וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצג: אסטון מרטין DBX

20.11.2019 / 9:44

106 שנים אחרי שנוסדה, והרבה יותר מדי זמן אחרי המתחרים, גם אסטון מרטין מעמידה בהיצע שלה SUV ספורטיבי "עם נשמה של מכונית ספורט" הם מבטיחים. אתם יכולים כבר להזמין אחד תמורת 1,690,000 שקלים

אסטון מרטין DBX/יצרן

אסטון מרטין, סמל אריסטוקרטי בריטי יותר מיהלומי הכתר של המלכה בחרה להציג את ה-DBX בבייג'ין, סין. זה לא קורה סתם ככה. השינוי הגיאו-פוליטי ועליית כוחה הכלכלי של סין מתכתב ישירות עם השינוי העצום שמסמל ה-DBX אצל אסטון מרטין. אחרי יותר מ-100 שנים של ייצור מכוניות ספורט ו-GT, היא מצטרפת לטרנד שסחף כבר יצרניות ספורט ויוקרה אחרות כמו פורשה, למבורגיני, בנטלי ואפילו פרארי בעתיד הלא רחוק והעמידה SUV ספורטיבי משלה.

אסטון מרטין DBX. יצרן, אתר יצרן
עם החרטום המוכר, רק גבוה יותר/אתר יצרן, יצרן

אחרי קדימונים ושלל הודעות על כך שהנה הנה הוא בא, אסטון מרטין חשפה הבוקר את התוצר הסופי שלה. המבחנים הפיזיים התחילו בשנה שעברה, אבל ה-DBX נמצא על לוחות השרטוט כבר מ-2015.

הוא אינו חולק את הפלטפורמה עם אף אחת ממכוניות החברה, ועבור יצרנית כמו אסטון מרטין מדובר בהשקעה אדירה, זה כולל גם מפעל ייצור שכולו מכוון לבניית ה-DBX בווילס בבריטניה.

מרכב האלומיניום מכסה אורך כללי של 504 ס"מ, רוחב של 200 ס"מ, גובה של 168 ס"מ ובסיס גלגלים ארוך מאוד של 306 ס"מ ממש כמו מכוניות פאר כמו אודי A8, מרצדס S קלאס ושות'. השימוש באלומיניום מביא את המכונית הלא קטנה הזו לעצור את מאזני המשקל על 2,245 ק"ג.

בתחום הפרקטי - תא מטען של 632 ליטרים והתאמה של חבילות אבזור משלימות למגוון שימושים כולל מתקן למגלשי סקי ואפילו מתקן רחיצה נייד לכלבים בטרם יוכנסו אחר כבוד לטרקלין ה-DBX.

עוד בוואלה!

איגוף בשטח: אסטון מרטין DBX

לכתבה המלאה
אסטון מרטין DBX. יצרן, אתר יצרן
פורשה קאיין, הנה אני בא/אתר יצרן, יצרן

מתחת לגוף, בעל חלוקת המשקל של 54 אחוזים לפנים ו-46 לאחור, יש מערכת בולמי אוויר שבנוסף לנוחות ותמיכה דינאמית. מאפשרים להגביהה ולהנמיך את המרכב לפי סוג השימוש. בשטח, מרווח הגחון הרגיל של 19 ס"מ יכול להתרומם בעוד 4.5 ס"מ או להנמיך אותו ב-5 ס"מ לנהיגה ספורטיבית. הבולמים שעושים שימוש במערכת חשמלית 48V לוקחים חלק גם כסוג של מוטות מייצבים אקטיביים, כאשר לפי אסטון מרטין הם מסוגלים לייצר עד 142 קג"מ בהתנגדות לפיתול בכל ציר.

אסטון מרטין DBX. יצרן, אתר יצרן
הגה עגול תודה לאל, הרבה כפתורים תודה לאל, והרבה עור תודה לפרות/אתר יצרן, יצרן

מתחת למכסה המנוע, נמצא מנוע ה-4.0 ליטרים V8 הנהדר שאסטון רוכשת ממרצדס. אפשר למצוא אותו גם ב-DB11 וגם בוואנטג' ועכשיו ב-DBX. כמו האחיות הצמודות יותר לאספלט, גם המנוע פה במיקום קדמי-מרכזי - דהיינו אחרי קו הגלגלים הקדמיים, על מנת למרכז את המשקל ככל האפשר.

למנוע הטווין טורבו הספק של 550 כ"ס ב-6,500 סל"ד והמומנט הוא 71.4 קג"מ ב-2,200 סל"ד. הכוח נשלח לארבעת הגלגלים דרך תיבת העברה מרכזית נשלטת אלקטרונית שמסוגלת להעביר עד 47 אחוזים מהכוח לגלגלים הקדמיים במידת הצורך. היא גם אחראית לפעולה שונה בכל אחד מששת מצבי הנהיגה של ה-DBX הכוללים ארבעה מצבי נהיגה בכביש ועוד שניים לשטח. תיבת ההילוכים עצמה בעלת 9 יחסי העברה ומותקנת בצמוד למנוע (בוואנטג' ואחרות היא נמצאת על הציר האחורי לטובת חלוקת משקל). נעילת דיפרנציאל מרכזית ונעילת דיפרנציאל אחורית אלקטרונית יסייעו לו בנהיגת שטח ברחבי האחוזה שלכם.

הביצועים: 4.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 291 קמ"ש. צפו לגרסאות חזקות ומהירות בעתיד.

אסטון מרטין DBX. יצרן, אתר יצרן
גם מאחור שומרת החברה על מאפייני העיצוב המוכרים שלה/אתר יצרן, יצרן

בתא הנוסעים של ה-DBX אסטון מרטין מדגישה את העבודה הרבה שהושקעה בחלל של רכב שאם נודה על האמת, הולך ותופס מקום נכבד יותר מאשר היכולת שלו לתפור כביש מסולסל. המרווח, אומרת החברה הוא הטוב ביותר בקבוצה שלו וגג השמש הפנורמי לכל אורכו מוסיף לתחושה האוורירית בתא. לא נעשה פה רשימת אבזור, כי היא מאוד ארוכה, אבל שורה אחת תפסה את תשומת הלב בהודעה לעיתונות. על פי אסטון מרטין, בתכנון ועיצוב סביבת הנהג נעשה שימוש לא רק במשוב מהלקוחות שלהם וקבוצות מיקוד שונות משווקים בעולם - אלא גם במחלקת הייעוץ הנשית של היצרנית. אולי משם הגיע הרעיון לצייד את המכונית בתא כפפות ושלל חללי אחסון שימושיים. אני יודע "תא כפפות זה משהו מיוחד?!" אבל תתפלאו, אין אחד כזה בוואנטג', שבכלל סובלת ממחסור מחפיר בתאי אחסון, אבל מכונית ספורט קטנה זה דבר אחד ו-SUV למשפחת קרדשיאן זה משהו אחר לגמרי. יש אפילו משענות יד נפרדות.

על הצד החזותי, מסך מולטימדיה 10.25 אינץ' עם קישוריות למכשירי אפל, מצלמות 360 מעלות מוקרנות גם הן דרך המסך המרכזי. לוח המחוונים הדיגיטלי הוא מסך ענק של 12.3 אינץ'.

אסטון מרטין DBX. יצרן, אתר יצרן
מסילות גג למגלשי סקי וגם חבילת אבזור לחיות מחמד/אתר יצרן, יצרן

500 הרוכשים הראשונים של ה-DBX יקבלו אותו עם "חבילת 1913" על שם שנת ייסוד החברה. המכוניות יצוידו בתגים מיוחדים, ספי דלתות מיוחדים ולוחית ממוספרת מהסדרה המצומצמת הזו. אבל זה לא הכל, כל אחת מהמכוניות האלו תיבדק אישית על ידי אנדי פאלמר, המנכ"ל של אסטון מרטין בטרם תימסר. כמו גם ספר הבניה של המכונית חתום על ידי בכירי החברה וכמובן יוזמן למסירה אישית של המכונית.

נשמע לכם כמו טררם גדול? ייתכן, אבל צריך לזכור שה-DBX עבור אסטון מרטין הוא לא "עוד דגם" המכונית הזו, על ההשקעה האדירה בה היא מנוע הצמיחה המרכזי הצפוי לאסטון מרטין בשנים הבאות. החברה, שמייצרת כיום קצת יותר מ-6,000 כלי רכב בשנה, צופה שה-DBX יקפיץ את המספרים שלה למעבר ל-10,000 יחידות בשנה - אלו מספרים מסחררים בסדרי הגודל שלה.

מחברת אוטוארט, יבואנית אסטון מרטין לישראל נמסר כי לקוחות יוכלו להזמין את הרכב כבר מהיום (20.11) ויחידות ראשונות שלו צפויות להגיע ברבעון השני של 2020. המחיר, מתחיל ב-1,690,000 שקלים.

אסטון מרטין DBX. יצרן, אתר יצרן
אסטון מרטין DBX/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully