אחראים פאנלים המשתרעים כמעט לכל אורך המכונית בשטח של 5 מטרים רבועים. לטענת החברה אחד הייתרונות של התאים הייחודיים שלה טמון בכך שהם בנויים באופן נפרד זה מזה, מה שמאפשר טעינה גם כאשר חלק מהמכונית נמצא בצל. המשמעות היא ייצור של 20 אחוזים יותר אנרגיה מפאנלים רגילים. המשמעות בפועל היא טעינה של 12 ק"מ לכל שעה של שמש ישירה.

עוד באותו נושא

לעולם בעקבות השמש: המכונית הסולארית שטוענת את עצמה

לכתבה המלאה
lightyear one מכונית סולארית. יצרן, אתר יצרן
חמישה נוסעים ומטען/אתר יצרן, יצרן

באתר החברה יש פיצ'ר המאפשר ללקוחות לקבל תחזית של הקילומטרים אותם "ירוויחו" בזכות טעינה סולרית בהתבסס על מיקומם. בישראל למשל תוכלו להינות מלא פחות מ-64 ק"מ ביום בממוצע בתקופת הימים מרובי השמש שבין תחילת מאי לסוף אוקטובר. בחורף זה יורד ל-25 ק"מ ביום בממוצע.

כמו נתוני המנועים שנמצאים בכל אחד מארבעת הגלגלים שלה, גם שאר המפרט של המכונית לא ממש נמסר על ידי החברה. למעט המימדים החיצוניים שעומדים על אורך כולל של 506 ס"מ, רוחב של 190 ס"מ וגובה של 143 ס"מ וכן נפח תא המטען של 780 ליטרים אין ממש נתונים. למעשה יש נתון אחד, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 10 שניות.

lightyear one מכונית סולארית. יצרן, אתר יצרן
lightyear one מכונית סולארית/אתר יצרן, יצרן

העיצוב החיצוני של המכונית, מעין האצ'בק-קופה מאורך מאוד נועד כמובן להביא לניצול מירבי של משטחים לפריסת התאים הסולריים. אבל לא פחות חשוב, לייצר מכונית בעלת מקדם גרר נמוך ככל האפשר כדי להפחית את ההתנגדות שלה לרוח. מאותה סיבה מוותרת החברה על מראות צד ומחליפה אותן במצלמות, כפי שכבר פגשנו באודי e-tron, כמו עם השימוש בצמיגים צרים מאוד וגבוהים שהינם בעלי התנגדות נמוכה לגלגול והחיפויים על הגלגלים האחוריים.

למרות המבנה האירודינמי המתקדם שלה והגג הנמוך מאוד, היא מיועדת להסעה של חמישה מבוגרים, וברשימת האפשרויות מצוינים פריטים כמו תאימות של מערכת המולטימדיה למכשירי אפל ואנדרואיד, פתיחה והנעה ללא מפתח, עדכוני תוכנה דרך רשת אלחוטית ועוד.

lightyear one מכונית סולארית. יצרן, אתר יצרן
lightyear one מכונית סולארית/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully