וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט אפיקומן של "וואלה!רכב": מי צריך כבישים?

וואלה!רכב

14.4.2020 / 9:08

"מצאתם את האפיקומן, ואתם לא תחזירו אותו אלא אם כן תקבלו..." זו השאלה שהצבנו לחברים ואלו התשובות. הפעם רמי גלבוע וגיל מלמד בורחים רחוק עם מכונית דמיונית ומשאית UNICAT

פרויקט אפיקומן. קינן כהן, יצרן, קינן כהן
גיל מגביה עוף עם צ'יטי צ'יטי בנג בנג, רמי בורח לשממה עם ה-UNICAT/קינן כהן, קינן כהן, יצרן

האתגר היה פשוט: מי מכונית האפיקומן שלכם. זו שאתם הכי רוצים לנהוג בה, או אולי לפגוש שוב. ביקשנו מצוות הכותבים והבוחנים של וואלה רכב וגם קולגות למקצוע לבחור אותה, התשובות היו די מפתיעות. בכל יום נעלה שתי בחירות של חברי המערכת והחברים. הפעם גיל מלמד מ-the car ורמי גלבוע מראים לנו שהחלומות שלהם בכלל לא צריכים כבישים כדי לקחת אותם רחוק. גיל עם המכונית שובת הלב צ'יטי צ'יטי בנג בנג שהקדימה את המכוניות האוטונומיות המעופפות ורמי גלבוע עם המוטורהום האולטימטיבי לשטח של UNICAT.

אתגר האפיקומן. national motor museum, אתר יצרן
צ'יטי צ'יטי בנג בנג, האבא הספרותי של ג'יימס בונד המציא גם את מכונית הגאדג'טים המושלמת/אתר יצרן, national motor museum

גיל מלמד: צ'יטי צ'יטי בנג בנג

פסח 2020 הוא הדבר הרחוק ביותר שאפשר לחשוב עליו מ"חג החירות", ויש לקוות שלעולם לא ניאלץ לוותר בעתיד על היכולת והאפשרות שלנו לנהוג בחופשיות על כבישים פתוחים. לכן, בימים שבהם הקשר היחיד עם המכוניות שלנו הוא הפגנת מעט חיבה מתחת למכסי המנועים שלהן, או שטיפה יסודית - האפיקומן שלי נמצא באופן טבעי בעולמות האסקפיזם.

'פאראגון פנתר' הירוקה, שידועה יותר כ"צ'יטי צ'יטי בנג בנג - מכונית הקסם", היא פרי דמיונו של יאן פלמינג - הסופר שהביא לעולמנו את ג'ימס בונד - סוכן הוד מלכותה 007. פלמינג, שכתב את צ'יטי צ'יטי בנג בנג עבור בנו קאספר, נפטר בשנת 1964, כחודשיים לפני שהספר ראה אור.

צ'יטי צ'יטי נתפשה בעיניי במשך שנים רבות כדמות הספרותית המושלמת לחיבור אמוציונלי יחיד במינו, וחזק מאין כמותו, בין ילדים לבין מכוניות - וזאת בזכות ההאנשה של גרוטאת ברזל ששופצה ביד אוהבת ואז הוחזרה לגדולתה והיא משיבה למשפציה כגמולם.

אבל כאשר ניערתי השנה את האבק מעל לסיפור שנכתב לפני 56 שנים נדהמתי מעוצמת החיבור בין "עידן ההמצאות" של המחצית הראשונה של המאה הקודמת לבין עתידן הצפוי של תעשיות הרכב והניידות.כמו ז'ול ורן לפניו, פלמינג דמיין דבר מה שמתגשם כעבור כמעט 100 שנים: מכונית מעופפת (שגם יודעת לשוט), בעלת בינה (מלאכותית?), ואפילו מערכת ניווט, שלא לומר יכולות ניהוג אוטונומיות שמאפשרת לה לעקוב אחר השודדים מן העיר קאלה אל תוככי פריז.

רק דבר אחד נשגב מדמיונו העשיר של יאן פלמניג. כאשר הוא יצא מגדרו כדי להמחיש את גדולתה של מכונית מעופפת הוא הצליח לחשוב על פקק תנועה שיוצרות 20,000 מכוניות. אפילו הסופר האדיר הזה לא יכול היה לדמיין את גודל הקטסטרופה התחבורתית של 3.6 מיליון מכוניות שאיתן תקע אותנו כאן השר ישראל כץ.

עוד בוואלה!

פרויקט אפיקומן של "וואלה!רכב": פרארי נגד למבורגיני

לכתבה המלאה
אתגר האפיקומן: משאית UNICAT. UNICAT, אתר יצרן
רכב אוברלנד משובח, חוצה יבשות. מיכלי הדלק מגבילים את זוויות המרכב, הייתי ממקם אותם גבוה יותר/אתר יצרן, UNICAT

רמי גלבוע: UNICAT MD54

כאשר שאל אותי העורך מה יהיה רכב האפיקומן שלי, רציתי לבחור בדיפנדר החדש; אבל אז חשבתי שהוא צריך להתאמץ קצת, כדי לזכות באהבתי. הקנדידאט השני היה ג'יפ גלדיאטור אבל כאשר התחלתי לחשוב על מסע אוברלנד של שנתיים, הבנתי שזה לא פתרון מספיק טוב למסע של שנה באפריקה, סיבוב באוסטרליה, וטבילת קרחונים באיסלנד.

זה לא הותיר לי ברירה אלא לבחור ב-MD54 של UNICAT, עם שלדת משאית אינטרנאש MXT CC. אנשי יוניקאט קוראים לו Pickup אבל זוהי בהמת מסע השוקלת עשרה טון, אורכה שמונה מטרים. מידות אלה מוגזמות עבור הג'ונגלים של אפריקה, אבל ה- MD54 יקח אותי לכל שביל מדברי מבודד ונחשק.

אתגר האפיקומן: משאית UNICAT. UNICAT, אתר יצרן
הקרון מהווה דירת מפלט מושלמת ומפנקת, גם לשהות של שבועיים בלב אפריקה. על הגג יש לוחות סולאריים/אתר יצרן, UNICAT

את ה-MD54 יכולתי להרכיב על פלטפורמה עתירת עבירות של יונימוג, אבל החלטתי להזמין משאית אינטרנאש MXT 300 כ"ס, עם צמיגי 395/85R20 ושלוש נעילות דיפרנציאל. עם 690 ליטר דלק ו-380 ליטר מים מעניק לי ה-MD54 אוטונומיה של כאלפיים קילומטרים, ושהייה של שבועיים-שלושה בחניון אפריקני מבודד.

בקבינת ה-MD54 יש לי ארבעה מושבי רקארו פניאומטיים, מרופדי עור כמובן. בקרון המגורים שתי מיטות כפולות, פינת אוכל, מטבח עם מקרר 200 ליטר, ומקלחת מפנקת. מה עוד אבקש? שיסירו מעליי את סגר הקורונה ואוכל לצאת לאפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully