וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: CF MOTO 400GT

13.7.2020 / 12:14

עם הבטחה להציע את החבילה המשתלמת ביותר בעולמות הדו גלגלי צנומי הנפח, ה-400GT של CF MOTO הסינית בורא קטגוריה חדשה יש מאין - ספורט תיור קטן. על דעות קודמות ועוגיות מזל

מבחן דרך: CF MOTO GT400. קינן כהן, קינן כהן
חמוש בפיירינג מלא והופעה חיצונית מרשימה ה-400GT בהחלט מסובב ראשים/קינן כהן, קינן כהן

יש פעמים בהם הקטע הזה של אלוהים לחרב לך תוכניות, פשוט עובד לטובתך. הכוונה המקורית שלי למבחן הדרך של ה-400GT היה לעמת אותו עם ההצהרה שלו על היותו אופנוע ספורט תיור. הרעיון היה לזרוק תיק גב, שק שינה וערכת בישול קומפקטית לרכיבה סובבת ישראל בת יומיים. ואז הכל השתבש תודה לאל.

רגע לפני צלילה לדגם הזה, כמה מילים על CF MOTO, ענקית הדו גלגלי הסינית הזו, עושה את צעדיה הראשונים מחוץ לחומה הגדולה על שני גלגלים, כאשר היעד הוא הקהל האירופי שבשל לכלים קטנים מחד, ומאידך מתייצבת יצרנית שכבר צברה המון קילומטראז' בעבודה עם יצרניות אירופיות כמו KTM בשוק הביתי שלה. הרעיון הוא להציע אופנועים עם מכלולים מוכחים, באריזה מעוצבת ומחירים שקשה לסרב להם.

ה-400GT הוא אחד מהם, לצד נייקדים ואדוונצ'ר בנפח 650 סמ"ק אותו בחנו לא מזמן. הפטנט כאן היה לא לקפוץ לתוך קרבות הסגמנטים הצפופים אלא להמציא תת נישה משלהם - ספורט תיור צנום נפח, זה נשמע כמו דבר והיפוכו בהתחלה והמסקנות לא רחוקות מכך.

מבחן דרך: CF MOTO GT400. קינן כהן, קינן כהן
יציאה דו גלגלית ראשונה של המותג הסיני CF MOTO מחוץ למולדת שלו/קינן כהן, קינן כהן

אבל איך הוא?

"שמע", אמרתי לאיש החביב שתחקר אותי אודות האופנוע הכחול ברמה של סיווג ביטחוני, "בשורה התחתונה, אל תפסול אותו רק כי הוא סיני ואל תקנה אותו רק כי הוא זול", ואני יודע שזה נשמע כמו משהו שהגרלתי מתוך עוגיית מזל, אבל זה מה שמסכם הכי טוב את הכלי הזה.

כי במבט ראשון קשה שלא ללכת שבי אחריו, ב-35 אלף שקלים הכלי הזה הוא עסקה מפתה מאוד. עיצוב מעולה, מודרני שבכחול הזה, בזווית מסויימת, באור הנכון מזכיר את ה-RT של ב.מ.וו לא מעט וכנראה לא במקרה. זה ממשיך עם לוח מחוונים TFT גדול עם גרפיקה מודרנית, גימורים שבמבט ראשון ושני נראים טובים מאוד, פלסטיקה איכותית, שקע USB ושקע 12 וולט, בתמונות היצרן עם מזוודות הצד הוא בכלל נראה מיליון יואן. תנוחת הרכיבה סבירה לגמרי ל-178 הס"מ שלי, המושב נוח, הרגליים ממוקמות בזווית הגיונית וכך גם הכידון. הוא יתאים למגוון רחב מאוד של רוכבים.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: CF MOTO 650MT

לכתבה המלאה
מבחן דרך: CF MOTO GT400. קינן כהן, קינן כהן
בזווית הנכונה ובצבע הזה הוא מזכיר את ב.מ.וו RT ולא במקרה/קינן כהן, קינן כהן

ברגע שמתחילים לצלול לפרטים הקטנים מתגלות המעידות הקטנות של האופנוע, אלו יכולות להיות המראות שממוקמות רחוק מדי קדימה, החורים המיותמים במיקום המראות המקורי שמזכירים לך שיש לו אח, נייקד שלמעשה זהה לו לחלוטין. לוח המחוונים המרשים למראה הוא תופעה בפני עצמה. קודם כל, מכל המידע העשיר שמזמנת תצוגה כזו, החיווי הקבוע שיש בו הוא מד טעינה, עכשיו, אני אולי לא מבין כלום מהחיים שלי, אבל באיזה עולם יש רוכב שחייב לדעת כל הזמן מה מתח הטעינה ולמה שיעדיף את זה על למשל צריכת דלק ממוצעת.

מבחן דרך: CF MOTO GT400. קינן כהן, קינן כהן
רק כאשר יורדים לפרטים הקטנים כמו גימור ברגים או תפעול המשקף המתכוונן הפערים הגדולים עולים/קינן כהן, קינן כהן

ויש גם את שתי התצוגות של מצבי הרכיבה - "ספורט" ו"טורינג" - בהן דווקא במצב הספורט הקפיצות בשנתות הסל"ד הן של 2,000 בעוד במצב הטורינג החלוקה היא ל-1,000 סל"ד. סך הכל הגיוני לא? יש לו את אחד ממדי הדלק הקפריזיים ביותר שפגשתי והוא נע בין "סע סע אנחנו על פול טנק" לבין היעלמות בבת אחת של ארבע או שש מתוך שמונה הקוביות במד הדלק. מה עוד היה? אה, כאשר בשיוט בין עירוני בהילוך שהוא ללא ספק השישי, החליט הצג שאנחנו על סוזוקי היאבוסה ונוסעים על 130 קמ"ש בהילוך ראשון. אבל שיא השיאים היה בשעות הערב המוקדמות, כאשר בזמן רכיבה בדמדומים, החיישן של תצוגת היום-לילה בלוח המחוונים היה מתחרפן מכל תאורת רחוב ומחליף בין המצבים ברמה של התקף אפילפטי.

מבחן דרך: CF MOTO GT400. קינן כהן, קינן כהן
התצוגה במצב ספורט עם קפיצות של 2,000 סל"ד בין השנתות/קינן כהן, קינן כהן

איך זה זז?

בבסיס ה-CF MOTO GT400 מנוע 400 סמ"ק שמגיע אליו מקוואסאקי ER4, שבעצמו הוא גרסה מוקטנת נפח של ה-ER6. זה אומר מנוע טווין בן 42 כ"ס ב-9,250 סל"ד ו-3.5 קג"מ ב-7,500 סל"ד. על פניו המספרים יפים וגם על הכביש המנוע חזק יחסית ומסוגל לדחוף את הכלי למהירות מירבית מרשימה בהחלט. עם ראש מכונס מאחורי המשקף שלו, יופיעו בשלב מסוים המספרים 170 וקצת יותר, הרבה מעבר למה שהלקוח הטיפוסי מבקש מאופנוע 400 סמ"ק. אבל הכוח הזה לא מגיע עם גמישות או באופן כללי אופי נעים. זה מתחיל בצליל שאם מישהו יתאר לכם כ"לא מגרה" תדעו שהוא מורח אתכם, מרק רגל קרושה זה "לא מגרה" הצליל שלו פשוט רע, תחשבו על רובטריק עם מעי רגיז. וכפראפרזה על מאיר שלו, צליל המנוע רע, אבל הוא מחפה על זה בכך שהוא רועש מאוד. בשיוט צפונית ל-115-120 מתחילות גם וויברציות לא נעימות מהמנוע שמורגשות ברגליות ובידיות הכידון.

מבחן דרך: CF MOTO GT400. קינן כהן, קינן כהן
ובמצב התצוגה טורינג פירוט הסל"ד טוב יותר/קינן כהן, קינן כהן

גם תיבת ההילוכים לא בדיוק מוצר מרהיב לשימוש. בעיקר השילוב לראשון ויחסי ההעברה המוזרים שלה. כבר הרבה שנים לא חוויתי שילוב קופצני כל כך מניוטרל, זו פשוט כמו חבטה שעוברת בכל האופנוע עם השילוב לראשון. אבל הוא לפחות קצר מאוד, קצר ברמה של לא להספיק לחצות בו צומת גדול וזה כבר עניין בעייתי ממקום אחר. יחסי ההעברה הקצרים בהילוך הראשון והשני אומרים שבגלישה איטית בעיר צריך לבחור בין הילוך שני עם עבודת מצערת גסה לבין הילוך שלישי בו המנוע מחוץ לטווח החי שלו.

מחוץ לעיר המצב משתפר, את המנוע שומעים פחות, מיגון הרוח עושה עבודה פנטסטית וזו לטעמי אחת מנקודות המכירה הכי מרכזיות אצלו וגם פעולת הבולמים מסדרת נוחות רכיבה טובה למדי, עם התגברות על תחלואי סלילה ועדיין יכולת לתמוך בגוף בכביש מפותל.

מבחן דרך: CF MOTO GT400. קינן כהן, קינן כהן
המימדים שלו מתאימים למגוון רחב של רוכבים והוא בסך הכל כלי ידידותי למשתמש/קינן כהן, קינן כהן

אגב כביש מפותל, זה לא שה-GT400 לא מסוגל לנוע בקצב מהיר בין עיקולים, העניין הוא שאין פה את הריגושים שדווקא אופנועי הספורט תיור הגדולים והטובים בסגמנט הזה יודעים לתת בשל האופי של אופנועי "גם וגם". הוא פשוט בולם, פונה ומאיץ החוצה באופן הטכני ביותר שניתן להעלות על הדעת. למרות הביקורת על רמת הביצוע בסעיפים הקודמים, דווקא כאן זה בהחלט לא נאמר בנימה שלילית. מכיוון שבשורה התחתונה ה-CF מרשים בהיבט הזה ככלי מגובש, שלא מתבלבל כאשר מעמיסים עליו בגבולות הטעם הטוב. מה שכן, מהמשקל שלו קשה להתעלם, 226 ק"ג לפני רוכב או שניים זו חתיכת משקולת מהמספרים של אופנועי 650 לא 400 סמ"ק.

מבחן דרך: CF MOTO GT400. קינן כהן, קינן כהן
המצאת נישה של ספורט תיור קטן זה יפה, השאלה אם יש בה צורך/קינן כהן, קינן כהן

סיכום

ואז, כשאני כבר די מבושל עם חוות הדעת על האופנוע ומתקלף החוצה מביגוד הרכיבה מחוץ לסוכנות ניגש אלי מישהו בשנות ה-50 המוקדמות שלו ושואל "איך הכלי?". הוא חוזר לרכוב אחרי הרבה שנים, הנפח הקטן והביצועים המתונים דווקא טובים לו, הטווחים לא ארוכים אבל בסופי שבוע הוא מטייל קצת עם האישה. הוא מאוד אוהב את המראה ומיגון הרוח קוסם לו. אני שואל אותו אם הוא רכב על כלים אחרים בנפח הזה והוא אמר שהוא לא רוצה נייקד, או אדוונצ'ר קטן, הוא לא אוהב את העיצוב שלהם, לא אוהב את הרוח בפנים. ופתאום אני רואה מולי את הלקוח שירכוב עליו, הוא לא מחפש ריגושים ולא פיינשמייקר, הוא יודע שהוא קונה אופנוע זול אבל חדש, עם אחריות לשנתיים, עם מיגון רוח, שנראה טוב יותר ממה שהוא עולה ומגיע מיבואן גדול ומבוסס. הנקודה האחרונה חשובה מאוד, השוק הישראלי חשדן מאוד לגבי כלים סיניים ובצדק, ניסיון העבר הוא עם יבואנים שהורידו פה שתיים שלוש מכולות של אשפה מכאנית ו"שרפו" את התוצרת שמגיעה משם ולא תמיד בצדק. כי הסינים יודעים לבנות כל דבר כל עוד משלמים על האיכות הזו.

מבחן דרך: CF MOTO GT400. יצרן, אתר יצרן
עם מזוודות הצד הוא נראה עוד יותר טוב/אתר יצרן, יצרן

לא רכבתי על האופנוע הראשון שסוזוקי, הונדה או ימאהה ייצאו מחוץ ליפן כדי להתחרות באירופה, אני רק יודע שזלזלו בהם, הם היו זולים משמעותית ושכמה שנים אחר כך היצרניות האירופיות שנשארו בחיים מחקו את החיוך הזחוח והמטופש שלהן מהפרצוף. ה-CF MOTO GT400 הוא ניסיון ראשון, מעניין ודי מרענן לאופנוע בנישה שלא קיימת - במקרה שלו גם די חסר הצדקה ברמת הקונספט של אופנוע תיור בנפח קטן. הוא לא אופנוע טוב, נקודה, אבל הוא מגיע בעיצוב ומחיר זול מספיק כדי שהלקוחות שמחפשים כלי בסיסי ולא מאיים יוכלו להכיל את המעידות שיש לו ברמת הביצוע. השאלה כמה כאלו יש.

על הצד הטכני: CF MOTO GT400
מנוע: טווין מקביל
נפח: 400 סמ"ק
הספק: 42 כ"ס ב-9,250 סל"ד
מומנט: 3.5 קג"מ ב-7,500 סל"ד
קירור: נוזל
תיבת הילוכים: 6 מהירויות

מתלים ובלמים:
מתלה ק': הפוך, 41 מ"מ, 120 מ"מ מהלך מתוצרת KYB
מתלה א': בודד, 90 מ"מ מהלך מתוצרת KYB
בלמים ק': דיסק כפול, 300 מ"מ, ABS
בלמים א': דיסק בודד 225 מ"מ, ABS

מידות:
אורך: 2,100 מ"מ
רוחב: 784 מ"מ
גובה: 1,340 מ"מ
בסיס גלגלים: 1,145 מ"מ
גובה מושב: 795 מ"מ
משקל: 226 ק"ג
צמיגים: ק'-70/120 17, א'-60/160 17

מחיר: 35 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully