וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם אין מכוניות נייצר מכונות הנשמה

27.3.2020 / 10:20

במלחמת העולם השנייה יצרה פורד מטוסים, אוניות, קסדות וג'יפים, במלחמה העולמית בקורונה היא מסבה פסי ייצור לבניית מכונות לטיהור אוויר, מגני פנים ומסננים

פורד נרמת לייצור מגני פנים ומערכות הנשמה. יצרן, אתר יצרן
הסבת מתקני ייצור מרכב לייצור מסיכות פנים/אתר יצרן, יצרן

תעשיית הרכב ובמיוחד זו האמריקנית מעולם לא נודעה ככזו בעלת גמישות ומהירות תגובה. אולם הזמנים החדשים של התמודדות מול מגיפת הקורונה והאילוץ להשבית פסי ייצור מביאים גם חברות ענק כמו פורד לשנות כיוון במהירות.

היצרנית האמריקנית הוותיקה כבר ידעה בעבר התגייסות לייצור שאינו כלי רכב, כמו במלחמת העולם השנייה, אז במפעליה יוצרו והורכבו טנקי M8, מטוסי B-24, קסדות, אוניות וכמובן הג'יפ המפורסם שאמנם תוכנן על ידי וויליס אבל יוצר על ידי פורד. אולם כעת, החברה מגייסת את יכולות הייצור שלה על מנת לצייד צוותים רפואיים במסכות, מטהרי אוויר ומכונות הנשמה.

פורד נרמת לייצור מגני פנים ומערכות הנשמה. קינן כהן, קינן כהן
במלחמת העולם השנייה הם ייצרו ג'יפים, קסדות, טנקים אוניות ומפציצים - הפעם מסכות פנים/קינן כהן, קינן כהן

לצורך כך חברה היצרנית לחברת 3M, יצרנית המכשור הרפואי GE Healthcare וחברת UAW על מנת לספק ציוד נדרש לטיפול בהתפרצות הקורונה. צוותים משותפים לפורד ו-3M תכננו במשותף מכונה לטיהור אוויר שעושה שימוש בכמה מכלולי מדף מפתיעים כמו למשל מאווררים שמגיעים ממערכת קירור המושבים של הטנדר F-150. שבצירוף למסננים של 3M מונעים מעבר והפצה של חלקיקים לחים שעלולים להעביר את הנגיף. במקביל תייצר פורד במפעלים שלה מגני פנים לצוותים רפואיים שבאים במגע עם החולים, להערכת החברה ניתן יהיה לייצר אותם בהיקפים של 100 אלף יחידות בשבוע.

עוד בוואלה!

כשכולם רצו שתהייה להם קורונה

לכתבה המלאה
פורד נרמת לייצור מגני פנים ומערכות הנשמה. יצרן, אתר יצרן
שרטוט של מטהר האוויר החדש, המאווררים מגיעים מה-F-150/אתר יצרן, יצרן

המוצר השלישי שתייצר פורד הוא גרסה בסיסית ופשוטה יותר של מכונת ההנשמה מתוצרת GE Healthcare, המכונות נועדו לשמש חולים בעלי תסמינים של קשיי נשימה, האופייניים לחולים בנגיף הקורונה. גם פה, צוותים משותפים לשתי החברות ישבו לתכנן ולמצוא פתרונות טכניים שיאפשרו ייצור מהיר ופשוט של המכשירים, במהלכם נעשה שימוש ביכולות ההדפסה התלת מימדיות של פורד.

פורד נרמת לייצור מגני פנים ומערכות הנשמה. יצרן, אתר יצרן
פורד נרמת לייצור מגני פנים ומערכות הנשמה/אתר יצרן, יצרן

במחוז ווהאן בסין, שם התפרצה המגיפה תרמה פורד 10 אמבולנסיים ייעודיים להובלה של חולי קורונה המבוססים על הטרנזיט. זאת בנוסף לסיוע באיתור, רכישה ושינוע של מלאים גדולים של מסיכות N95 לצוותים רפואיים הן בסין והן בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully