וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה לשגרה עם אכיפה מוגברת

וואלה רכב

12.5.2020 / 7:56

גם במשטרה מודים: הברדק של אכיפת התנועה הרופפת בימי הסגר נגמר, מעכשיו אכיפה קשוחה כלפי בריונות כביש ועבירות מסכנות חיים. העלייה בכמות התאונות עם הסרת מגבלות התנועה מספקות הזדמנות למקד את האכיפה במקומות הנכונים

אכיפה מוגברת עם החזרה לשגרה. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
אכיפה שוטפת לצד מבצעים ממוקדים במטרה שהחזרה לשגרה תגבה כמה שפחות קורבנות/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

"האכיפה תגדל בשבועות הקרובים, אין בכך צל של ספק, הציות החלקי של הנהגים לחוקי התנועה בימי הקורונה הסתיים. אנו נבסס את ההרתעה מחדש ונפעיל את כל הכלים שעומדים לרשותנו בשביל למנוע פגיעה בחיי אדם. אני ממליץ לציבור הנהגים לנהוג כחוק כי אנו נגלה אפס סובלנות כלפי ביריונות בכביש ועבירות מסכנות חיים". המילים האלו של גורם בכיר במערך התביעה המשטרתית, מגיעות על רקע ההתרופפות המשמעת שחלה בשבועות האחרונים בעקומת הציות לחוק של הנהגים בישראל בימי הקורונה.

הביטוי להחמרה באכיפה ניכר כבר בשטח, ועם החזרה לשגרה והעליה והעליה במספר כלי הרכב שנעים בכבישים, ערכה משטרת ישראל בסוף השבוע האחרון מבצע אכיפה רחב היקף בכבישי הארץ, במסגרתו נרשמו כ-3,700 דו"חות תנועה, מעל 1,000 בשל מהירות מעל המותר בחוק, 650 מתוכם על שימוש בנייד. גם נהגי הרכב הכבד היו על הכוונת ולמעלה מ-200 מהם חזרו לבית עם דו"ח בגין ליקויי בטיחות ותקינות בנוסף לעבירות נוספות.

אכיפה מוגברת עם החזרה לשגרה. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
אכיפה ביד קשה כנגד רכב כבד עם חריגות תקינות ומשקל/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

האתגר שניצב בפני משטרת ישראל מתגלגל ישירות לפתחו של ראש אגף התנועה החדש ניצב אלון אריה שנכנס לתפקידו בתחילת החודש והחליף בתפקיד את ניצב אבי אדרי. במסגרת הטקס שנערך לרגל קליטתו בתפקיד אמר מפקד מתנ"א הנכנס כי היחידה תחת הנהגתו תעשה כל מאמץ לחזק את תחושת הביטחון בכביש: "אני מקבל על עצמי היום את הפיקוד על אגף התנועה, במציאות מורכבת ובעיקר מאתגרת. החל מהיום מוטלת עליי האחריות להובלת המאבק בקטל בדרכים, אגף התנועה יעשה הכל על מנת לחזק את תחושת הביטחון והבטיחות בדרכים, במטרה לאפשר את חזרתו הבטוחה לביתו, של כל אדם". בנוגע לאכיפה אמר בטקס חילופי המפקדים: "אגף התנועה הוא גוף עם עוצמה, נפעל בכל ציר אפשרי ובאכיפה חסרת פשרות, בשיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים, פנים וחוץ משטרתיים". חיזוק לצורך של המשטרה להכביד את ידה על הנהגים העבריינים הגיע גם מכיוונו של ניצב מוטי כהן, מ"מ המפכ"ל שציין כי צו השעה מחייב יד קשה: "אתה נכנס לתפקיד בתקופה מאתגרת להוביל את האגף במשימותיו ובראשם המאבק בבריונות הכביש ובתאונות הדרכים ואכיפת החוק בכבישים".

עוד בוואלה!

בחסות הקורונה: זינוק בדוחות המהירות, ירידה במספר התאונות

לכתבה המלאה
אכיפה מוגברת עם החזרה לשגרה. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
אופנוע שהוחרם לאחר ניסיון בריחה והמהירות בה תועד/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

"חלק משמעותי מהפוקוס המשטרתי הוסט במהלך ימי הקורונה לאכיפת מגבלת המהירות בכבישים, אולם כעת, עם החזרה לשגרה, אנו צפויים לשוב ולאכוף ביד רמה עבירות נוספות", מציין התובע המשטרתי. ואכן, משיחות שניהלנו עם עורכי דין שעוסקים בתחום דיני התעבורה מצטיירת תמונה על פיה, עיקר הנהגים שפנו בחודשיים האחרונים לייעוץ וייצוג משפטי הגיעו בעקבות דו"ח מהירות מופרזת. חיזוק לדברי עוה"ד ניתן לקבל מנתוני משטרת התנועה,על פיהם נרשם זינוק בשיעור של 20% במספר הנהגים שנתפסו במהירות גבוהה ב-51 קמ"ש מהמותר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מדיווחי המשטרה עולה כי החל מתאריך ה-9 למרץ ועד ל-9 באפריל, נלכדו במכמונות המהירות לא פחות מ-636 "טייסים" בעוד שבשנה שעברה, מספרם עמד על 534 בלבד. אחד המקרים הקיצוניים שנרשמו לאחרונה הוא נהג בכביש 6 שתועד במהירות 245 קמ"ש. מספר ימים לאחר מכן, במקרה אחר, השוטרים עצרו נהג במהירות של 232 קמ"ש ולקבוצה זו הצטרף נהג נוסף שנתפס דוהר במהירות של 225 קמ"ש.

אכיפה מוגברת עם החזרה לשגרה. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
אכיפה מוגברת עם החזרה לשגרה/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

אחת מהנחות היסוד שרווחות היא כי תכליתה הנוספת של הגברת האכיפה היא מילוי הקופה הציבורית שמתרוקנת בימים אלו לאור המשק המקרטע, מתווה הפיצוי לעצמאיים והירידה בהיקף גביית המיסים במשק ועוד. אלא שנתונים חדשים שמפרסם איגוד השמאים מלמדים כי החשש מחזרה לשגרה, ועימה גם שגרת תאונות הדרכים - בהחלט מוצדק. על פי נתוני איגוד שמאי הרכב, במרוצת פרק זמן שבין 20/04/ - 05/05 חלה עליה בשיעור של 25% במספר התאונות בהשוואה לתקופה 20/03 -05/04. באיגוד מציינים כי מספרן הממוצע השנתי של תיקי תאונות חדשים שנפתחים עומד על כ 350 אלף אולם השנה בעקבות הקורונה - נרשמה ירידה חדה שהובילה לפתיחה של כ 2,100 תיקים בלבד בפרק הזמן שבין 20/03-05/04. אולם כאמור, עם החזרה לשגרה, גם חלה עליה במספר התאונות ובאיגוד מציינים כי בשבועיים האחרונים נפתחו כ 2,650 תיקים חדשים.

ובתוך כך, נכון להיום עבודת בתי המשפט טרם חזרה לסדרה ואלפי דיונים של תיקי תאונות דרכים שהדיונים בעניינם הושעו. מדובר על נזק כלכלי בלתי מבוטל שנגרם לציבור הנהגים שהיה מעורב בתאונות דרכים בשנה האחרונה.עו"ד אסף ורשה, יו"ר משותף של פורום הנזיקין בלשכת עורכי הדין מציין כי בעקבות השבתת פעילות בתי המשפט נעצרו כלל הדיונים באלפי תיקי תאונות הדרכים, דבר שהוביל לפגיעה בלתי מבוטלת בציבור הנפגעים. ברבים מהמקרים בהם מדובר על תאונה ברשלנות רכב נוסף, בעל הרכב הניזוק לא פנה לחברת הביטוח שלו אלא דרש לקבל את הכסף ממבטחת הרכב הפוגע ומסר למוסך המחאה דחויה בתקווה כי עד למועד הפירעון, תתקבל ההמחאה שלה. אלא שבשל הנחת העבודה כי הקורונה תשבית את פעילות המשק ובכלל זה את פעילות חברות הביטוח למשך זמן רב, לא מעט מבעלי המוסכים נאלצו להפקיד את ההמחאה ועוד קודם למועד בו המבוטח קיבל את הפיצוי מחברת הביטוח של צד ג'. בעקבות כך, הנפגעים שהמחאתן נפרעה על ידי המוסך אולצו לפנות למבטחת שלהם, לשלם השתתפות עצמית ולקבל ממנה את הפיצוי, למרות שהתאונה נגרמה ברשלנות של נהג אחר. ולכך יש השלכות כלכליות בלתי מבוטלות - לא רק בטווח הזמן המיידי, שכן הפעלת הפוליסה, ואין משנה מה הנסיבות שהובילו לכך, משמעה התייקרות עתידית של פרמיית הביטוח, לעיתים בשיעורים ניכרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully