וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוח, גיר ומשאית

27.12.2019 / 13:30

דן הרמן, ראש ההתמחות להנדסת מערכות רכב במכללת אפקה החליט ללמד את התלמידים שלו שיעור עם עזר הוראה יוצא דופן - משאית אמיתית שהובאה לשיעור

מכללת אפקה. יח"צ,
המשאית של JAC שהובאה לצורך הלימודים/יח"צ

מאז המפגש הראשון עם דן הרמן והתוכנית לתואר ראשון בהנדסה מכנית במכללת אפקה, היה ברור שיש פה מישהו שמשלב משהו שהוא מאוד אוהב, עם משהו שהוא מאוד מבין וטוב בו. אז, זה היה כשפגשנו את תצוגת הדגמים המשגעת שהוצגה במכללה. דגמים שבאמצעותם למדו הסטודנטים על ההתקדמות העיצובית והטכנולוגית שעבר עולם הרכב.

הפעם, במסגרת קורס מבנאות רכב, בו לומדים הסטודנטים על השיקולים בתכנון ובניית השלדה ותת השלדה של כלי הרכב. ובמקרה של שלדת משאית, הדרישות הייחודיות שיש לסוג כזה של כלי רכב. למשל, הצורך להקנות לשלדה גמישות מבנית, הפוך מהקשיחות אליה שואפים בתכנון שלדת מכונית נוסעים למשל. אבל במקום להעביר את השיעור עם האמצעים הרגילים של מצגות ושרטוטים, הרמן עשה משהו אחר.

מכללת אפקה. יח"צ,
תכנון שלדת משאית שונה משמעותית מזה של מכונית נוסעים/יח"צ

הוא פונה לצ'יינה מוטורס, יבואנית משאיות JAC לישראל בבקשה לשאול משאית מתוצרת החברה לצורך ההדגמה. וכך, את השיעור עברו הפעם התלמידים כאשר הם מסביב, מתחת ובתוך משאית אמיתית. כאשר עומדים מול אחת כזו, ההסברים על שיטות בניה בשימוש קורות U עם חיבורי מסמרות, אופן החיבור של המתלים לשלדה ועוד. המגע הישיר עם המשאית גם הביא את התלמידים לשאול שאלות שייתכן מאוד ולא היו עולות כלל בשיעור תיאורטי.

"בדומה למרצים נוספים באפקה, אני מעורב בעשייה בתעשייה - במקביל להוראה, וזה משרת אותי במקרים מן הסוג הזה, ומסייע לי ללמד בצורה הרבה יותר יצירתית ופרקטית" אומר דן הרמן לוואלה רכב. "מתוך הבנה שיש צורך לחוש ולראות כדי לדעת יותר. כך לדוגמה, במהלך הלימודים הסטודנטים יוצאים לבקר במפעלי יצור של תומקאר (רכבי שטח ישראלי מקוריים), ובמהלך הביקור יורם זרחי, הבעלים של המפעל, אף מרצה בפני הסטודנטים על שיקולים יום-יומיים אמיתיים שבתכנון וייצור הרכב".

עוד בוואלה!

כמו גדולות: תערוכת דגמי המכוניות של מכללת אפקה

לכתבה המלאה
מכללת אפקה. יח"צ,
הסטודנטים לצד המשאית במכללה/יח"צ

והרמן, גם מהשיחה ההיא איתו וגם מהדברים עליהם הוא מספר לי אחר כך, מסתבר שלגמרי מערבב פלז'ר וביזניס. כך שחוץ מתואר ראשון בהנדסת מכונית ותואר שני בהנדסת רכב ודוקטורט בהנדסת רכב עליו הוא עמל כיום, יש לו גם מכונית אספנות של פורשה (944) וקורס נהיגת ראלי בצרפת בעברו.
"אופן הלימוד מותאם באופן ספציפי לנושא ואינו קבוע. חלק מהחומר מועבר באופן המסורתי בו המרצה עומד מול הכיתה. חלק אחר נלמד על ידי ביצוע פרויקטים של תכנון המדמים אופן עבודה ריאליסטי של מהנדס פיתוח בתעשייה. במעבדה - הסטודנטים מבצעים ניסויים ברכב, לומדים כיצד לבצע אותם ולומדים לקשור בין תחושות נהיגה לבין משוואות הדינמיקה שלמדו בכיתה".

שר החינוך, תרשום לפניך, יש צורך דחוף בכמה עשרות אלפי דן הרמנים במערכת החינוך הממלכתית, כנראה שמצבנו במבחני פיז"ה הבאים יהיה טוב משמעותית.

על התוכנית להנדסת רכב במכללת אפקה:
במסגרת התוכנית לתואר ראשון בהנדסה מכנית, מפעילה אפקה, המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, את ההתמחות היחידה בארץ להנדסת רכב. במסגרת זו, מכשירים את הבוגרים ומקנים להם ידע והבנה של הדרישות והמורכבות הייחודיות של כלי הרכב כמכונה, כך שיוכלו לעסוק בתכנון רכב ומערכותיו, בעבודה אצל יבואני רכב ובתפקידים שונים ומגוונים בגופים בהם נדרש ניהול טכני של ציי רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully