וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה X סיד בנהיגת בכורה מקומית

23.12.2019 / 22:19

לתוך סערת הקרוסאוברים המתרגשת על העולם וישראל, מצטרף הנציג החדש ביותר של קיה, ה-X סיד הגרסה המעוצבת והמוגבהת על בסיס הסיד. עשינו בו סיבוב מקומי ראשון

קיה X סיד/יצרן

טלקאר, יבואנית קיה לישראל השיקה היום את ה-X סיד, גרסת הקרוסאובר על בסיס המשפחתית שלה, אבל כאשר העולם כולו ובתוכו הלקוח הישראלי דוהר לאולמות התצוגה להתחדש בכל דבר שמוגבה מהמשפחתית של השכן - הוא הרבה יותר מגרסה. ה-X סיד תשווק בישראל בשלוש רמות גימור LX הבסיסית שמיועדת לציי רכב, EX היא רמת הגימור האמצעית והפרימיום היא המאובזרת. עם הדגם הזה שממוקם בין הנירו לבין הספורטאז', ועם הסטוניק הקטן, קיה מציבה באולם התצוגה שלה ארבעה כלי רכב שמפלחים היטב גם מבחינת גודל וגם מבחינת מחירים את הסגמנט הלוהט בשוק. מספרי המכירות של שלושת החודשים הראשונים של 2019 מאשרים שהטקטיקה הזו בהחלט עובדת עבור טלקאר.

קיה X סיד בישראל. רונן טופלברג, קינן כהן
הצהוב והכחול הולמים אותו יותר משאר הצבעים/קינן כהן, רונן טופלברג

עם מידות חיצוניות של 440 ס"מ לאורך, 183 לרוחב, גובה של 150 ס"מ ברמות הגימור EX ופרמיום ו-148 ס"מ ברמת הגימור LX (ההבדל נובע מגודל הצמיג) ובסיס גלגלים של 265 ס"מ הוא נמצא בלב קבוצת הקרוסאוברים הקומפקטיים. לעומת זאת מרווח גחון של 18.4 ס"מ גבוה יותר משל מתחרים כמו קשקאי (180 ס"מ) או מאזדה CX-30 שלו 175 ס"מ. תא המטען בנפח 426 ליטרים.

ה-X סיד מעוצבת כקרוסאובר אבל עם טוויסט אמיתי במראה הדינאמי שלה, צללית דמוית קופה בדומה לזו של מאזדה CX-30 החדש. השיוך היחיד שלו עם הסיד הוא הדלתות הקדמיות שנותרה ממנה. תאורת לד ראשית, חרטום הנמר, חישוקי 18 אינץ', בתי הגלגלים והחצאיות השחורים והגג המשתפל אחורה סטייל פורשה קאיין קופה יוצרים הופעה חיצונית מרשימה מאוד.

עוד בוואלה!

השוואתי ג'יפונים קומפקטיים

לכתבה המלאה
קיה X סיד בישראל. רונן טופלברג, קינן כהן
שימו שם לוגו של לקסוס, אינפינטי או כל יצרנית פרימיום אחרת וזה יראה שייך לשם/קינן כהן, רונן טופלברג

בתא הנוסעים יש עוד הפתעות עיצוב, זו לא רק החבילה שמוסיפה פאנלים צהובים לפתחי המיזוג וסביבת מערכת המולטימדיה (ללא תוספת תשלום), יש גם הקונסולה המופנית לנהג, שתוסיף להופיע במכוניות העתידיות של קיה, אבל מה שבעיקר גונב את תשומת הלב הוא לוח המחוונים הדיגיטלי 12.3 אינץ' שמחליף תצוגה במעבר למצב הספורט וזמין ברמות הגימור EX ופרימיום. מסך המולטימדיה 8 אינץ' עם וויז מובנה ואפליקציות מוזיקה והקרנה של מצלמת הרוורס. המושבים בשלוש אפשרויות שילובי צבעים, שחור, אפור או שחור עם תפירה צהובה עם פנים בד וחלק חיצוני מעור. ברמת הגימור הגבוהה "פרימיום" הם גם מתכווננים חשמלית. ליושבים בשורה האחורית יש גם יציאות מיזוג, עליהן יוותרו לקוחות ה-LX כמו גם על בקרת האקלים, חישוקי 18 האינץ' (שזה אולי לא דבר רע בכלל), בלם היד החשמלי והסגירה האוטומטית לכל החלונות.

קיה X סיד בישראל. רונן טופלברג, קינן כהן
העיצוב נאה גם בפנים, איכות החומרים טובה והאבזור מספק גם ברמת הגימור EX/קינן כהן, רונן טופלברג

בכל שלוש רמות הגימור, LX שמופנית לציי הרכב וה-EX והפרימיום יכללו מערכות הבטיחות המתקדמות בקרת סטייה מנתיב עם תיקון, מערכת התרעה לאי שמירת מרחק ובלימת חירום, שליטה אוטומטית באורות, התרעת ערנות נהג ועוד.

ברמת הגימור פרימיום מצטרפים למצלמות של מערכות הבטיחות גם רדארים קדמיים ואחוריים, שמאפשרים בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב פקקים, התרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור והתרעה על רכב ב"שטח מת".

קיה X סיד בישראל. רונן טופלברג, קינן כהן
לוח מחוונים דיגיטלי/קינן כהן, רונן טופלברג

עושים סיבוב

יום הנהיגה שהוקצה לנו אפשר התרשמות קלילה ראשונית מהמכונית החדשה. זהו לא מבחן דרכים מקובל, אותו נבצע בהמשך.

אז המראה החיצוני בהחלט משכנע. תורידו את הלוגו של קיה, ותוכלו לשים שם בקלות את זה של לקסוס, אינפיניטי, מרצדס או מותג פרימיום אחר לבחירתכם. גם תא הנוסעים עטוי חומרים איכותיים מאוד, הנדסת האנוש והמרווח מלפנים ומאחור טובים מאוד ותא המטען רחב, בעל פתח גדול ובעל פתרונות אחסון ועיגון רבים.

קיה X סיד בישראל. רונן טופלברג, קינן כהן
תאורת הלד מגיעה כסטנדרט/קינן כהן, רונן טופלברג

המנוע קליל, מטפס מהר לסל"ד גבוה, אבל בשורה התחתונה למרות ביצועים טובים ביחס לגי'פון הוא לא ממש ספורטיבי כפי שרומז העיצוב החיצוני. במצב ספורט זמינות הכוח משופרת משמעותית והתגובה של המנוע ללחיצה על הדוושה חדה יותר. תיבת ההילוכים כפולת המצמד מושכת את ההילוכים להעברה בסל"ד גבוה יותר. אבל בכמה פניות צפופות גם במצב הזה יש לתיבה השתהות בפעולה האוטומטית שלה ביציאה מהפניה, כאשר היא נדרשת להוריד הילוך או שניים בבת אחת ורק אז לבנות את התאוצה.

קיה X סיד בישראל. רונן טופלברג, קינן כהן
החישוקים האלו נראים נהדר, הרעש שהם יוצרים ממש לא/קינן כהן, רונן טופלברג

השילוב של כיול חדש להגה, ריכוך של המתלים ביחס לסיד הרגילה וכריות הידראוליות בבולמי הזעזועים, יחד עם בחירה במתלה אחורי רב חיבורי מתקדם, יוצרים רכב שמצליח להפתיע בכביש המפותל. זו גם רמת האחיזה, גם היציבות והנכונות שלו לשנות כיוון ולצלול לתוך פניות. בעומסים מאוד גבוהים, מתחיל להופיע תת היגוי קליל מאוד. ליכולות הדינאמיות תורמים גם הצמיגים שלה ברוחב 235 בחתך 45 על חישוקי 18 אינץ'. זה מרשים למראה, זה מרשים בנהיגה חזקה, זה פחות מרשים כאשר משייטים.

קיה X סיד בישראל. רונן טופלברג, קינן כהן
קיה X סיד בישראל/קינן כהן, רונן טופלברג

מחירים ומתחרים

קיה X סיד נכנס לשוק רווי ותחרותי, הדרך שלו לבלוט בו הוא באמצעות עיצוב חיצוני אבל אחרי נהיגה בו, אפשר לומר שהוא יותר מפרצוף יפה. אבל בין זה לבין שכנוע של לקוחות יש גם את עניין המחיר.
רמת הגימור הבסיסית LX תעלה החל מ-138 אלף שקלים, מעליה ה-EX ב-140 אלף שקלים ורמת הגימור פרימיום תעלה 146 אלף שקלים. זה מחיר מספיק נמוך כדי להפוך אותו לאטרקטיבי עבור מי שאולי נכנסו כדי לקנות ספורטאז' ויכולים להסתפק במכונית פחות גדולה, או כאלו שחיפשו נירו ויתפשרו על הקטע ההיברידי בשביל מכונית שנראית מסוגננת הרבה יותר ממנו.

המתחרים העיקריים שלה, טיוטה CHR (החל מ-144 אלף שקלים), מאזדה CX-30 (החל מ-152 אלף שקלים) ומיצובישי אקליפס קרוס (החל מ-149 אלף שקלים) - גם הם מכוונים ללקוחות הז'אנר שמדרגים את ההופעה החיצונית במקום גבוה מאוד ברשימת ההעדפות שלהם. השוואה בין הארבעה מתבקשת? גם אנחנו חושבים ככה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully