וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות פברואר: המספרים המלאים והאמת מאחוריהם

וואלה רכב וקארזון

5.3.2020 / 7:32

אחרי ינואר מעודד, היינו משוכנעים שפברואר כבר יציג מספרים מתונים יותר, אבל מסתבר שהבחירות עשו לאנשים חשק לשלוף את הארנקים (כן, יש קשר). מה העיף את סיאט ולמה יש למה לצפות ומי החשמלית שהפתיעה?

בונדד רכב באילת. קובי ליאני
בונדד רכב באילת/קובי ליאני

כאשר פרסמנו את סיכום המסירות של חודש ינואר, הבהרנו שצריך לקחת את כל המספרים של החודש הראשון בערבון מוגבל. שחלק גדול מהעסקאות פה למעשה שייכות לרכישות שבוצעו בשנה שעברה ורק כעת עולות המכוניות עצמן לכביש, ששינוי המיסוי הביא להקדמת עסקאות ואספקה מאוחרת ועוד. אולם עם קבלת המספרים של פברואר, נראה שהמומנטום ממשיך לדחוף את שוק הרכב המקומי קדימה.

על פי נתוני משרד התחבורה, מספר הרכבים החדשים שנמכרו בפברואר 2020 עמד על מעל ל-27 אלף כלי רכב, 7.5% גידול יחסית לחודש המקביל ב-2019, וסה"כ גידול של 8.5% מתחילת השנה.

סקירת מבצעי יבואנים ומחירי 0 קילומטר

ביחד עם אתר "קארזון השוואת רכבים" אנחנו גם מנהלים מעקב אחרי מצב ההנחות ומבצעי ה-0 ק"מ של היבואניות השונות. אחוז ההנחות הממוצע במבצעי יבואנים במהלך פברואר עלה בחצי אחוז ל-6.5%. לעומתו, אחוז ההנחות הממוצע בשוק האפס קילומטר ירד ל-11.5%, כך שפער ההנחות הממוצע עומד על 5% בלבד. מומלץ מאוד לרוכשים לבדוק את האופציות השונות לפני החלטה על הרכישה, כאן, למרות ההנחה לכאורה ממחיר המכונית באולם התצוגה שנראית אטרקטיבית, מתבטאת בהפרש מחירים בשוק המשומשות שעומד על קרוב ל-15% בין רכבי אפס קילומטר ורכבים שנקנו ישירות מהיבואן.

מבצעים והנחות 0 ק"מ. קארזון, צילום מסך
מבצעים והנחות 0 ק"מ/צילום מסך, קארזון

היצרניות המובילות

יונדאי ממשיכה להוביל אתה מספר המסירות עם עם קרוב ל-3,900 כלי רכב, למרות ירידה יחסית של כ-7% לתקופה המקבילה שנה שעברה. טויוטה, מובילת המכירות ב-2019 במקום שני עם כ-3,700 כלי רכב וזינוק של מעל ל-40% יחסית לתקופה המקבילה. גם שברולט וסיאט ממשיכות בעליה משמעותית יחסית לשנה קודמת עם 78% ו-64% גידול בהתאמה. לעומתם, קיה, מאזדה וניסאן עם ירידות יחסית לתקופה המקבילה. ייתכן מאוד שהאחרונה תשפר את המספרים שלה כבר בחודש הבא עם כניסתה של מיקרה החדשה למסירות בקצב מלא וכמובן עם תחילת שיווק הג'וק החדש.

המותגים הנמכרים. קארזון, צילום מסך
דירוג היצרניות המובילות/צילום מסך, קארזון

הדגמים הנמכרים ביותר

יונדאי איוניק ממשיכה להוביל את המכירות עם כמעט 4,500 כלי רכב מתחילת השנה. שברולט ספארק ממשיכה עם המומנטום של חודש ינואר עם 2,222 מסירות מתחילת שנה, גידול של מעל 121% לתקופה המקבילה.

מבחינת חלוקה לקטגוריות, הקרוסאוברים הקומפקטיים ממשיכים להוביל את המכירות החודש, וקטגוריה זו רושמת גידול קל יחסית לחודש הקודם ולשנה שעברה. המרוויחה העיקרית וגם התורמת העיקרית לגדילה הזו היא קיה, עם דומיננטיות דגמים בכמעט כל פלח של הקבוצה הרחבה והמתרחבת הזו.

קטגורית המשפחתיות גדלה משמעותית במעל ל-40%. עיקר הגידול נבע מטויוטה קורולה. קטגוריית הקרוסאובר פרימיום מגדילה את חלקה ב-8% את אחוז הגידול יחסית לחודש ינואר מ-36% גידול ל-44% גידול. עיקר הנפגעות מהגידול הם המכוניות היותר קטנות וזולות - מיני וסופרמיני.

הדגמים הנמכרים. קארזון, צילום מסך
הדגמים הנמכרים ביותר/צילום מסך, קארזון
קטגורית מיני. קארזון, צילום מסך
הנמכרות ביותר: מיני/צילום מסך, קארזון
קטגורית סופר מיני. קארזון, צילום מסך
הנמכרות ביותר: סופר מיני/צילום מסך, קארזון
משפחתיות. קארזון, צילום מסך
הנמכרות ביותר: משפחתיות/צילום מסך, קארזון

תובנות ומגמות

אמנם את זיהוי המגמות הראשוני של השנה אפשר יהיה לסמן, אם בכלל, רק בתום הרבעון הראשון של השנה, קרי - בסיכום של מרץ. אבל במבט על החודשיים האלו כבר אפשר לזהות כמה מהסימנים הראשונים שלה. שברולט רשמה שני זינוקים משמעותיים וזה כבר חודש שני שלה בכיוון הזה - עם שברולט ספארק ועם האקווינוקס. לגבי הראשונה, עיקר המכירות בסגמנט הזה הוא לציי רכב וחברות השכרה. בספארק מנוע בנזין, 4 צילינדרים אטמוספרי ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית - ממש מתכון מהאסכולה הישנה, בניגוד למתחרותיה שעברו למנועי שלושה צילינדרים ותיבות רובוטיות, ייתכן והשילוב הזה משכנע את אותן חברות שמדובר במוצר עמיד יותר בהיבט של עלויות תחזוקה. לגבי האקווינוקס, שנמכר פה כבר כמה שנים, אבל לא הצליח להתרומם, הפעם עם מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט, הוא מצליח להוסיף למעלות שלו בתחומי האבזור והמרווח (פה זה מסתכם, אבל זה מה שחשוב במכונית כזו) - גם את ההיבט הבטיחותי שהיה חסר לו. האם השינוי הזה אומר שהלקוח הישראלי למד להעריך בטיחות? הלוואי.

תחילת שיווק שברולט ספארק המחודשת. יצרן, אתר יצרן
שברולט ספארק, ממשיכה להניב מספרים יפים/אתר יצרן, יצרן

סיאט מזניקה שני דגמים שלה לראשית הדירוג: איביזה וארונה. האם הוכנסו שיפורים יוצאי דופן בדגמים? ממש לא, זו התוצאה של ימי מכירות אינטנסיביים ב-19-21 בפברואר. מכל מקום השתיים מזנקות במספרים כאשר הארונה עוקף (לפחות החודש, את קיה סטוניק) ועולה למקום הראשון. איביזה אמנם ציינה גדילה, אבל עדיין במקום השלישי אחרי יונדאי i20 וטויוטה יאריס, אבל כדאי לשמור על קשר עין איתה, שכן ברבעון השני של 2020 היא אמורה להתחיל להיכנס במספרים גדולים למכרז של צה"ל לרכב של קצינים מדרגת רב סרן ונגדים בכירים יחד עם יונדאי i20.

עוד בוואלה!

כמה אתם באמת צריכים לשלם על המכונית שלכם. הפעם: סיאט

לכתבה המלאה
מבחן השוואתי: סיאט איביזה מול יונדאי i20. קינן כהן, ניר בן טובים
מספרים נאים מאוד כתוצאה מימי מכירות לסיאט/ניר בן טובים, קינן כהן

באגף החשמלי, הגם שהיצע הדגמים המקומי עדיין מצומצם, ב-MG מתחילים לייצר קצב נאה עם ה- MG ZS EV. הגרסה החשמלית של ה-ZS מכרה 102 יחידות בפברואר שמצטרפות לנתון כולל של 211 יחידות חשמליות מתחילת השנה, לעומת 209 מגרסאות הבנזין. מעניין יהיה לראות האם הגרף מתיישר בחודשים הקרובים עם תחילת השיווק ועלייתו לכביש של המתחרה מבית GAC ה-GE3 שגם הוא סיני, חשמלי ומתומחר באופן דומה.

ואני יודע על מה אתם חושבים והתשובה היא לא, אין שום בעיית אספקה בשל מגפת הקורונה בסין...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully