וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובה של הפוקוס

7.5.2020 / 9:09

אחרי היעדרות ארוכה פוקוס חוזרת לישראל ומסמלת את יריית הפתיחה בהסתערות על השוק המקומי. כדי להרים את תדמית המותג, פוקוס חוזרת תחילה בגרסת 'אקטיב' בעלת מאפייני פנאי, ובמחיר מאוד תחרותי

פוקוס אקטיב בישראל. יצרן, אתר יצרן
פורד פוקוס אקטיב: עם על האיפור והאבזור הנוהוג בז'אנר/אתר יצרן, יצרן

זו היתה אמורה להיות השנה בה פורד חוזרת לתודעה הישראלית. חזרה מאסיבית עם דגמי מאסה, קרוסאוברים ודגמים היברידיים, אחרי תקופה ארוכה בה הם נאלצו להתמקד בקו מוצרים מצומצם משמעותית ממה שיש לקונצרן הענק להציע. אבל וירוס קטן שיבש הכל ובלם את העולם. כעת, עם הניסיון לחזרה לשגרה, מודיעה יבואנית פורד על תחילת שיווק דגם חדש, פוקוס אקטיב - גרסה מוגבהת ובעל אופי פנאי של פוקוס.

פוקוס אקטיב בישראל. יצרן, אתר יצרן
בגרסת האצ'בק קצרה ונאה/אתר יצרן, יצרן

מי את פוקוס אקטיב?

פורד החלה להשתמש בכינוי אקטיב עם חשיפת הדור הרביעי והנוכחי של פוקוס באפריל 2018, והוא מאפיין את הגרסאות ממוקדות פנאי של הקונצרן, בדומה לסקאוט של סקודה. גרסה זו מוגבהת ביחס לפוקוס "הרגילה" ב-30 מ"מ מלפנים וב-34 מ"מ מאחור, לבושה איפור שטח (כמו פגושים שונים עם דמוי-מיגון גחון בצבע כסף, בתי גלגלים עם חיפויי פלסטיק) ומציעה 2 מאפיינים שבד"כ לא אופייניים לגרסאות פנאי שכאלה: בורר מצבי נהיגה עם שני מצבי נהיגה חדשים - "חלק" ו"שביל", שמיועדים לשימוש בתנאי שלג, דרכי עפר וכדומה, וצמיגים בעלי חתך גבוה יותר (55 עבור חישוק "17).

פוקוס אקטיב מציעה ממדים דומים לפוקוס הרגילה וגדולים משמעותית מהדור הקודם כשלגרסת הסטיישן (טורר) אורך של 469 ס"מ (440 בהאצ'בק), רוחב של 184 ס"מ, 154.5 ס"מ (151.5 בהאצ'בק) ובסיס גלגלים של 270 ס"מ.

עוד בוואלה!

מבחן ראשון: פורד אדג' ST

לכתבה המלאה
פוקוס אקטיב בישראל. יצרן, אתר יצרן
וסטיישן שימושית באמת למשפחות המטיילות/אתר יצרן, יצרן

היא מוצעת בעולם במגוון מנועים כשאלינו היא מגיעה עם מנוע אחד והחזק ביותר שפורד מציע בדגם: טורבו-בנזין מסדרת 'אקובוסט', 3 צילינדרים, 1.5 ליטר, 182 כ"ס. למרות הנתונים הדומים למנוע הקודם זהו מנוע חדש לחלוטין. הוא משולב לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית ומציע ביצועים זריזים עם: תאוצה מ-0-100 קמ"ש ב-8.6 שניות (8.4 בהאצ'בק) ומהירות מרבית של 209 קמ"ש (211 בהאצ'בק). צריכת הדלק הרשמית עומדת על 18.6 ק"מ לליטר עבור 2 תצורות המרכב.

בשלב זה תשווק המכונית ברמת גימור אחת וגבוהה למדי שכוללת מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 8 אינץ', טעינה אלחוטית לסלולר, כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד. היצע מערכות הבטיחות האקטיביות נרחב וכולל בלימה אוטונומית בחירום כולל זיהוי הולכי רגל ודו"ג, בקרת סטייה מנתיב כולל שמירה על המרכז, בקרת שיוט אקטיבית, תאורה אדפטיבית ועוד.

פוקוס אקטיב בישראל. יצרן, אתר יצרן
רמת גימור אחת גבוהה לשתי התצורות/אתר יצרן, יצרן

יבואנית פורד מודעת לכך שערך המותג בסגמנט נחלש בשנים האחרונות. לכן היא פורצת חזרה במחיר מאוד תחרותי: 131,900 לתצורת ההאצ'בק ו-135,000 שקלים לטורר (סטיישן). זהו מחיר נמוך משמעותית מזה שהוצמד לדור הקודם של פוקוס אקובוסט שעמד על כ-151,000 שקלים, וגם זול מהמתחרות הישירות דוגמת קיה X סייד וכו' החלשות משמעותית, שחלקן גם פחות מאובזרות.

מבחינת היבואנית זו יריית הפתיחה כשבדרך גם חזרת פוקוס "הרגילה", קוגה חדש, אקספלורר חדש שיוצע גם בגרסה היברידית פלאג-אין (PHEV), וסדרה F ששיווקה כנראה תדחה לתחילת שנת 2021

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully