וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה 3 החדשה: החל מ-145 אלף שקלים

4.9.2019 / 19:34

דלק מוטורס, יבואנית מאזדה לישראל השיקה היום את מאזדה 3 החדשה. מנוע 2.0 ליטר, רמת גימור אחת ושתי תצורות מרכב. האבזור השתפר, המחיר התייקר

מאזדה 3 החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
מאזדה 3 החדשה, האצ'בק ספורטיבית וסדאן יוקרתית/אתר יצרן, יצרן

עד לפני כעשור, היום שבו מוצגת מאזדה 3 בשוק הישראלי, היה מכניס את הביצה המקומית לתזזית. חברות ליסינג, מנהלי ציי רכב, העובדים שלהם ובני המשפחות שלהם, שלא להזכיר כלל היבואנים - כולם חיכו בנשימה עצורה לראות מה ואיך.

אבל 2019 היא כבר תקופה אחרת לגמרי, המעמד כבר לא מה שהיה, מתחרות חדשות תפסו את מקומה, ימי הזוהר של ציי הליסינג מאחוריהם ומעט המשפחתיות שעדיין מנהלות קרב מאסף מול מגפת הג'יפונים עושות את זה בעיקר אצלם.

אבל מאזדה, שנהנית מהצמיחה בג'יפונים ומציבה שם את CX5 ואת CX3 עדיין מאמינה במכוניות הקומפקטיות. היא עושה את זה בהשקעה גדולה מאוד בתכנון, פיתוח וייצור המאזדה 3 החדשה. דור רביעי מאז תפס שם זה את מקומו של הלאנטיס.

מאזדה 3 החדשה בישראל. יצרן, קינן כהן
בראשית הייתה ה-323F... סנסציה מקומית בתחילת שנות ה-90/קינן כהן, יצרן

בדור הרביעי שלה, מאזדה 3 היא לא רק "המשפחתית של מאזדה" היא גם חלק ממהלך רחב יותר של היצרנית בשאיפה שלה לעלות מדרגה לעולמות הפרימיום. בדור הזה שתי תצורות המרכב שלה, האצ'בק וסדאן מציגות יותר מהבדל בעיצוב ומספר הדלתות. הן מציגות שתי גישות, כאשר ההאצ'בק תהייה בעלת מאפייני עיצוב ספורטיביים, בעוד הסדאן תעניק אפיל יוקרתי יותר בהופעה שלה.

מבחינת מימדים, גרסת הסדאן באורך של 466 ס"מ (תוספת של 8 ס"מ) וההאצ'בק באורך של 446 (קיצור של ס"מ בודד), הרוחב הוא 180 ס"מ והגובה הוא 144 ס"מ בסדאן (נמוכה בס"מ ביחס לדור היוצא) וחצי ס"מ פחות בהאצ'בק. בסיס הגלגלים התארך ב-2.5 ס"מ ל-273 ס"מ. השינויים במידות הנובעים משימוש בפלטפורמה חדשה משפעים גם על נפח תא המטען, 444 ליטרים בתא המטען של הסדאן (תוספת של 30 ליטרים) ו-295 ליטרים בהאצ'בק (הפחתה של 19 ליטרים). עוד שינויים בפלטפורמה כוללים מעבר של המנוע למיקום קדמי יותר ביחס לדור היוצא וגם שימוש בקורת מתח במתלים האחוריים במקום מתלה רב חיבורי - האם אלו ישבשו את התנהגות הכביש, אחד הנכסים המרכזיים של מאזדה 3 לדורותיה? נחכה לנהיגה הראשונה בה בקרוב.

עוד בוואלה!

מבחן השוואתי: הונדה סיוויק מול מאזדה 3 וסיאט לאון

לכתבה המלאה
מאזדה 3 החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
חישוקים כהים, ספוילר קדמי ושאר מאפיינים ספורטיביים בהצ'בק/אתר יצרן, יצרן

למרות שבמהלך פיתוחה ובהצגתה הרשמית לפני כשנה, היה זה מנוע הסקייאקטיב X המהפכני גולת הכותרת שלה, בשל מחירו שלהערכת היבואנית היה מייקר את המכונית בכ-40 אלף שקלים הוא לא יגיע לישראל.

אנו נמשיך לעשות שימוש ביחידת הכוח של הדגם היוצא. מנוע הסקייאקטיב G בנפח 2.0 ליטרים ובהספק של 165 כ"ס ו-21.7 קג"מ. הביצועים דווקא השתפרו מעט, זמן התאוצה ל-100 קמ"ש עומד על 8.4 שניות בתצורת ההאצ'בק ו-8.5 בסדאן. המהירות המירבית היא 208 קמ"ש בסדאן ו-201 קמ"ש בהאצ'בק.

גם תיבת ההילוכים נותרה זהה, אוטומטית פלנטרית בת שישה יחסי העברה.

מאזדה 3 החדשה בישראל. קינן כהן, קינן כהן
רמת גימור אחת, מאובזרת מאוד בשם "ספיריט"/קינן כהן, קינן כהן

מאזדה 3 החדשה תשווק ברמת גימור אחת בשלב זה, רמת הגימור נקראת "ספיריט" כשמה של רמת הגימור הפופולארית בדור היוצא. האבזור מכובד מאוד וכולל לוח מחוונים המשולב במסך דיגיטלי לנתונים, מערכת מולטימדיה על גבי מסך 8.8 אינץ' המתופעל על ידי חוגה, קישוריות למכשירי אפל ואנדרואיד, פקדי העברת הילוכים מההגה, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי 18 אינץ', חלון שמש ועוד.

מערך הבטיחות כולל התרעות אי שמירת מרחק ורכב ב"שטח מת", בלימה אוטומטית במהירות של עד 160 קמ"ש, תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית בזיהוי תנועה חוצה בנסיעה לאחור, שליטה אוטומטית בעוצמת התאורה ובקרת שיוט אדפטיבית.

בעוד מספר חודשים (ככל הנראה במהלך הרבעון הראשון של 2020) תתווסף להיצע רמת גימור נמוכה יותר, עם אותו מנוע שתיועד לציי הרכב.

מאזדה 3 החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
תא המטען גדל בסדאן והצטמצם בהאצ'בק, המתלה האחורי כעת מסוג קורת מתח ולא רב חיבורי/אתר יצרן, יצרן

מכוניות ראשונות של מאזדה 3 החדשה יגיעו לאולמות התצוגה בעוד כשבועיים, ביום הבחירות. מחירי מאזדה 3 החדשה רושמים זינוק חד של בין 9,000 ל-12,000 אלף שקלים ביחס לדור היוצא. אבל לא רק ביחס למחירה הקודם, אלא גם ביחס לכמה מהמתחרות המובילות והטובות בקבוצתה.

מחירי מאזדה 3 החדשה:
ספיריט סדאן - 145 אלף שקלים
ספיריט האצ'בק - 148 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully