וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הקורבט בדרך לישראל?

15.10.2019 / 9:42

האייקון המוטורי של שברולט התחדש בדור, ואנשי היבואנית אופטימיים מתמיד לגבי סיכויי הגעת המכונית גם לישראל. בארה"ב המחיר מתחיל מ-60,000 דולר. אם תגיע, מה יהיה מחירה בארץ?

הקורבט בדרך לישראל?. יצרן, אתר יצרן
ביצועים אקזוטיים במחצית המחיר של פורשה 911?/אתר יצרן, יצרן

שברולט קורבט, היא "מכונית הספורט של אמריקה". תואר לא רשמי שדבק במכונית הזו, והפך אותה לסמל תרבות חובק עולם. באמצע יולי האחרון הוצג דור חדש לאגדה, והשאלה המיידית שעלתה היא: האם הפעם קורבט תגיע באופן רשמי לישראל?

אנשי UMI, יבואנית שברולט, מאוד נזהרים לא לצאת בהצהרות, אבל מדבריהם נשמע שהם נחושים שהפעם זה יקרה. "כבר הרבה שנים שאנחנו רוצים זאת, אבל זה אף פעם לא צלח" הם אומרים ומספרים שבתקופה האחרונה בוטלו מיני חסמים רגולטוריים, וכשבנוסף הם מרגישים שיש אוזן קשבת יותר מצד היצרן.

הקורבט בדרך לישראל?. יצרן, אתר יצרן
שברולט השתעשעה ברעיון של קורבט עם מנוע מרכזי מאז שנות ה-60 וייצרה מספר קונספטים בתצורה זו/אתר יצרן, יצרן

החסמים הרגולטוריים עליהם הם מדברים נוגעים לאישור התקינה עליו חתם שר התחבורה של הממשל הקודם, ישראל כץ, רגע לפני שהכנסת פוזרה. עד יוני האחרון, יבואן רשמי לא היה יכול לייבא ארצה כלי רכב עם פנסים מתקדמים, בתקינה אמריקנית (פנסים בעלי אלומה סימטרית לעומת א-סימטרית כפי שקובעת התקינה האירופאית שאומצה בישראל). אמנם אותו שר תחבורה הצהיר על אימוץ התקינה האמריקנית במקביל לאירופית כבר ב-2012, אבל רק ביוני 2019 נחתם הצו שמתייחס לפנסים המתקדמים שנפוצים כיום - אלה עם תאורה אדפטיבית בה האלומה הגבוהה פועלת באופן קבוע והמכונית מחליפה אוטומטית ובהתאם לתנאי הדרך, בין אלומה גבוהה לרגילה.

עוד בוואלה!

קורבט החדשה היא מפלצת ובדרך לישראל

לכתבה המלאה
קדילאק ATS-V במבחן. קובי ליאני
קאדילק ATS-V קופה/קובי ליאני

לצד עדכון זה, אנשי UMI גם נשענים על הצלחת דגמי V של קאדילק ושל שברולט קמארו שנמכרים במספרים יפים לסגמנט. קאדילק ATS-V החזקה והקיצונית מבין גרסאות ה-ATS הגיעה לישראל בסוף הרבעון הראשון 2016 ומאז מכרה 36 יחידות כש-8 מתוכן נמכרו השנה. מחליפתה CT4-V כבר נחשפה ותגיע במהלך 2020. קאדילק CTS-V הגיעה בקיץ 2016 ולאורך התקופה מכרה 11 יחידות. ייצור הדגם הופסק השנה וכך גם היבוא עד בוא CT5-V מחליפתה ב-2020. קמארו הגיעה בפברואר 2016 ומאז מכרה 106 יחידות כשהשנה כבר נמכרה כל הכמות שיובאה: 16 יחידות. אנשי UMI, מצהירים שאלה מספרים טובים מהערכותיהם בעבר ואם היה להם עוד, הם היו מוכרים, במיוחד בקמארו.

מעודדים מהשינויים, ומנתוני המכירות המחמיאים, אנשי היבואנית כעת לוטשים עיניים לאייקון מוטורי שעם כל שנה והחלפת דור, הופך אקזוטי יותר ויותר: שברולט קורבט.

הקורבט בדרך לישראל?. יצרן, אתר יצרן
תא נוסעים דמוי מכונית מירוץ, עם הפרדה בין הטייס לנוסע המבוהל/אתר יצרן, יצרן

חלום אמריקני

זהו דור שמיני של קורבט (C8), ועימו ביצעה שברולט שני מהלכים אמיצים: הראשון נוגע למיקום המנוע. במקום מבנה של מנוע-קדמי והנעה אחורית, קורבט עוברת - ולראשונה בתולדותיה - לנוסחה אקזוטית יותר של מנוע מרכזי-אחורי והנעה אחורית. המטרה: להתחרות טוב יותר במיטב האירופאי וכן הצהרת היצרנית כי הסידור המסורתי מיצה את היכולת שלו לתמוך בכוח ובביצועים המצופים ממנה.

הקורבט בדרך לישראל?. יצרן, אתר יצרן
הקורבט בדרך לישראל?/אתר יצרן, יצרן

המהלך השני נוגע למנוע עצמו. למרות מהפיכת הטורבו, שברולט בחרה להיצמד למנוע האטמוספרי, היותר "טהור" ולא פחות ספורטיבי, עם V8 (איך לא) בנפח של 6.2 ליטר שמפיק בגרסת Z51 (שמה של חבילת הביצועים), 495 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמד חדשה, שמאפשרת תאוצה מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בתוך פחות מ-3 שניות - גם זה לראשונה בתולדותיה. נתון המהירות המרבית טרם פורסם.

ייצורה יתחיל בסוף השנה בארה"ב ומחירה שם יתחיל בפחות מ-60,000 דולר (עוד אין מחיר רשמי, וברור שחבילת Z51 תגבה תוספת תשלום). בהינתן סביבות שער הדולר הנוכחי, כלל האצבע בהמרת מחיר דולרי לשקלי בתוספת מיסים בישראל, הוא הכפלה ב-10. מכאן שמחירה כולל מיסים בארץ, יחל בסביבות 600,000 שקלים לגרסת הבסיס.

הקורבט בדרך לישראל?. יצרן, אתר יצרן
6.2 ליטרים, אטמוספרי בתצורת V8/אתר יצרן, יצרן

קורבט מעולם לא הגיעה בערוץ הרשמי, אבל היא מככבת ביבוא האישי. קשה מאוד לדעת כמה עולות לארץ מידי שנה, אבל ההערכה היא שמדובר על כ-20 יחידות. חלקן חדשות לחלוטין, חלקן "כחדשות" (בסגנון "0 ק"מ") וחלקן משומשות עד שנתיים (כפי שקובע החוק הישראלי).

מבחינת UMI, גם כמות קטנה שכזו שווה את התדמית שהאגדה המוטורית הזו מסמלת. תדמית שלא רק תעבה את מערך דגמי הספורט שכולל את קמארו וגרסאות V של קאדילק, אלא תוביל אותו וכמובן תעזור לה להרים את מכירות מותג שברולט באופן כללי.

הקורבט בדרך לישראל?. יצרן, אתר יצרן
ואפשר אפילו לפנטז על הקונברטיבל/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully