וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצגה: אודי A3 סדאן החדשה

22.4.2020 / 12:13

גרסת הסדאן של אודי A3 החדשה, היא דור שני לתצורה זו במכונית הקופמקטית של אודי. אלינו היא תגיע עם מנוע 1.5 ליטר 150 כ"ס, תיבה כפולת מצמד ומערכת היברידית קלה. מתי? במחצית השנייה של 2020

אודי A3 סדאן/יצרן

אחרי שיצרניות הפרימיום הבינו את הפוטנציאל האדיר של מכירת מכוניות קומפקטיות עם סמל המותג היוקרתי לאנשים שלא יכולים להרשות לעצמם את הדבר האמיתי, הגיע גם השלב האבולוציוני של שכפול ההצלחה לתצורות נוספות. כך נולדה מרצדס CLA, ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה וגם אודי A3 בתצורת הסדאן.

כאן לפניכם הדור השני של תצורת הסדאן של אודי A3. שבבסיסה עושה שימוש בפלטפורמה הקומפקטית העדכנית של פולקסווגן, זו של גולף, לאון ואוקטביה החדשות. העיצוב החיצוני מציג את החזית האגרסיבית החדשה של A3, עם גריל מחודד ותאורת לד מלאה או מטריקס לד כאופציה. במשטחי הצד מה שבולט במיוחד הוא גל הפח באיזור בתי הגלגלים האחוריים וכמובן תוספת תא המטען שמאריכה את המכונית ב-15 ס"מ ביחס לתצורת הספורטבק בעלת 5 הדלתות.

הוצגה: אודי A3 סדאן. יצרן, אתר יצרן
שרירית, אגרסיבית, וכן, אהבנו מאוד את הניפוחים מאחור/אתר יצרן, יצרן

הדור הזה ארוך, רחב וגבוה יותר מהדור היוצא. 450 ס"מ לאורך, 182 ס"מ לרוחב ו-143 ס"מ לרוחב. מה שלא השתנה הוא בסיס הגלגלים הוא 264 ס"מ ונפח תא המטען הוא 425 ליטרים, מספרים הזהים לאלו של הדור היוצא, כך שיהיה מעניין לראות באיזה פתרון בחרו שם כדי לשפר את מרווח המושב האחורי.

תא הנוסעים לא שונה מזה של תצורת הספורטבק, על כן נתעכב רק על הפריטים המרכזיים: תצוגת לוח מחוונים דיגיטלית בגודל 10.25 כסטנדרט בדגם הרגיל או אופציונלית של 12.3, ובתוספת תשלום גם הקרנת נתונים על השמשה, מסך המולטימדיה בגודל 10.1 אינץ', עם תאימות לאנדרואיד ואייפון, טעינה אלחוטית ואפילו אפשרות לפתוח, לנעול ולהניע את המכונית באמצעות אפליקציה (למכשירי אנדרואיד בלבד). כמו בגולף, את מיקומה של ידית ההילוכים המסורתית מחליף בורר זעיר המפנה מקום לתאי אחסון בין המושבים.

מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת", התרעה על רכב חולף בפתיחת דלת ובקרת שיוט אדפטיבית.

עוד בוואלה!

וואלה!רכב בפייסבוק

לכתבה המלאה
הוצגה: אודי A3 סדאן. יצרן, אתר יצרן
לוח מחוונים דיגיטלי כסטנדרט/אתר יצרן, יצרן

עם הצגתה מציעה ה-A3 סדאן שני מנועים, בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 150 כ"ס ודיזל 2.0 ליטרים בהספק זהה. תיבת הילוכים ידנית חדשה בת 6 הילוכים מוצעת רק עם מנוע הבנזין. הגרסה הרלוונטית אלינו בשלב זה אם כן היא ה-1.5 ליטר בנזין עם תיבת הילוכים כפולת מצמד בת 7 יחסי העברה. לגרסה זו גם מערכת כיבוי שני צילינדרים בשיוט וכן מערכת היברידית קלה 48 וולט. שאינה מסוגלת להניע את המכונית בכוחות עצמה, אבל מסייעת בתחילת נסיעה ומאפשרת פרקי זמן ארוכים יותר של הפעלת צרכני חשמל ללא שימוש במנוע הבנזין. בהודעה לעיתונות של אודי לא צוינו נתוני ביצועים רשמיים. בגרסאות הספורטבק מגיע מנוע זה עם מתלה רב חיבורי מאחור וסביר להניח או לקוות שזה המצב גם פה.

הוצגה: אודי A3 סדאן. יצרן, אתר יצרן
התצורה הזו מוסיפה 15 ס"מ ביחס לספורטבק/אתר יצרן, יצרן

בעתיד יצטרף להיצע גם מנוע הבסיס בנפח 1.0 ליטר שלושה צילינדרים וכמובן גרסת ה-S3 עם מנוע ה-2.0 ליטרים טורבו עם מעל ל-300 כ"ס והנעה כפולה. מן הסתם וכמו אצל אחיותה לפלטפורמה יגיעו גם הגרסאות ההיברידות נטענות שכבר הוצגו ולהן מנוע 1.4 ליטר בהספקים של 204-245 כ"ס ו-60 ק"מ חשמליים מוצהרים.

לישראל צפויה אודי A3 סדאן החדשה להגיע במהלך המחצית השניה של 2020, כאן היא תתמודד מול מרצדס CLA וגם ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה. מעניין לציין כי באירופה מחירה עומד על החל מ-29,800 יורו לגרסה זו שזה זול בכ-2,000-3,000 יורו ממחירי המתחרות מבית מרצדס וב.מ.וו. כך שבקרוב נוכל לדעת אם הפער הזה יישמר גם כשתשווק בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully