וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Ineos מציגה את Grenadier, מחליף קשוח לדיפנדר המקורי

2.7.2020 / 21:02

בתזמון שאינו יכול להיות מקרי הוצג היום רכב 4X4 קשוח וחסון, הדומה להפליא לדיפנדר היוצא. למרות הדימיון החיצוני זהו רכב חדש לחלוטין, המבקש להשביע את רעבונם של עכברי שטח תובעניים

Ineos Grenadier/יצרן

Ineos הוא ענק פטרוכימי מבריטניה, שמעולם לא עסק בפיתוח כלי רכב. בשלוש השנים האחרונות ולאור הכיוון בו צעדה לנד רובר עם הדיפנדר החדש, פיתחה החברה את פרוייקטGrenadier האמור להיות רכב שטח קשוח, שימושי, חסון ומודרני. נשיא 'אינאוס' ג'ים רטקליף הוא חובב רכב וותיק שזיהה את החלל שנוצר בשוק ה-4X4 הקשוח, לאחר היכחדות דיפנדר הראשון ולנד קרוזר 70. מזה זמן רב מפזרת אינאוס רמזים על רכב השטח שלה, והיום הוא הוצג רשמית - מלווה בשפע איורי מחשב המראים את הכיוון נטול הפשרות, אליו צועדת החברה.

Ineos Grenadier  יורש לדיפנדר?. יצרן, אתר יצרן
בתכנון: גרסה ארוכה ותצורת טנדר/אתר יצרן, יצרן

הגרנדיר יורכב במפעל חדש בווילס (בריטניה), והוא יתבסס על טכנולוגיות של יצרנים בעלי מוניטין: מנועי 3.0 ליטר 6 בוכנות יגיעו מב.מ.וו בגרסאות בנזין ודיזל, הסרנים החיים יגיעו מיצרן הטרקטורים Carraro, חברת Magna המייצרת מכלולים למרצדס G תהיה מעורבת מאוד, תיבת ההילוכים תגיע מ-ZF. המרכב הקובייתי יושב על שילדת סולם ושני סרנים חיים. מנהלי הפרוייקט משוכנעים כי זו התצורה היחידה המתאימה לרכב שטח חסון, ומפטירים בציניות בריטית: "לא בחרנו בתצורת מרכב אחוד, מכיוון שאיננו רוצים לייצר SUV עירוני", רמז עבה לתצורתו העירונית של הדיפנדר החדש.

עוד בוואלה!

נהיגה ראשונה: לנד רובר דיפנדר 110

לכתבה המלאה
Ineos Grenadier  יורש לדיפנדר?. יצרן, אתר יצרן
מקווים שעניין זכויות היוצרים הוסדר.../אתר יצרן, יצרן

באתר החברה אין זכר למונחים אופנתיים מודרניים כמו 'אופנה', 'מודרניות', 'לייף סטייל' ושאר להגים פוסט מודרניים. בצוות המתכננים עובדים יוצאי תעשיות רלוונטיות (מהנדס בנטלי לשעבר, מתכנן יאכטות), אבל גם אנשים נטולי כל ניסיון מוטורי. האם זה יתרון או חיסרון? ההבטחה היא לספק כלים ראשונים בשנת 2022. בשלב זה מדובר על גרסה ארוכת מרכב, וטנדר כפול קבינה; גרסה קצרה תגיע בהמשך. התמונות המצורפות הן איורי מחשב, אבל אבי-טיפוס נוסעים כבר צולמו ברחבי הממלכה.

Ineos Grenadier  יורש לדיפנדר?. יצרן, אתר יצרן
Ineos Grenadier יורש לדיפנדר?/אתר יצרן, יצרן

לחשוב בתוך הקופסה

אני משער כי אינאוס-אוטומוטיב הסדירה את נושא זכויות הייצור עם לנד רובר, מכיוון שהגרנדיר דומה להפליא לדיפנדר היוצא. הוא רבוע כמוהו, חסון וקובייתי, החרטום דומה לזה של האייקון הבריטי היוצא. פנסים עגולים ושבכה עם קווים אופקיים מציגים מראה מסורתי, החרטום רבוע, הפגושים מעוצבים בפשטות; יש לשער שהם עשויים פלסטיק, ולא ברזל גס. קו המתניים נמוך, עם אותו גל אורכי המוכר לנו מהדיפנדר.

Ineos Grenadier  יורש לדיפנדר?. יצרן, אתר יצרן
Ineos Grenadier יורש לדיפנדר?/אתר יצרן, יצרן

ארבעה 'חלונות אלפיניים' משובצים בגג והדופן האחורית נפתחת עם שתי דלתות אנכיות, סידור יעיל המוכר לנו מלנד קרוזר-70 או ניסן פטרול הקשיש. נראה כי מעצבי הגרנדיר לא היססו ללקט פריטי עיצוב מאייקוני השטח שנכחדו כמו דיפנדר, קרוזר, G, ואפילו ג'ימני החדש יבל"א. הגרנדיר מצוייד בארבעה ווי גרירה, והמרכב מותאם להרכבת אבזרי מחנאות ועבודה. בשלב זה אין מידע או איורים של תא הנוסעים, אבל ניתן לשער שהוא יעניק מזיגה של שימושיות ומרחב שימושי, בלי השטויות הארגונומיות של הדיפנדר היוצא.

לנד רובר דיפנדר. אתר יצרן
האורגינל, מצאו את ההבדלים/אתר יצרן

יש עתיד לעכברי השטח

ג'ים רטקליף משוכנע כי יש בשוק העולמי מקום ליצרן רכב שטח קשוח, שיענה לתקני הבטיחות והזיהום החדשים. אנו ממתינים לראות את הגרנדיר עושה את צעדיו הראשונים מחוץ לאספלט, שם הוא יפגוש את ג'יפ רנגלר הוותיק ואת פורד ברונקו הכל-חדש - אלו רכבי שטח בעלי יכולות עבירות גבוהות, אך ללא החוסן המבני המצופה להיות בגרנדיר. חוסן זה יגרור בוודאי מחיר גבוה לרכב השטח הבריטי, אבל יאפשר לו לחדור לשווקים מוסדיים וצבאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully