וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

KTM 390 אדוונצ'ר בישראל

19.3.2020 / 13:20

יבואנית KTM לישראל מתחילה בשיווק ה-390 אדוונצ'ר, עם עיצוב וטכנולוגיה של האחים הגדולים, רק במימדים קטנים. המחיר: 40 אלף שקלים

KTM 390 אדוונצ'ר בישראל. יצרן, אתר יצרן
KTM אדוונצ'ר, עכשיו ב-390 סמ"ק/אתר יצרן, יצרן

KTM מפתיעה אותנו פעם נוספת ומוציאה לשוק אופנוע אדוונצ'ר עם כל הקלפים הנכונים בנפח של 390 סמ''ק בלבד. לאורך השנים החברה האוסטרית דגלה בחדשנות טכנולוגית ולא חששה ללכת נגד הזרם. היא עשתה את זה עם מערכת הזרקת דלק במנועי שתי פעימות, מנגנון בולם אחורי ללא לינק ועוד חידושים רבים.

בנוסף לחדשנות הטכנולוגית היא גם תמיד העזה להוציא לשוק דגמים חדשניים שיצרו קטגוריות חדשות משל עצמם. דוגמאות? סדרת הדיוק, הפרירייד, אופנועי המוטוקרוס בנפח 350 סמ''ק ועוד. הפעם הם עושים את זה עם אופנוע אדוונצ'ר בנפח של 390 סמ''ק. כיום קיימים בשוק אופנועים דו שימושיים או אדוונצ'רים בנפח של 250 סמ''ק כדוגמת ההונדה CRF L, הסוזוקי ויסטרום 250, הב.מ.וו 310, או הקוואסקי KLX ומעליהם אופנועים בנפח של 650 ומעלה כגון ההוסקוורנה 701, KTM 690 וה-AJP ראלי. אף אחד מכל האופנועים שציינתי, הוא לא באמת אופנוע אדוונצ'ר ולכן ל-390 אדוונצ'ר אין מתחרים ישירים.

KTM 390 אדוונצ'ר בישראל. יצרן, אתר יצרן
KTM 390 אדוונצ'ר בישראל/אתר יצרן, יצרן

מה זה בכלל אופנוע אדוונצ'ר?

להגיע לכל מקום שנרצה, לאורך כל מסלול שנבחר וגם לקחת אתנו את כל מי ומה שנרצה - את כל זה אופנוע אדוונצ'ר צריך לאפשר לנו לעשות. בין אם אנחנו בוחרים לרכוב בקצב מהיר, ברוגע ושלווה, או נמצאים בתוך תנועה עירונית צפופה, אופנוע אדוונצ'ר אמור להתנהג בכל מסלול ובכל קצב רכיבה, באופן שיעניק לרוכב בטחון ונוחות ברמה הגבוהה ביותר. אופנועי האדוונצ'ר מהדור האחרון, מאפשרים לרוכב להרחיב את גבולות ההנאה מהרכיבה במגוון רחב של מסלולים, באופן ששום אופנוע אחר לא מסוגל לעשות.

חשוב להבין, שלא מדובר באופנועים דו שימושיים כמו שנהוג היה לקרוא להם בעבר, שבעיקר מצליחים לשלב בין יכולת כביש לשטח עם הרבה פשרות לשני הכיוונים. מדובר באופנוע שבכל התנאים והמסלולים יהיה מסוגל להעניק ביצועים ברמה הגבוהה, כזו שתגרום לרוכב להעצים עוד יותר את חווית הרכיבה.

עוד בוואלה!

KTM 790 אדוונצ'ר R במבחן ראשון

לכתבה המלאה
KTM 390 אדוונצ'ר בישראל. יצרן, אתר יצרן
טכנית זה נקרא קפיצה קטנה בעיר?/אתר יצרן, יצרן

קטגוריה לוהטת

בשנים האחרונות זכו אופנועי האדוונצ'ר להצלחה מסחררת ובאופן מפתיע בעיקר הגדולים שביניהם. לרוב מדובר באופנועים גדולים וגבוהים עם מנועים בעלי הספקים הרבה מעל 100 כ''ס, משקל בסביבות ה-250 ק''ג ומחירם הרבה מעבר ל-100,000 ש''ח. הבעיה היא, שבגלל הממדים הגדולים ועוצמת המנועים הם דורשים מהרוכב ניסיון ומיומנויות רכיבה גבוהות בכביש ובעיקר בשטח. ההצלחה הגדולה של אופנועים אלו נובעת מהוורסטיליות הגדולה שלהם, נוחות הרכיבה ותחושת החופש שהם מעניקים לרוכב.

כמו באדוונצ'רים הגדולים והיקרים הרבה יותר, גם ה-390 מצויד במערכות אלקטרוניות מתקדמות, אשר לא רק מעניקות רמת בטיחות גבוהה, אלא גם עוזרות לרוכב בכל תוואי וסגנון רכיבה שיבחר. מערכות אלה מודדות בכל רגע את מצב המצערת, תפוקת המנוע, זווית ההטיה והתאוצות בכל הצירים בכדי לאפשר לרוכב להאיץ, לבלום ולפנות בצורה נחושה ובטוחה בכל התנאים. הבלימה זוכה לתשומת לב מיוחדת בזכות מערכת ABS שבנוסף לחיישני נעילת הגלגלים, מתחשבת גם בזווית ההטיה. מערכות בקרה חשובות מאוד באופנוע שמיועד גם לרוכבים מתחילים ובמיוחד ברכיבה בשטח בתנאי אחיזה ירודים.

KTM 390 אדוונצ'ר בישראל. יצרן, אתר יצרן
KTM 390 אדוונצ'ר בישראל/אתר יצרן, יצרן

מנוע הסינגל מקורר מים ומוזרק והוא נלקח מדגם הדיוק 390 לאחר שעבר התאמה לשימוש החדש. עקומת ההספק הונמכה במקצת כלפי מטה ועקומת המומנט התרחבה בעיקר לתחום הסל"ד הנמוך, לטובת רכיבה גם קצת פחות אגרסיבית. ההספק המוצהר עומד על 43 כ''ס עם מומנט של 3.8 קג''מ. בנוסף לכך המנוע כולל גם מצמד מחליק ומערכת קוויק שיפטר אופציונאלית.

השלדה בנויה מסבך צינורות פלדה וכוללת שלדת זנב פריקה, בדיוק כמו בדגמים הגדולים. המתלים הם בעלי מהלך קדמי של 170 מ''מ ואחורי 177 מ''מ עם אפשרות לכיוון עומס קפיץ מאחור. הגלגל הקדמי הוא בקוטר 19 אינץ' והאחורי 17 אינץ' כנהוג באופנועי האדוונצ'ר עם נטיות כביש. נתונים אלו ביחד עם החישוקים היצוקים, לא בדיוק משדרים על יכולות שטח גבוהות, אך עד שלא נצליח לרכוב עליו לא ניתן לדעת. גובה המושב עומד על 85.5 ס''מ וזה מעט גבוה עבור רוכבים נמוכים, אך גם כאן, רק לאחר שנעלה עליו נוכל להרגיש עד כמה באמת המספרים הללו באים לידי ביטוי בפועל.

מיכל הדלק בנפח 14.5 ליטרים מעניק טווח נסיעה מכובד של כ-400 ק''מ, כיאה לאופנוע אדוונצ'ר רציני.

KTM 390 אדוונצ'ר בישראל. יצרן, אתר יצרן
KTM 390 אדוונצ'ר בישראל/אתר יצרן, יצרן

עידן המסכים

כיאה לעידן הדיגיטלי שבו האנושות מחוברת למסכים כמעט ללא הפסקה, אנשי KTM השקיעו הרבה מחשבה ותשומת לב במסך הדיגיטלי החדש. בנוסף למצבי הפעולה הרבים ולתאורת רקע מתחלפת בהתאם למידת האור, הוא מאפשר גם שליטה על כל הפעולות מיחידת הבקרה, שעל הכידון מבלי להוריד ממנו את הידיים. ניתן גם להשתמש במסך כצג של מערכת הניווט וזה יתרון משמעותי בטיולים ארוכים למקומות פחות מוכרים.

מחיר האדוונצ'ר החדש הוא 40 אלף שקלים כולל מע''מ והוצאות רישוי, מחיר המקביל לזה של מרבית הקטנועים בנפח זהה. אין ספק שהאדוונצ'ר 390 החדש יכול להתאים לרוכבים רבים ומגוונים שעד היום כלל לא חשבו כלל על אופנוע אדוונצ'ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully