וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאנדקס ויונדאי בשיתוף פעולה אוטונומי

15.8.2019 / 17:07

הפרויקט המשותף של חברת הטכנולוגיה יאנדקס ויצרנית המכוניות יונדאי, מציג את התוצר הראשון: יונדאי סונטה החדשה המוסבת לנהיגה אוטונומית. השלב הבא, ניסויים בתנאי אמת במוסקבה

יאנדקס ויונדאי מציגות מכונית אוטונומית. יח"צ,
יונדאי סונטה החדשה עם המערכות של יאנדקס/יח"צ

בעוד היצרניות הגדולות עדכנו מחדש את הצפי לפריסה מלאה של מכוניות אוטונומיות בדרגות 4 ו-5 (נהיגה אוטונומית לחלוטין עם ובלי נהג בהתאמה) והרחיקו אותו לשנת 2030 וצפונה. הן עדיין לא מפסיקות לחפש דרכים לשפר את המערכות הללו ונמצאות במירוץ משותף עם חברות טכנולוגיה כדי לצבור כמה שיותר שעות וקילומטרים המתורגמים לכמויות מידע אדירות במכוניות ניסיוניות.

ממש כמו הפרויקט המשותף של יונדאי וחברת הטכנולוגיה יאנדקס. הבסיס לפרויקט הוא יונדאי סונטה החדשה שבתוך שישה שבועות בלבד, הוסבה על ידי הצוותים הטכנולוגיים של יאנדקס למכונית אוטונומית.

יאנדקס ויונדאי מציגות מכונית אוטונומית. יח"צ,
הצפי למכוניות אוטונומיות התרחק, אבל המירוץ נמשך/יח"צ

בשלב הראשון, עוברת המכונית סדרת בדיקות במסלולים ומגרשים סגורים, בתנאי מזג אוויר משתנים ותנאי תאורה שונים סביב השעון במתכונת של 24-7. לאחר שתשלים את שלב הניסויים הזה בהצלחה, תצא המכונית לסדרת בדיקות בעיר מוסקבה המאתגרת. בזאת היא תצטרף לעשרות מוניות אוטונומיות שיאנדקס כבר מפעילה ועד סוף 2019 צופה החברה להגיע לצי פעיל של 100 כלי רכב. גם בישראל מפעילה החברה מרכז פיתוח הפעיל מאז יוני 2019. במסגרתו היא גם עושה שימוש במכונית מסוג טויוטה פריוס שהוסבה לנסיעה אוטונומית.

עוד בוואלה!

"היעדר תשתיות היא לא הבעיה של ישראל, היעדר מנהיגות היא הבעיה"

לכתבה המלאה
יאנדקס ויונדאי מציגות מכונית אוטונומית. יח"צ,
הסבת הסונטה הייתה פשוטה יחסית לטענת הצוות הטכנולוגי של יאנדקס/יח"צ

לדברי דימיטרי פולישוק, ראש מערך כלי הרכב האוטונומיים ביאנדקס, הבחירה בסונטה נעשתה מכיוון שהיא בנויה על פלטפורמה שמאפשרת הטמעה של מערכות אוטונומיות ללא שינויים גדולים. ועדיין, הוא מספר שלמרות נקודת הפתיחה המוצלחת שסיפקה המכונית, והעובדה שהם נדרשו לשינויים מזעריים בתהליך הזה, האתגר המרכזי היה לבצע הסבה מלאה שלה בתוך מספר שבועות.

הסונטה היא אמנם אב טיפוס ראשון של שיתוף הפעולה בין החברות, אך בעתיד הוא אמור להתרחב גם לדגמים נוספים של יונדאי וגם של החברה האחות/בת - קיה. תחומי הפיתוח לא מוגבלים למכוניות עצמן, אלא גם בהיבטים נוספים של יצירת מכוניות בעלות יכולות אוטונומית כמו דיבור, ניווט מיפוי ועוד.

הסונטה האוטונומית במגרש הניסוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully